ce-am mai citit de cand n-am mai dat pe aici

de data asta o sa fac un top, ca-s cam multe, si cred ca ma plictisesc eu pana le insir pe toate. fara spoilere dar si fara visuals, cum puneam eu, frumusel, poze de coperta, deoarece mi-e lene. iar despre poza de mai jos cu absinthul veti afla daca sunteti atenti

Leaganul respiratiei, Herta Muller – e pe primul loc ca sa fiu eu complet fairplay, ca de fapt de placut-placere e Kitchen Confidential (deh, muiere) 😀 am mai incercat ceva cu vulpea si vanatorul si nu m-a prins, insa Leaganul respiratiei este perfecta, Herta Muller este the perfect writing machine, are finete, stil si condei, o lectura rafinata care curge dulce-amarui ca un Aperol spritz asa… cartea in sine are cam multa foame si suferinta pentru gustul meu, insa reuseste sa nu fie oprimanta si deprimanta

Kitchen Confidential, Anthony Bourdain – cum spuneam, asta mie mi-a placut de fapt cel mai mult. E fascinanta (Doamne, cat se puteau droga pe vremuri), am aflat lucruri extrem de interesante despre universul bucatariilor si chef-ilor, si am reusit sa-mi impresionez consortul cu detalii diverse 🙂 si, efect secundar, m-am apucat de pus poze pe instagram cu mancare din restaurante adevarate, pe masura ce am inceput sa inteleg chestii. Si educativa, nu doar placuta la citit 😀

DSC_0921

A Tale of Love and Darkness, Amos Oz – mi-a placut mult povestea, desi usor cam trista, dar mie imi place genul asta de scriitura cu atmosfera si introspectii si am inceput sa devin fascinata de calitatea literaturii scrise de autori din spatiul israelian (ca zau ca nu stiu cum sa ma exprim ca sa nu nimic). Au in spate o cultura si un rafinament si un exercitiu, e aproape orgasmic literar ca sa zic asa

The Tender Bar, J. R. Moehringer – in ultima vreme I’m growing out of fiction, ca sa ma exprim asa, niste memorii mi-au prins bine, interesanta, usor frustranta pe alocuri, lectura nu e deloc rewarding, dar o prefer asa cliseelor. de citit

Ma numesc Salma, Fadia Faqir – si doar am zis ca ma opresc din citit cu actiunea in spatiul arab. mi-a placut mult, nu e chiar door stopper, dar nu e nici deprimanta. dar nici nu mai citesc din spatiul asta, asa am senzatia ca este exploatat maxim pentru ca e exotic si deja ma oboseste unghiul comun al tuturor abordarilor

Efectele secundare ale vietii, Vlad Zografi – are un stil foarte proaspat si autentic, mie mi-a placut ritmul cartii si personajele, totusi nu ar fi trebuit sa se bage in psihologii feminine, acolo e foarte pe langa la modul amuzant, gen cam cat au reusit barbatii sa inteleaga femeile (blank!) 🙂 cred ca mai am Oedip la Delphi de acelasi autor, abia astept sa-mi intru in starea corespunzatoare de citit (acum sunt in faza Jo Nesbø again, simt ca m-am luat prea in serios in ultima vreme cu cititul, am nevoie de niste crime, poate urmeaza si ceva cu apocalipse si cataclisme)

Coaja de nuca, Ian McEwan – putin diferita de registrul din On Chesil Beach , in continuare imi place mult cum scrie, o lectura amuzanta, relaxanta, ceva cam lalaita pentru gustul meu si cam multe clisee, dar am dat-o gata intr-o singura zi si asta spune multe

Despre sexul femeii – camp de lupta in razboiul din Bosnia, Matei Visniec – eu sunt fan Visniec la modul ca daca e sa comentez devin brusc tampitica, nu prea stiu ce sa spun despre in afara de faptul ca mi-a placut (o treceti pe lista si vedeti voi)

deja incepe sa-mi vina sa scriu din ce in ce mai putin pe masura ce tot insir carti, asa ca fac o pauza sa va povestesc despre absinth. am fost in Praga intr-un citybreak, acolo a fost efectuata poza 🙂 n-am inteles inca ce era cu cannabis peste tot, la liber, in magazine intregi, in absinth, in ciocolata, in cookies, peste tot 🙂

