ce mai citesc cand nu citesc prostii

nu e ca si cum n-am mai citit nimic din august, de cand am consemnat ultima dare de seama, si nu, n-am disparut, desi asa pare, doar ca hm, pur si simplu mi-a fost lene sa mai si scriu

intai, o ghicitoare, ca sa intelegi de ce poza. ghiciti cine, ce, din ce autor cunoscut 🙂

ghicitoare

sa revenim, deci asa (ordinea e aleatorie, iar pe prostii, evident, le-am sarit)

The Color PurpleThe Color Purple, Alice Walker – o carte pe care nu as fi citit-o, sau as fi abandonat-o pe la 20% daca nu era cartea lunii in grupul super fain de lectura in care imi petrec timpul de ceva vreme 🙂 nu e pe gustul meu, nu mi-a placut, dar nici nu imi pare rau ca am citit-o. i-am dat 3 stelute, nu pentru ca nu mi-a placut mie, ci pentru ca dupa parerea mea e ca pe acolo se afla. destul de greu de urmarit in argou, totusi muzicala daca citesti auditiv, interesanta, usor neverosimila spre sfarsit si cu o ultima fraza foarte puzzling. de citit, zic

The PreacherThe Preacher, Camilla Läckberg – am mai citit The Ice Princess de aceeasi autoare si mai am cateva carti in kindle. are un stil usor de urmarit, nu te solicita afectiv, e genul de carte cand ai chef sa pierzi noptile citind, te tine wired in sens bun. si trebuie sa recunosc ca a reusit sa ma surprinda si cu finalul, I loved it

 

Major Pettigrew's Last StandMajor Pettigrew’s Last Stand, Helen Simonson – foarte britanic personajul principal si foarte punatoare pe ganduri introspectiile. delicios, delicios, delicios. totusi, pe alocuri mie mi s-a parut destul de trasa de par, dar, in fine, asa sunt eu, caut nod in papura

 

Ines a sufletului meuInes a sufletului meu, Isabel Allende – m-am indragostit de Allende acum ceva vreme cu Paula, well, cu Ines a sufletului meu am devenit iremediabil de. Cred ca i-am dat cinci stelute, am citit-o dintr-o rasuflare, ma rog, din trei, ca mi-a luat trei zile. pe langa personaje foarte bine conturate si actiunea in sine, eu chiar am aflat informatii noi, chiar nu stiam foarte multe despre perioada aceea

The Diving Bell and the ButterflyThe Diving Bell and the Butterfly, Jean-Dominique Bauby – mie mi s-a parut refreshing cartea asta, datatoare de pofta de viata, deloc apasatoare sau deprimanta. mi-a cam placut, dar e totusi genul care necesita o anumita stare ca s-o digeri. interesanta, de citit

 

FemeiFemei, Mihail Sebastian – mie imi place Sebastian si stilul lui, care nu se dezminte nici in Femei (am mai citit Orasul cu salcami si Accidentul) . totusi mi s-a parut cam aglomeratie de femei fara foarte multa agregare aparenta, si, din punctul meu de vedere, cartea e cam despre un barbat, nu despre femei, but anyway 😀

 

mai sunteti aici? 😀 stay with me, ca mai urmeaza 😉

Aceasta dulce povara, tinereteaAceasta dulce povara tineretea, Cella Serghi – mi-a placut si nu mi-a placut. mi-a placut constructia si ideea, undeva insa spre jumatate deja ii lipseste motivatia, se pierde in detalii, mi-am pierdut interesul, insa nu puteam abandona. o sa mai incerc Panza de paianjen, ca sa-mi pot justifica parerologia despre autor, si cam atat

 

SeptemberSeptembrie, Rosamunde Pilcher – placut, placut, mult, mult. aproape perfecta, de 4 stelute si inca un pic. delicioasa atmosfera (imi plac povestile astea pe fundal de bal la castel 😀 desi nu e despre asta), personajele, mm, surpriza Pandorei, de citit si de revenit la autoare

 

The Bell JarThe Bell Jar, Sylvia Plath – sincera sa fiu, nu stiu de ce e descrisa cartea asta ca fiind ‘socanta’, o descindere a personajului principal in mental illness and stuff, ca mie mi s-a parut altceva (sau am citit alta carte, haha). Mie mi s-a parut mai degraba undeva prin zona de YA, o fatuca de trece prin diverse trairi si intamplari, condimentate cu ceva introspectii si un final foarte in stil american.

