pe unde am mai umblat

ne cam intrecem, ce sa zic, 5 vacante in 5 luni (am fost si in Romania o saptamana), si mai urmeaza ๐Ÿ™‚

o sa scriu cateva impresii scurte de calatorie despre city break-urile in Oslo si Dublin

ambele au fost scumpe. biletele de avion le-am cumparat prin decembrie, in Oslo am zburat cu KLM, in Dublin cu Ryanair, au fost ieftine gen 50eur de persoana dus-intors, si la ore decente, am plecat vineri in jurul pranzului din Amsterdam, ajuns la hotel in jur de 15.00, deci jumatate de zi de plimbat de voie, si ne-am intors duminica seara, decolat in jur de 17.00, ajuns acasa pe la 20.30.

cazarea insa, e alta poveste. am trecut de pragul meu psihologic de 100eur pe noapte in ambele cazuri, noroc ca x2 nopti nu inseamna chiar atat de mult. INSA, in ambele situatii, ca si in Inverness, am luat apartament in zona centrala. Cum city break-urile sunt scurte, si noi suntem doi oameni+ omulet de aproape 8 ani, timpul costa bani. Daca ne-am fi cazat undeva la periferie, sa pierdem timp cu transportul in comun in fiecare zi, si mai ales sa pierdem rabdarea copilului, in Paris tin minte ca pana ajungeam in centru era deja plictisit…

Oslo nu ne-a impresionat in mod deosebit. Orasul in sine, ca orice capitala, aglomerat, amestecat, am luat un hop-on-hop-off bus si ne-am plimbat asa. cu un copil inca mic, mi se pare ideal. si asa nu am reusit sa facem toate cele 18 opriri, dar am ales vreo 5 obiective, printre care si muzeul Fram si al Vikingilor, desigur, si le-am savurat pe indelete

mi-a placut in port, am prins vreme frumoasa si o lumina spectaculoasa, am mancat in fiecare seara acolo

mancarea, mmm. am mancat tot felul de pesti necunoscuti, mi-a placut ca e singurul loc pana acum unde portiile sunt normale, nu gigantice, urasc risipa de mancare, mai ales cand e vorba de carne…

alcoolul e scump, asta stiam (mai jos e un gin tonic, clasic ๐Ÿ˜€ pe care am dat 15eur), nu stiam insa ca au alcohol ban. am stat intr-un apartament prin airbnb si ne-am mirat ca ne-a lasat proprietara vin din asta la vrac, cu robinet. ne-am strambat, noi nu bem asa ceva, sambata seara am vrut sa ne luam o sticla de vin si n-aveam de unde :)))) si cum ne intrebam noi cu voce tare de ce nu au vin in supermarket, un tip de langa noi ne-a raspuns in romaneste si ne-a explicat ca vinul si alte bauturi alcoolice mai tari se vand numai in magazine cu monopol de stat, care se inchid pe la pranz in weekend si la 6 seara in timpul saptamanii, asa ca ne-am dus acasa si am constatat ca vinul la vrac nu era chiar rau ๐Ÿ˜€

ce mi-a placut in Oslo a fost turul fiordurilor, desi ei au numai niste fiordulete pe langa Oslo, ne-am promis ca ne intoarcem pentru Bergen si fiorduri serioase, a fost spectaculos, si cred ca toata calatoria a meritat fie si numai pentru asta. poze am facut putine si doar cu telefonul, asa ca nu am prea multe ilustrari, doar de o impresie

Dublin in schimb, dupa ce ne-am amuzat cu alcoolul in Oslo, l-am tot asteptat, eu nu sunt bautoare de bere, dar am baut o bere rosie la Brazenhead, cea mai veche carciuma din Irlanda, care era in distanta de fix 5 minute de mers pe jos de hotelul unde am stat, si era chiar buna