Pana si asta o sa treaca, Milena Busquets – mi-a placut cum e scrisa cartea, insa personajelor le-ar fi trebuit ceva mai multa substanta, eu n-am rezonat cu personajul principal si nici cu drama ei

Gog, Giovanni Papini – sa fiu foarte sincera, am citit-o acum vreo doua luni si nu-mi mai amintesc absolut nimic in afara de faptul ca m-a amuzat

Sacred Hearts, Sarah Dunant – n-am inteles ce-am cautat eu cu cartea asta, de regula evit oprimantele si deprimantele, insa cumva m-a prins, spre rusinea mea, habar n-aveam ca erau fetele bagate cu forta in manastiri in secolul XIV, singurul defect pe care i l-as gasi ar fi finalul, in rest, bine bine scrisa

Inocentii, Ioana Parvulescu – well, am plecat cu niste asteptari gresite in lectura, ca altfel nu-mi explic. mi-a placut, dar pe la jumatate m-a pierdut si am cam tras de ea ca s-o termin (si sa pot sa am pareri). ma asteptam sa fie ceva gen coming of age, e o autofictiune care isi pierde din autenticitate si verosimilitate pe parcurs, insa efortul literar si stilistic e admirabil. voi reveni la autoare sa ma conving

Sexing the Cherry, Jeanette Winterson – restul ca restul, dar ce am apreciat eu mai mult a fost cum sunt presarate aparent aleatoriu niste reflectii si adevaruri, delicios de simplu formulate. in rest, nu e usor de digerat, uneori am citit in diagonala si am mai sarit

Weird Things Customers Say in Bookshops, Jen Campbell – foarte, foarte amuzanta. am ras cu lacrimi. buna de luat in avion si in vacanta. si sunt cat se poate de reale fazele

Toporul de argint, Leonida Neamtu – mai am si curiozitati basarabene, deoarece imi place sa citesc diversificat. cam ca un fel de Baltagul modern asa, altceva nu prea am de zis

si ca tot pomeneam de citit diversificat, ma gandesc sa inaugurez si categoria sex cu zane pe blog, si explic imediat

uneori mai citesc din plictiseala, intamplare sau nu, cate o prostie. uneori sunt constienta ca e fara valoare literara, dar sunt curioasa, alteori nu stiu cum a ajuns in kindle si ma oripilez de ce citesc, de nedescris sau de necomentat, si nu prea imi vine sa le pomenesc pe aici, de cele mai multe ori le sterg repede si le uit instant titlul si autorul 😀

ei, ultima astfel de carte peste care am dat [am avut senzatia din titlu ca era YA fantasy] era despre niste zane care faceau/nu faceau sex. oribil, stiu 😀 si nu m-am putut opri din citit, pentru ca oribil, oribil, dar voiam sa stiu daca zanele fac sex. fac, in ultimul capitol. well, si asa am inventat o noua categorie, sexul cu zane. din pacate, asteia i-am dat dat delete instant, a fost traumatizanta, va spun, dar pot include in noua categorie o autoare care se numeste Jess Michaels sau ceva asemanator

again, nu stiu cum am ajuns sa citesc eu asa ceva, dar am citit o carte pana la capat pentru ca nu m-am putut desprinde. cum este posibil sa scrii un best-seller in care masculul are 3 reactii, i se tulbura privirea, i se intuneca privirea si mormaie. cum, cum, cum?

10 responses

  1. Wow, ce de cărți citite! Pe unele le-am bifat și eu. Thumbs up pentru Amos Oz, Winterson și McEwan. 🙂 Cât despre Ioana Parvulescu, e de ceva vreme pe lista mea, sper să ajung să o citesc cât mai repede pentru că am citit doar recenzii faine ale cărților ei.

