Citadela Dinant

In Decembrie am fost in Dinant, Belgia – da, stiu, e aproape aprilie, si am mai fost in locuri, dar nu am mai apucat sa si scriu, astazi ma uitam la poze si constatam

ne-a placut foarte mult, a fost o excursie de o zi, cu siguranta ca o sa revenim, e un loc prin care merita sa treceti intr-un road trip sau ca destinatie de weekend

pe noi ne-a atras Maison Leffe, fosta abatie, acum nu se mai face bere, e un mic muzeu, dar tare bine organizat si pentru cei 7 eur intrarea ai si degustare si un pahar cadou, iar in bar e placut sa stai, erau multi turisti

berea pe care o gusti si poti sa o cumperi acolo nu prea o gasesti prin supermarketuri, mie, nebautoare de bere, mi-a placut una Rubi ceva, am tot cautat-o, dar n-am gasit-o nicaieri, asa ca daca mai vreau, musai sa ne intoarcem

Leffe_1

asa arata muzeul

Leffe_2

ce mi-a placut erau panourile cu mirosuri, iti povesteau diverse si puteai sa si mirosi

Leffe_3

bine, si mi-a mai placut ca olandeza vorbita de ghid o intelegeam usor si ca stia si franceza, ca s-a inteles si consortul cu el

orasul in sine e fascinant, ca si istoria, despre care nu stiam, spre rusinea mea, nimic inainte sa-l vizitez

poze foarte reusite nu am, dar cam asa arata vazut din fata Maison Leffe

Dinant_1

si asa

Dinant_2

orasul e ca o galeata, e protejat de stanca si de apa, insa e locul de ambuscada perfect, ceea ce s-a si intamplat, evident, in al doilea razboi mondial, cand au fost ucisi 674 de civili (inclusiv copii)

lucrurile astea le-am aflat urcand cu telecabina, asa se vede orasul de sus

Dinant_3

n-am facut turul complet, mai ales pentru ca s-a oripilat copilul, chiar si pt noi a fost foarte puternica lectia de istorie

au si un cimitir al eroilor, langa un loc de joaca pt copii, m-a emotionat asta, o metafora frumoasa, eroii care si-au dat viata atunci ca acum sa poata zburda liberi copilasii in parc (evident, metafora e in capul meu poetic, cu siguranta ca a fost pur si simplu economia spatiului)

in oras ne-am plimbat putin, era si f frig, dar am plecat cu zambetul pe buze dupa ce ne-am oprit undeva sa mancam, nu acceptau cardul olandez, asa ca sotul a plecat sa caute un bancomat, insa ni s-a luat comanda, adus de mancare si cand a sosit consortul i-au spus sa manance intai, ca se raceste, si apoi sa plateasca

cand se mai incalzeste afara si ma ia cheful de bere roz, noi o sa ne intoarcem 🙂

Lasă un răspuns

