carti si chestii

alandala, incep cu explicatia pozei de mai jos. Ma numesc Diana si nu regret nimic 🙂 asta vara am fost in vacanta in Romania si mi-am pierdut controlul intr-o librarie :))

cartiin rest, ce mai fac eu e destul de acelasi lucru, cu jobul toate bune si me happy, gradinaresc fericita (maine imi vine o comanda de trandafiri oau, rosii, negri, mov, baltati, etc, am avut o productie de rosii horror, sotul meu glumea ca daca intr-o zi iese sa duca gunoiul si nu se mai intoarce, l-a inghitit gradina), ma plimb de colo-colo, nimic deosebit.

Vacanta in Romania a fost frumoasa, dar nu mai merg, gata, am mai bifat diverse weekenduri prin locuri, dintre care poate merita mentionat Drielandenpunt si Monschau, un orasel foarte frumos unde am dat peste un nene fugit din Ro acum 30 de ani care ne-a certat maxim ca nu aveam bani cash la noi, deoarece “daca sunteti urmariti si vreti sa vi sa piarda urma?”, ma rog, din astea care mi se intampla numai mie

cam atat update semnificativ si scurt (relativ) despre mine – da, sunt bine, si am niste balerini roz sidefat absolut mortali si la figurat si la propriu deoarece ma rod si ma doare pana si sufletul cand ii port… intelegeti, tot eu sunt

balerini roz

ok, si acum despre carti

House of Sand and Fog, Andre Dubus – am inceput ceva mai demult cartea asta, e o lectura foarte solicitanta fara a fi neplacuta, insa am tot tras de ea s-o termin. Mi-a placut scriitura, personajele, finalul e oleaca trantit, cartea nu e rea, dar m-am straduit un pic la ea

Manuscrisul fanariot, Doina Rusti – noua descoperire, m-am indragostit de Doina Rusti, dupa cum veti vedea mai jos, am citit si a doua carte de ea la scurt timp, ceea ce eu nu fac aproape niciodata, si mi-am mai si cumparat pe hartie (poza sus). o scriitura inteligenta si educata, alerta, actuala si pe gustul meu, o recomand

A Man Called Ove, Frederik Backman – pe indelete am citit-o, ma rog, Ove e cam grinch pt gustul meu, dar curge atat de frumos si aluneci atat de usor in conventie… ceva clisee pe ici pe colo, dar overall delicioasa

Coco Chanel, Lisa Chaney – mda, in ultima vreme simt nevoia sa citesc si non-fictiune, uneori ca divertisment, alteori ca sursa de informatie. asta e de divertisment, nu e nimic de comentat stilistic, insa a fost fascinant sa aflu despre. fascinant. bonus, asa cum dupa cartea lui Bourdain am inceput sa mananc mai constient, dupa cartea asta am inceput sa gandesc altfel imbracatul

East of Eden, John Steinbeck – ca mi-era dor de ceva clasic. am citit-o pe indelete, mult mi-a placut, mai ales ca e fascinant personajul feminin si in general nu prea imi permit sa comentez Steinbeck. e Steinbeck

Patru barbati plus Aurelius, Doina Rusti – dupa cum spuneam, m-am indragostit de Doina Rusti si am revenit mai repede decat o fac de obicei eu la acelasi autor. e cu totul alt registru decat Manuscrisul fanariot, nu mi-a placut la fel de mult, dar a adaugat noi valente valorii de autor, cred ca devine autoarea mea preferata 🙂

The Subtle Art of Not Giving a F*ck, Mark Manson – hi-hi, acum o citeste sotul. am zis doar ca alunec usor spre non-fictiune, well, e destul de plina de americanisme, dar am invatat si constientizat o gramada de chestii. sau ma rog, ceva in gen cum ii validez eu emotiile copilului, mi-am simtit validate sau exprimate convingerile

Scarile Levantului, Amin Maalouf – wow, ca un vis cartea asta, am umblat zombie pana am terminat-o. Scrie atat de frumos si lin, cu profunzimi nefortate, fara clisee, fara tensiuni artificiale, cum spuneam, wow. Mi-am mai descarcat cateva titluri, clar de citit si de revenit

