la fisc si ce sarbatorim noi azi

o experienta de acum cateva zile cu fiscul

olandez – ca despre cel romanesc am povestit acum niste ani cum n-am facut nimic juma de zi sau banalitati kafkiene despre cum sa ceri un certificat

scari

well, pai cu fiscul olandez a fost cam asa. trebuie sa primesc niste tax returns (nu devin bogata, dar sunt cateva sute prea bune ca sa le ignor). primesc scrisoare acasa ca am de luat bani, dar ca ei nu imi stiu contul, instructiuni cum sa le dau contul. imi fac cont din asta digital de relatii cu autoritatile, introduc datele, cum totul era in olandeza, naiba stie de fapt ce am facut eu acolo, dar totusi eu cred ca am procedat corect. iar primesc scrisoare acasa sa le dau contul cu instructiuni sau sa sun la nr x

sun la nr x, for English press 2, press 2, ma identific in cateva secunde, intr-un total de 3 minute am dat contul si am primit toate informatiile de care aveam nevoie

atat

🙂

de altfel, noi azi, de 1 decembrie, sarbatorim fix 2 ani si 6 luni de cand traim in Olanda

sunt fericita aici

de felul meu sunt optimista si fericita, dar de cand ne-am mutat in tara asta parca am prins aripi

alaltaieri am avut sedinta individuala cu parintii. copilul se descurca excelent, de altceva am plecat cu gura cascata de acolo si eu si tac’su, si mai vorbeam despre asta si azi dimineata in masina: deci la 6 ani invatatoarea discuta cu copiii despre bullying si ii invata sa citeasca expresia fetei, daca fac o gluma si vad ca pe fata celuilalt se citeste disconfort, se opresc…

iubesc casa mea in fiecare secunda. in mod deosebit cand e plina. inca sunt mici copilasii si mi se umple sufletul de glascioarele si rasetele lor ca niste clopotei

sunt inconjurata de oameni foarte misto. foarte, foarte misto

am plantat niste azalee fix cu o saptamana inainte sa dea inghetul. ups. de 3 zile avem -5 si -7 noaptea. iar ups. poate supravietuiesc

ne-am cumparat brad de plastic, prima oara. sper sa ne tina 10 ani🙂 e frumos tare, arata ca unul natural, anul asta n-am mai avut inima sa iau adevarat, am luat anul trecut in ghiveci si n-a supravietuit, anul asta ne-am gandit ca si daca supravietuieste, nu mai avem loc de inca un brad in curte (am mostenit un pricajit, l-am mutat intr-un ghiveci mare, imi e tare drag de el, a crescut frumos, tot jumulit arata, dar mi-e drag)

am executat o sesiune intensiva de decluttering, de la haine la oale si chestii prin casa

partea buna e ca am aruncat/donat absolut tot ce nu mai foloseam sau nu-mi mai placea

partea proasta e ca oricat de bine suna teoria, practica e diferita. ok, nu-mi trebuie 10 perechi de pantofi, dar cu 2 ma descurc cam greu, I need more😀

iar acum am un carcel, deci ceva-ceva am gresit eu…

weekend placut sa aveti

p.s. in poza sunt scarile de la noi din casa :))) very Dutch

13 responses

  1. Ce frumos! Doamne, ce bine e sa ai in jur oameni faini :))) Si noi, tot brad de plastic luam anul asta, sa ne tina mult si bine!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Partea cu oamenii faini e tot ce conteaza!

      Apreciază

      1. Da, eu am nevoie de inca vreo doua chestii pe langa, dar adevarul e ca main reason for everything sunt oamenii pe care-i am in jur (pe care-i aleg eu, sa fim intelese). Sa stii ca azi dimineata chicoteam cu cretul si i-am spus ca de-ar fi sa ne mutam de aici, eu inafara de Olanda, Danemarca sau Noua Zeelanda nu am nimic pe lista (nici macar Austria, a carei Vienă imi va fi mereu in suflet – si asta doar din cauza oamenilor tare aiurea de acolo, putini sunt faini, ii cam numeri pe degete)