Daca ar fi sa mai emigrez o data, in Irlanda as emigra (universul, se aude, da?), poate nu chiar in Dublin, intr-o zona ceva mai rurala (trebuie sa verificam), oamenii sunt extraordinar de deschisi si prietenosi, serviciile excelente, mancarea buna tare, totul e verde si frumos. eu am mancat Guiness Pie (in poza) si full Irish breakfast si bread-and-butter pudding, totul absolut delicios si eu nu ma mai urc pe cantar in urmatoarele saptamani pana imi revin ๐Ÿ˜€

in Dublin am luat tot un hop-on-hop-off si tot vreo 5 opriri am reusit sa facem, la Guiness Storehouse am fost pe jos, ca era aproape de hotel, am petrecut mai mult timp decat ne-am fi dorit noi, adultii, la Zoo si la un muzeu (copilul e muzeofil), again, copilul a vrut sa dam o tura de recunoastere prin curte pe la Trinity College, ma rog, activitati relaxante pt toata lumea

eu mi-am facut si un plin de carti, dintre care trei editii semnate (o sa scriu separat despre achizitiile recente de autori scotieni, norvegieni, irlandezi si romani), sunt mai ieftine cartile decat in Olanda, si mi-am luat si un tote bag pe care eu traiam cu impresia ca scrie in irlandeza ‘books are my bag’, dar google translate zice ca inseamna ‘bad books’, deci am si o geanta pe care nu stiu ce scrie, ce sa zic, very much myself, practic ๐Ÿ™‚

Tagged: , , ,

7 thoughts on “pe unde am mai umblat

1. o femeie May 30, 2018 at 9:11 am Reply

Deci sa iti fie de bine vacantele! si cand v-o fi rau, sa va fie asa ca acum ๐Ÿ™‚ .Pe acolo nu am fost (inca)…

Cu mancarea si greutatea si portiile de neam prost, noi am fo in germanica si… acolo am decis sa mananc o data pe zi:) ca imi ajungea ๐Ÿ™‚
    Acu’ nu’s cum ati facut voi copchil muzeo-fil ๐Ÿ™‚ – sa ne ziceti si noua secretul :)))))

• Diana May 30, 2018 at 9:15 am Reply

Noi acum intrebam inainte cat de mari sunt portiile, uneori mancam toti 3 dintr-una… In Oslo am intrebat daca au child-sized, si au zis sigur, jumatate din portia normala. Si i-au adus jumatate de burger, adica taiat in jumatate :)))
      O fi vreo gena recesiva, muzeofilia ๐Ÿ˜

• o femeie June 1, 2018 at 6:37 am

haha, la noi nu s-a trasmis. Sau e o gena timida :))))

2. laroseroseblog June 6, 2018 at 5:04 pm Reply

Fain, sa va fie de bine!
    In centru e de stat, ca e fain sa fii in mijlocul actiunii si sa te poti retrage acasa cand esti obosit. De-aia pragul nostru psihologic e de 200:)
    O femeie nu dispera! Noi avem 2 muzeofili. Si un exemplar refractar. O durea capul de cum intram รฎntr-un muzeu si ii trecea durerea cum ieseam ๐Ÿ™‚ si acum la 20 ani ce sa vezi? Viziteaza toatฤƒ ziua muzee cu prietenii.

• Diana June 6, 2018 at 9:32 pm Reply

Daaaa, centrul merita, exact cum ai spus, scutesti f mult timp si nervi
      Eu cred si mi se confirma in ultima vreme ca educatia conteaza si nu se vede neaparat fix cand te astepti tu. Sunt niste ferestre de dezvoltare in care ei absorb ce primesc acasa, le proceseaza, isi formeaza propriul sistem de valori, experimenteaza, si apoi, mult mai tarziu, se vede.
      Unele sunt insa gene recesive sau ceva, trebuie investigate ๐Ÿ˜ pe mine m-a uimit pasiunea copilului pt pian, e chiar bun si ii place si nu intelegeam de unde, dupa care am aflat ca a sarit doua generatii, strabunicul canta la mai multe instrumente. Mai ramane sa aflu de unde vine muzeofilia ๐Ÿ˜

3. Mama Aluniลฃฤƒ June 8, 2018 at 7:13 am Reply

Tare dor mi-era sa citesc ceva scris de tine. Absolut savuros! Cu exceptia, desigur si paradoxal, a pozei cu mancare: clar-clar-clar avem gusturi diametral opuse la asta :-))))

• Diana June 8, 2018 at 7:47 am Reply

๐Ÿ˜ƒ N-am pozat bread and butter pudding, aia te-ar fi oripilat. Cred ca are zeci de mii de calorii si arata fix ca numele ei, dar e f buna Daca emigrez vreodata in Irlanda cred ca imi dublez greutatea :))