The Girl in the Glass, Susan Meissner – usoara, fara pretentii, nesolicitanta, de weekend, sau de vacanta asa

cartile din poza de la inceput nu le-am citit :)) am citit mai mult de jumatate din Extraconjugal, dar desi mi-am cumparat lampite, lampisoare si lampoaie, imi este tare greu sa integrez cititul pe hartie in rutina mea…

Later edit, deoarece trebuie sa-mi termin tema la olandeza si I’m so procrastinating… saptamana trecuta a trebuit sa tin un discurs si am vorbit despre Romania, pt ca majoritatea colegilor de curs nu stiau ca Romania e in Europa. Nu sariti, am vorbit si de cele importante, dar cel mai mare succes l-au avut aceste slideuri:

despre Presedinte si simtul umorului la romani

slide 1

despre injuraturi (astea sunt light, in olandeza isi ureaza boli, eu le-am zis ca alea romanesti sunt cu rahat sau cu sex, in puii mei)

slide 3

despre insulte. s-au distrat cand le-am spus si despre vaca, gasca, curca

slide 2

asta e, asta sunt, ma duc sa-mi fac tema. deoarece se pare ca acest curs scump este si eficient, deja cand vorbesc nu o mai dau interlocutorii pe engleza gen ‘s-o scapam pe fata asta de chinuri’, si am si scris un text de 50 de cuvinte pentru un ziar cu un singur accent gresit. na, m-am si laudat. over and out, weekend placut

Surse foto slideuri: google search, nu mai stiu ca nu comercializez nimic, adaug sursa la semnalare

 

Tagged: , , , , , , , , , , , ,

28 thoughts on “carti si chestii

  1. O femeie October 27, 2017 at 4:21 pm Reply

    din cartile citite de tine eu nu am citit nimic.
    Din cartile cumparate din ro avem Dan Lungu (pe cuvant, babele din carte exista, sunt una e matusa mea!!! ), Baiuteii, si altceva de Herta Muller. Si de la Mara Wagner eu ii citesc blogul 😀

    Like

    • mamaocupata October 27, 2017 at 4:39 pm Reply

      Eu am asa o lista luuunga de ce vreau musai sa citesc si mereu adaug la ea si viata e scurta :))) sunt o gramada de carti pe care nu le-am citit, si asa ma bucur ca exista literatura romana contemporana adevarata, nu stiu cand o s-o citesc, dar eh

      Like

  2. alexandrapintea October 28, 2017 at 5:43 am Reply

    M-ai omorat cu lista! Nu mai tin pasul cu voi, fetelor!!!:) Aseara am iesit in oras cu o gasca de artisti – spanioli, mexicani, nemti whatever si era plin barul de olandezi. M-am gandit la tine 🙂 Dar erau asa de galagiosi de mi-a stat mintea-n loc. Mai rau ca grecii, si grecii is galagiosi. Peste toate erau barbati faini si ma uitam la ei cu gura pana la urechi pana mi-a tras sotul un ghiont. Cica nu se face :))))

    Liked by 1 person

    • mamaocupata October 28, 2017 at 6:17 am Reply

      Eu cred ca e ceva in apa, in aer, ca si Filip vorbeste nonstop, adica fara pauze de respiratie sa pot zice si eu ceva 🙂 si mi-a zis ca are in cap o forma colorata si trebuie s-o vorbeasca. Deci asa se explica :)))
      Mie mi se par cam yummy barbatii olandezi :)) sunt si faini ca personalitate, dar au si grija de ei, is ferchezuiti, fac sport, nu prea vezi burti si sunci…

      Liked by 1 person

      • alexandrapintea October 28, 2017 at 7:15 am

        Ionut a spus ca s-a nascut cu gura deschisă. Dar adevarul e ca si eu vorbesc mult. Da, mie-mi
        plac bărbații spălăciți (de forma nu mai spun nimic
        pt ca lately sotul meu e mai in forma ca mine si se vede :)) Plus, arata suficient de exotic pentru ca muierile din Ro sa stea cu gura căscată pe langa el ;))))