        Apreciază

      2. Abia v-ati mutat, unde sa plecati? :))) mai stati
        Stii tu mantra cu nu suntem copaci, i-o tot repet consortului si mi-o repet si mie, obiectiv privind lucrurile avem ce cauta aici doar avand joburi si venituri corespunzatoare, daca nu-s astea, ne mutam unde o fi. Si tot obiectiv, el nu are un job in care sa imbatraneasca, dar asta e, ne bucuram de prezent, macar traim constient the good times
        Oricum, am inteles de la alti expati ca asa e prima oara, dupa aia oricum ar fi tara, nu e ca prima (am o prietena care se plange nonstop de Olanda si ii e dor de State 😃 , SUA fiind prima lor mutare, deci na )

        Apreciază

      3. Haha, nu, eu nu vreau sa mut nicaieri deocamdata, dar e asa refreshing cumva sa-l aud pe sotul meu fiind gata sa plece altundeva daca nu o sa fie ok aici. Si doar de dragul conversatiei il provoc la astfel de discutii :))) Nu ai idee cat de adanci ii sunt radacinile… :)))

        Apreciat de 1 persoană

  2. „sunt fericita aici

    de felul meu sunt optimista si fericita, dar de cand ne-am mutat in tara asta parca am prins aripi”

    exact asa simt si eu. ieri am implinit fix 4 ani si 6 luni de cand m-am mutat in Olanda.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Esti cu 2 ani mai mare 😊 la multe aniversari inainte ne doresc
      Tare frumoasa tara asta si tare frumosi oamenii, o iubesc din tot sufletul

      Apreciat de 1 persoană

  3. Eu nici macar nu iau brad, ca plecam in .ro la jumatatea lunii si ma enerveaza sa il impodobesc si sa nu ne bucuram decit un pic de el, dupa care sa-l string, no thank you. Am pus cu punca decoratii prin casa, pe pereti, si o sa aiba brad la bunici.

    Deci cum, voi puteti vorbi in engleza la telefon?! :((
    De fapt, daca stau sa ma gindesc, asa mi-am imbunatatit eu spaniola, vorbind la telefon cu unii si altii. Saptamina asta mi-au trebuit doar 9 (noua!) convorbiri telefonice (cu un total de vreo 50 de minute) ca sa vina niste neni de la Vodafone sa ne puna fibra in loc de adsl, lucru care se va intimpla desigur abia peste o saptamina. 2016.

    Apreciază

    1. Vacanta frumoasa!
      Da, olandezii vb toti engleza, de altfel e cunoscut faptul ca poti trai o viata aici fara sa inveti limba 😃 daaar nu le place daca traiesti aici de x ani si nu te straduiesti sa vorbesti. Si mie mi se pare o chestiune de respect sa vb limba tarii in care traiesti
      Cand am venit aici totul era numai in olandeza in relatia cu autoritatile, doar face to face in engleza, acum si la primarie sunt automate cu varianta engleza, la taxe ai buton de engleza, site-urile oficiale au si English version (nu 100% inca) s-au adaptat f rapid

      Apreciat de 1 persoană

  4. Welkom thuis zal ik maar zeggen, hé ! :)) Ma bucur ca v-ati adaptat foarte bine aici si mai sper ca dupa 27 de ani de Olanda, asa ca mine sa gandesti la fel… :))
    Weekend fain moedertje!

    Apreciază

    1. Multumim! Ne-am propus 40 ani in casa asta, sper ca dupa 27 sa gandesc la fel🙂 multi inainte frumosi si sanatosi si tie!

      Apreciază

  5. mai scrie, mai scrie, ca sa-mi pot linisti si eu inima si sa pot spune tare si raspicat, peste un an si un pic, ca vreau sa locuiesc in Olanda. imi place Eindhovenul, tehnologia, verdeata, de tine (:P), dar parca as vrea mai intai un tur al Olandei, sa vad toate orasele mici si mari si sa vad daca exista posibilitati de job pentru mine si boyfriend, apoi cantarim si ne decidem. altfel, mai e Australia si Noua Zeelanda pe lista, ori Olanda, ori parasim Europa, niste extremisti ce suntem :))))

    Apreciază

    1. Eu zic Ehv ca o egoista ce sunt, ca si mie imi place de tine. Faza e ca sunt multe de luat in considerate, intr-un oras mare ai mereu optiuni pt amandoi si grija zilei de maine e mai mica, dar si costul vietii e mai mare, pierzi timp in trafic si complicat cu scolile cand apar copiii…

      Apreciază

Lasă un răspuns