Second LifeSecond Life, S. J. Watson – ok-ish, dar nu se compara cu Before I Go to Sleep, care este The masterpiece. Mai mult, nu prea as avea ce sa spun

 

 

Have you seen Marie?Have You Seen Marie?, Sandra Cisneros – deci nu stiu cum a ajuns aceasta carte in readerul meu si, mai ales, de ce am citit-o 😀 este super ciudata, cauta o pisica in toata cartea, si e asa, un absurd plictisitorrr (stiu, imi lipseste profunzimea de a face conexiunea dintre pierderea pisicii si pierderea mamei)

 

The Uncommon ReaderThe Uncommon Reader, Alan Bennett – nici pe asta nu stiu de ce am citit-o sau de ce am ajuns sa o am 😀 teoretic este despre placerea cititului, practic mie mi se pare cam cu multe clisee, adica am destule deja-vu-uri cu ‘reginute’ care au descoperit lectura, mna, daca pui o regina in text, nu-l face regal. nu mi-a displacut, dar mi s-a parut fara sare si piper

 

Miss Garnet's AngelMiss Garnet’s Angel, Salley Vickers – interesanta, pt mine a fost cu ups and downs. a inceput excelent, m-a pierdut, m-a enervat deoarece clisee, a revenit dragut, s-a si terminat decent, per ansamblu mi-a placut, m-as intoarce la autoare

 

DurereDurere, Zeruya Shalev – condei educat, mie mi-a placut mult cum a construit introspectiile pe firul narativ, perspectiva (si autenticul) ei asupra traumei si cum se traduc efectele atentatelor in viata reala, a omului afectat, e o carte complexa, neaparat de citit

pe langa astea, am ramas vreo 5 saptamani daca nu mai bine blocata in Rodica Ojog-Brasoveanu, de unde si ghicitoarea de mai sus. Nu mai insir, dar in caz ca nu stiati, da, soc-si-groaza, exista o carte in care moare maiorul Cristescu 😀 n-o sa va spun care, dar asta asa, ca sa stiti si aveti si dovada in poza 😀

surse foto coperti: Goodreads

24 răspunsuri

  1. nu am citit niciuna din cartile astea. Niciuna 😦

    Apreciază

    1. Exact asta as fi scris si eu acum cateva luni 😃

      Apreciat de 1 persoană

      1. recuperez eu 😀
        Pe mine m-a prins o carte veche (daca veche putem zice la scriitorii morti acum multi ani). O recitesc si ii vad noi valente: Muntele vrajit.

        Apreciază

      2. Mi-a placut si mie, am citit-o acum multi ani, dar nu mai am rabdare sa recitesc acum. .. nici curaj, ce am mai reluat intamplator si la vremea respectiva m-a lasat wow, la varsta asta nu m-a mai impresionat

        Apreciază

      3. desi e o carte unde nu se intampla nimic, ii vad noi valente.
        Nu degeaba mi-a placut Thomas man 🙂

        Apreciază

      4. O citesti cu alti ochi si alta minte acum, uite e de note to self asta, de recitit autori preferati dupa o vreme 😊

        Apreciat de 1 persoană

  2. Locotenentul Azimioara e delicios in „320 de pisisci negre” & comp. Rosamund Pilcher imi place, are un stil agreabil, nu are personaje negative pe care sa le detesti. „September” este continuarea (desi nu directa) a „Cautatorilor de scoici”. Totusi, preferata mea este „Coming home”, o saga pe fond de WWII. Pacat ca in ultimul timp n-a mai publicat nimic.

    Apreciază

    1. Am ras cu pofta la 320 pisici 😃 am notat Coming home, o caut, multumesc

      Apreciază

  3. Imi place mult lista ta de lecturi. pe unele dintre aceste carti le-am citit si eu, altele imi sunt in asteptare. Mi-ai starnit intersul cu Septembrie. spern sa o gasesc si eu.