    Like

    1. Ei, pai sunt citite in vreo 3-4 luni. Mai sunt, dar nu inaugurasem categoria sex cu zane, asa ca nu mai stiu ce :))
      Si eu am citit numai recenzii faine despre Ioana Parvulescu, de aceea am fost un pic dezamagita. Nu in sensul scriiturii, ci al autenticului si mesajului, Inocentii mi s-a parut o cantare monotona. Mai am, cand le-o veni randul, Viata incepe vineri si Viitorul incepe luni, sa ma conving

      Like

  2. Trebuie sa-mi aduc si eu lista la zi… am adaugat insa cateva titluri de la tine 🙂

    Like

    1. Te astept, sa ma inspir si eu, ca avem gusturi comune. De Nesbo tu m-ai imbolnavit 😊

      Liked by 1 person

  3. Din lista ta am citit doar Selma, care mi-a omorat cativa neuroni ca sa vad de unde e piesa de puzzle. mai aveam in lista inca una de FF dar am sters-o ca nu mi-a placut finalul asteia 🙂

    Like

    1. Da, pai iti trebuie o anumita stare ca sa mearga. Acum si pe mine m-ar enerva, n-am rabdare decat cu politiste

      Like

  4. Pentru ca eu nu mai citesc de placere de foarte multa vreme, am obiceiul si sa trec cu vederea peste cronicile de carte ale altora. Dar tare bine am facut ca peste asta nu am trecut (cum as fi putut rata un articol atat de-a; tau?).
    Deci am murit de ras. Si apoi mi-am dat seama ca nu am inteles, de fapt, de ce rad. Cum adica canabis si absint la liber in Praga? Si cum adica sex cu zane? Neaparat, neaparat trebe sa ne explici mult mai pe larg, nu ca paranteze printre carti… Pleeeeeease….

    Like

    1. Pai asa era, for real, cu canabisul, am luat si noi sticluta aia si o ciocolata de curiozitate. Ciocolata inca n-am avut tupeu sa incercam, absintul cu, ce sa zic, niste tarani, l-am pus in 2 pahare de apa cu apa si gheata, cam nimic, dupa aia am citit si eu ca se pun cateva picaturi, dar deh. erau magazine intregi si raioane in supermarketuri , am citit si etichete ca sa fiu sigura ca e adevarat, e 😁
      Despre sex cu zane vezi ca am mai povestit pe grup, e din aceeasi familie cu sexul cu dinozauri :))) povesteam o data peste ce porcarii am putut da
      Si vad ca nu citesti pe grup, ca ai ratat recomandarea mea, care bate sexul cu zane. Ia du-te pe blog la emigrantiintenerife si vezi cum a facut doamna aia sa nu se rupa la nasterea naturala 😊 (Nu tre sa citesti textul, scroll down pana la ultima poza, si afla diametrul 😁) eee? Cum dau eu peste din astea, cum, cum?

      Liked by 1 person

      1. Nu citesc nici pe grup, asa este 😦 Am intrat acolo doar cand am avut eu ceva ce mi s-a parut utile de spus, in rest, nu urmaresc niciun grup. Asta i-am spus si Andreei atunci cand m-a invitat, dar m-a asigurat ca nu se supara nimeni 😉

        NU POT SA CRED UNDE M-AI TRIMIS SA CITESC!!!!!!!!!!!!!!!!! Si nu ca as fi eu vreo usa de biserica, dar ASA CEVA???????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Acum o sa-mi pierd timp pretios pe site-ul ala, sa verific daca femeia isi are toti boii acasa au ba :-))))) Si caut si sexul cu zane pe grup (era sa scriu “in grup”, ca numai la prostii ma duce mintea acum). Esti cevaaaaaa………….

        Like

      2. :))) I’m blushing, I know :))) blogul era f misto la inceputuri, hippie cu luat lumea in cap, pana a luat-o lumea la vale, na, fiecare cu piticii (sau zanele ) lui

        Liked by 1 person

Leave a Reply