        Like

      • mamaocupata October 28, 2017 at 8:30 am

        :)) despre mine ce sa zic, m-am maritat cu un blond cu ochi albastri si am produs un copil identic

        Liked by 1 person

      • alexandrapintea October 28, 2017 at 10:37 am

        al meu e leit eu (asa mi se pare:))

        Liked by 1 person

  3. daniela October 30, 2017 at 7:00 am Reply

    Super postul 😂😂😂😂 Deci, trebuie sa ajungem noi in Olanda ca sa ne vedem 😂😂😂Nu ma deranjează! Tin lista de lecturi aproape, eu sunt la Urzeala tronurilor cartea a 3a, trebuie sa termin seria ca nu am văzut serialul si nu pot să o las in aer. ( prea mult sânge si violuri si alte chestiu urâte dar am citi si mai rau).

    Like

    • mamaocupata October 30, 2017 at 7:10 am Reply

      Nuuu, venim si la Iasi in primavara, si fara prietenul lui M, ca nu ne-a tihnit nici noua, nici lui. Dar venim o sapt strict cu scop de intalnit, o zi la Iasi, sa ne vedem cu voi, cu Ana si cu Alex, dac-o mai fi pe acolo, ca se muta la Londra cu jobul :))) dar va asteptam la noi
      N-am citit Urzeala tronurilor, o am in kindle dar nu ajung la ea

      Like

  4. L. October 31, 2017 at 2:05 pm Reply

    Ua, de cînd n-ai mai scris despre cărți! Eu tot amîn Manuscrisul fanariot pentru că am impresia că am nevoie de ochelari ca să-l citesc (font mic, înghesuit) și mi-e groază să admit și să merg la un control.

    Subscriu și io părerii generale despre domnii oladezi, trăiască!

    P.S. Ai mail.

    Like

    • mamaocupata October 31, 2017 at 2:56 pm Reply

      Multumesc! Is faini da, cu totul, nu doar cum arata 🙂

      Like

      • L. October 31, 2017 at 6:51 pm

        Olandezul meu preferat nici măcar nu e foarte arătos, dar suficient de deștept cît să compenseze. Sapiosexuală, ce să-i fac 🙂

        Like

      • mamaocupata October 31, 2017 at 7:15 pm

        Care e olandezul tau preferat? 😃
        Sa stii ca mai am si eu ceva Doina Rusti daca vrei. Mi-ai bagat in cap Cexina Catapuxina, de cand ma straduiesc sa ajung la ea si nu reusesc :))

        Like

  5. Ioana October 31, 2017 at 3:26 pm Reply

    Cartea cu baba comunistă m-a deprimat. Titlul părea așa de promițător în a-mi aduce un zâmbet dar conținutul m-a pus pe gânduri și m-a întristat oarecum. I-aș da un 7 din 10 maxim posibile.

    Like

    • mamaocupata October 31, 2017 at 3:28 pm Reply

      Nu ma descuraja, ca aveam asteptari similare 🙂 nu am mai citit nimic de Dan Lungu, sunt curioasa oricum

      Like

    • laroseroseblog November 6, 2017 at 9:13 pm Reply

      Ba io i-as da 9, chiar aia mi-a placut ça era trista. Dar mie imi place cartile si filmele déprimante 🙂

      Liked by 1 person

  6. Amy November 1, 2017 at 3:27 pm Reply

    Sunt super frumosi balerinii tai, imi place mult culoarea lor. 😀
    Desi nu credeam ca o sa se intample vreodata, m-am apucat si eu de citit, da, eu aia care n-am citit in viata mea o carte cap-coada, pentru ca nu mi-a placut sa fac asta, put si simplu nu aveam rabdare.

