nasol cu cititul

prima carte citita in intregime de Baietelul de 6 ani singur-singurel s-a intamplat acum vreo saptamana si a invatat de acolo sa spuna chestii gen ‘bucatarul e prost’, si ‘ai innebunit’. vinovata e asta:

de-kok-is-in-de-war

asta nu e chiar atat de grav, mai nasol e ca a prins gustul cititului (my son, my son!) si isi aduce acasa de la biblioteca tat feliu de prostii

urmatoarea a fost asta, terminata alaltaieri (da, citeste repede, ca ma-sa)

tijn-valt-aan

well, din aceasta carte am invatat si noi, nu doar el, ca, pe vremea cavalerilor, copiii BEAU BERE

😀

in ceea ce ma priveste, pot sa raportez ca acum vreo 2 luni am terminat si eu de citit prima mea carte in olandeza:

pluk

daca o gasiti tradusa, chiar si in engleza, v-o recomand. sunt aventurile baietelului Pluk, foaarte frumos scrise, face si obraznicii, dar in mare parte e destul de educativa, vorbeste cu pasarile, gandacii si pisicile, e foarte funny de citit si de catre parinti

de altfel, cred ca va recomand orice gasiti de Annie M.G. Schmidt. este absolut delicioasa, cartile ne tin cu sufletul la gura pe amandoi

acum sunt aproape de sfarsitul unei alte carti de aceeasi autoare, Otje

otje

foooarte educativa, desi un pic tristuta (am tras cu ochiul la sfarsit, pt ca nu am rabdare, e cu happy end though). pe mine m-a impresionat mai mult decat Pluk

Otje e o fetita care traieste impreuna cu tatal ei, Tos, care e bucatar, care ramane fara job si incepe o aventura semi-tristuta, din care insa mereu iese deasupra o liniste a cumva ‘totul se rezolva cat suntem impreuna’, ‘mai vedem si maine ce o sa facem’

Otje e ajutata de pasari, soareci si animale, e tare-tare frumoasa cartea. Lui Baietel i-a cazut falca la faza cu pierdutul jobului si ce s-a intamplat dupa, cumva cartea asta reuseste sa-i trezeasca niste constiente si consecinte

gata

despre carti de oameni mari, mai tarziu. acum citesc Rodica Ojog-Brasoveanu, deci prea multe nu am de zis, oricum apuc sa citesc foarte putin dupa ce isi citeste copilul bucata lui, eu povestea, dupa aia isi spune el povestea inventata de el, apoi spun eu foaia din romanul foileton inventat dintr-o maaare greseala (intr-o seara voia sa-i inventez o poveste si am crezut ca scap cu hahaiala, i-am spus ca a fost o data ca niciodata o capra. pfuai, de atunci, in fiecare seara continui aventurile caprei…)

weekend placut va doresc

17 responses

  1. cand nu sunt in stare sa inventez povesti ii explic ce am facut eu azi la munca. Mda, in loc de poveste cu zmei si cavaleri la culcare fiica mea are povesti cu injineri si sedinte🙂

    Apreciat de 1 persoană

    1. :)))) mie nu mi-a trecut prin cap asa ceva
      Capra noastra insa cred ca va avea viata lunga, a fost si la dentist, a mancat de pe jos, s-a ratacit, si-a spart capul, cred ca-i fac cruce la prima betie :)))

      Apreciat de 1 persoană

  2. Cred ca e ceva in aer, ca pana si fiica-mea a citit in ultima vreme. Bine, nu la nivel de carti intregi si la foc automat, cum pare sa fi inceput al tau – te urasc un pic pentru asta, apropo🙂, dar macar a deschis si ea, din proprie initiativa, niste carti. Asa ca am cumparat o groaza de volume dragute saptamana trecuta, doar, doar o tenteaza sa continue pe linia asta…

    Apreciază

    1. Ee, la noi e scoala, ii motiveaza, cam pavlov asa, cu bilute saltarete, dar ii si place lui pur si simplu, e avid de cunoastere, vrea sa stie tot 😃 e un spectacol in muzee si librarii cu el
      Zic olandezii young learned old done, pofta mai vine si mancand, daca ai obiceiul format

      Apreciat de 1 persoană

  3. sper ca esti bine dispusa, eu intodeauna am ras la cartile ei… si acuma rad cand imi amintesc pasaje din Stafeta, 320 pisici negre, Minerva se dezlantuie si multe altele.