    Apreciază

    1. Multumesc, mie mi-a fost pe plac September, spor la citit

      Apreciază

  4. Nu am citit ce ai insirat mai sus (ce bine e cand ai copil mare :))). Eu am citit intr-o saptamana seria Divergent. Am cumparat si cartile (sa nu-i spui lui Radu 😀 ) si am citit si pdf pe tableta, ca am gasit o arhiva online. E fain sa citesti in tandem en-ro. Acum am in lucru Hotul de carti. (recenzia e buna). Ar trebui sa imi fac timp pt contul de goodreads, sa actualizez lista de lecturi.
    Asa, am inceput si Sub aceeasi stea a lui John Green, dar am renuntat, ca deveneam paranoica.
    Am sa caut si din cele din lista ta.

    Apreciază

    1. Iti dau in privat de unde sa descarci carti, nu mai da bani pe ele, te adaug in grupul de unde iau eu, ca suntem prietene si pe fb. Daca vrei, te adaug 😃

      Apreciază

      1. Da, poti sa ma adaugi. Eu oricum citesc mai mult pe tableta, cand alaptez 😀 asa ca imi caut carti pdf. Cumpar doar ce imi place mult si vreau sa am si cartea scrisa (mi-e tare drag sa am cartile fizic).

        Apreciază

      2. Eu le-am lasat pe toate la Onesti, nu mai suport sa vad multe chestii, inclusiv carti (ma ramolesc 😃) eu mai si cumpar, dar de cand suntem 2 cititori pasionati in casa, cumpar pt el, pt mine doar noile aparitii eventual, dar sunt atat de multe carti publicate cu cativa ani in urma care se gasesc la liber, incat nu le dovedesc pe astea intai

        Apreciază

      3. Am vazut ca sunt multe la liber, le-am gasit mai ales in engleza si-mi place.
        Nu prea aveai cum lua dupa tine si cartile 😀 Nici eu nu mi le-am luat de la Dorohoi, cumpar noi.

        Apreciază

      4. Buna Diana, imi poti spune si mie te rog cum se numeste acest grup? Sunt f interesata 🙂 Multumesc mult!

        Apreciază

      5. Buna, Ana, multumesc pt vizita. E un grup secret, initiat de Tomata cu Scufita (o gasesti in blogroll ) , iti sugerez sa-i scrii ei

        Apreciază

  5. NU cred ca moare Cristescu, nu am citit-o cu siguranta, trebuie sa fie din cele noi. Moare de inima rea din cauza Melaniei? Se intampla ceva si cu Minerva?

    Apreciază

    1. Moare impuscat, dupa cum poti citi din captura 😃 restul sunt ok 😃

      Apreciază

  6. sa nu uit, pe langa Paula si Ines a sufletului meu la Allende recomand cu toata gura si inima: Insula de dincolo de mare si Portret in sepie – chiar dc incepe mai greoi. Casa Spiritelor si Eva Luna sunt foarte dragute. si Suma zilelor merita citita.
    Cred ca nu am apucat sa imi exprim recunostinta pt grup. A fost mana cereasca pt anul trecut (de maternitate) si inca este foarte apreciat chiar daca nu mai am la fel de mult timp

    Apreciază

    1. Mai am Casa spiritelor si Insula, cand le-o veni randul, acum ma delectez cu Kitchen Confidential, dar citesc mai lent ca de obicei, ca ba e copilul bolnav, ba eu. .. grupul da, e f fain

      Apreciază

  7. Da, mi-a placut Ines, o am si pe Paula in lista dar o las pe mai tarziu. Am citit De veghe in lanul de secara (am vrut sa o abandonez, zau ca da) dar am lasat de la mine pt linistea neuronilor mei si am terminat-o. Urmatoarea „Fata din tren” m-a cam bulversat la inceput, pana m-am prins ca fiecare capitol e un personaj. 4*. „Eu sunt Selma” a fost greu de urmatit: fiecare paragraf era fin slta perioada a vietii personajului, iar finalul m-a enervat. „Cartea oglinzilor” am inceput-o in format tiparit.

    Apreciază

    1. Am si eu Fata din tren, dar nu sunt convinsa inca, am senzatia ca e ceva gen Gone Girl, care nu mi-a placut deloc. Am terminat Kitchen Confidential, Anthony Bourdain, foarte faina, nu stiam de ce sa ma apuc, multumesc de idei, o sa ma uit. Dar sigur nu ma apuc diseara, the little rascal doarme la un prieten, deci suntem home alone 😃

      Apreciază

      1. :))) te iert! Gone girl nu am citit, nici nu vreau ca are comentarii negative.

        Apreciază

Lasă un răspuns