    Like

    • mamaocupata November 1, 2017 at 3:36 pm Reply

      Sunt si mai frumosi in realitate, dar ce folos… Cusatura de la spate ma bate, nu prea am ce face…
      Daca n-ai rabdare, incepe cu non-fiction, iti recomand Coco Chanel 🙂 ce ai citit?

      Like

      • Amy November 2, 2017 at 7:52 am

        Am citit 2 carti despre islam, In pielea unei jihadiste si Povestea Faridei. Imi place sa citesc despre cultura lor, incerc sa inteleg cum gandesc, ce obiceiuri au, etc. Amandoua sunt foarte triste, sunt memorii, asa ca m-au impresionat mult. Povestea Faridei tre’ sa fii tare s-o citesti pana la capat, este mult prea trista, n-am cuvinte s-o descriu….

        Acum mi-am cumparat Tatal celuilalt copil si Un baiat pe lista lui Schindler.

        Liked by 1 person

      • mamaocupata November 3, 2017 at 7:41 pm

        Amy, ti-ai luat doua carti triste (pe care nu le-am citit tocmai de asta…) pe islam si spatiul arab preferatii mei sunt Amin Maalouf (Samarkand e si mai faina decat Scarile Levantului, o citesc acum), Kabder Abdola (La portile moscheii mi-a placut mult) si Khaled Hosseini (mai faina decat cei o mie de sori mi s-a parut Kite Runner)

        Liked by 1 person

      • Amy November 6, 2017 at 3:39 pm

        Multumesc pentru recomandari, o sa tin cont de ele. 🙂

        Liked by 1 person

    • laroseroseblog November 6, 2017 at 9:15 pm Reply

      Da, super balerinii, mai putin partea ca sunt incomozi, dar aia noi nu o vedem 🙂

      Liked by 1 person

  7. Amy November 14, 2017 at 7:00 pm Reply

    Ce ma bucur ca ti-ai schimbat tema blogului. 😀 Cea pe care o aveai inainte avea scrisul atat de mic, incat ma chinuiam sa-l deslusesc uneori. :))

    Like

    • Diana November 14, 2017 at 7:02 pm Reply

      Multumesc 🙂 am stat azi acasa cu copil racit si mi-am facut treaba practic :))

      Liked by 1 person

      • Amy November 14, 2017 at 7:46 pm

        Zi-mi, te rog, ca ai si-un cont de Facebook pentru a te putea urmari. 😀

        Like

      • Diana November 14, 2017 at 8:44 pm

        😃 al blogului nu, ca nu ma tin puterile sa intretin, poate dupa ce ma mut pe alt domeniu, ca mamaocupata nu ma mai reprezinta

        Liked by 1 person

  8. Luiza November 18, 2017 at 6:37 pm Reply

    Foarte draguti balerinii tai! Eu nu cred sa fi avut vreo pereche de pantofi care sa nu fi fost mortali :)) inclusiv adidasi mortali am avut :)) Orice incalt imi face bataturi, ma roade, ma strange..
    De nevoie, pt ca si eu sunt in afara Romaniei, am inceput sa citesc carti in format electronic si nu cred ca m-as mai putea intoarce la formatul clasic.

    Like

    • Diana November 18, 2017 at 6:54 pm Reply

      Of, stiu, eu daca ma potrivesc pe calapodul unui brand, imi iau numai de la el, ca sa fiu sigura ca nu sufar. De ex la Clarks am renuntat anul trecut, cand au schimbat ceva si ma dureau picioarele in orice. Astia sunt Tamaris, am sandale super comode si fine de la ei (port 40, e un challenge sa gasesti incaltaminte feminina si delicata), inca niste balerini rosii, ghete, dar astia sunt un rateu
      Eu am kindle de vreo 5 ani, greu mai pot citi pe hartie, sunt addicted. Citesc reviste pe hartie, o sa scriu despre, la astea imi e mai simplu, ca nu au fir narativ ca o carte, nu ma frustrez daca sunt intrerupta. Dar cu formatul electronic, mai ales daca esti in afara tarii si citesti in mai multe limbi, mi se pare f convenabil

      Like

Leave a Reply