    Apreciază

    1. Si eu am ras la astea. E fascinanta doamna asta, noroc ca mai am doar 2 carti in kindle si ma opresc 😊

      Apreciază

  4. Acum sa-mi spui daca ai invatat si „Sinterklaas kapoentje” sau „Dag Sinterklaasje” ?!!!
    Ella

    Apreciat de 1 persoană

    1. :))) gooi wat in mijn schoentje, gooi wat in mijn laarsje, dank u, Sinterklasje
      Which reminds me, off, pronumele de politete, ultima mea grija, o zi in autobuz, imi face loc o doamna, eu :dank je, ea imi arunca o expresie nedefinita, ea coboara, eu ii fac loc, ea apasat : dank u
      😂 imi venea sa-i spun, doamnaaa, eu ma screm intens sa vorbesc oricum

      Apreciat de 2 persoane

      1. ia-o compliment, te-a vazut fuoarti tinerica😀

        In rest, cititul de g si h si sch e mai usor ca pronuntatul😀 . Am reusit sa pronunt prima data corect „hoe gaat het” si ma simt mandra, pt ca in ultimii ani am amestecat sunetele nu o data.

        Apreciază

      2. 🙂 pe mine ma termina brabantse asta, vorbesc intr-un fel de la stiri de ex au subtitrare din olandeza in olandeza
        Si cel mai tare ma termina psihic barbatu-meu, care a schimbat 3 vorbe cu seful meu dimineata si era asta extaziat :nici nu zici ca nu-i olandez, vorbeste perfect
        Mrrr

        Apreciat de 1 persoană

      3. Si eu am in casa unu’ mai capabil ca mine. Iar eu tot in H-uri ma pierd si oftic😀

        Apreciază

      4. :)) la noi sunt mai soft, usor de pronuntat

        Apreciază

      5. Haideti mai nu va mai vaicariti atata…🙂 Olandeza este usoara… mult mai usoara ca si limba chineza! :)) Hai sa va spun un secret, nu mai voebiti in engleza si evitati persoanele care vorbesc in dialect sau rugati-le sa vorbeasca cu voi olandeza pura. Cat despre „harde G” sau „zachte G”… nu cred ca face diferenta prea tare ptr ca tot nu veti reusi sa-l aveti „onder de knie” … voi nu, dar copii sigur. Pentru ei este totul mult mai usor! :))

        Apreciat de 1 persoană

      6. Ne alintam 😊 nu stiu daca e mai usoara decat chineza, dar eu am avut un cosmar intr-o noapte, am visat ca ne mutam in Suedia si eram tavalita pe jos ca iar o iau de la capat cu invatat o limba complet diferita 😂 procesul fu lung si traumatizant la mine si mai am

        Apreciat de 1 persoană

      7. Eu am facut chineza. Dar, nestiind olandeza, n-as putea nici eu spune care limba e mai usoara. In principiu, chineza e mult mai usoara decat isi inchipuie lumea, doar ca trebuie memorie buna si mult, mult exercitiu, ca sa nu uiti. Gramatica e ca si inexistenta. Poate doar la pronuntia anumitor sunete sa concureze olandeza, ca are si chineza aia niste r-uri care se citesc oarecum „gjiî” de toata frumusetea!😉

        Apreciat de 1 persoană

      8. Dupa ce reinvatai gramatica francezei cu reguli si exceptiile ei, cea olandeza e parfum (ok, sunt la level basic). Problema e ca nu „controlez” sunetele guturale, dar si cane le voi separa apai sa va tzinetzi😀😀 …

        Apreciază

      9. O sa ne harai intruna 😃
        Eu m-am apucat la un moment dat de coreeana, vreau sa zic ca dupa cateva saptamani de eu cu diverse surse de invatare pe internet, eram in aceeasi faza cu dupa cateva luni de olandeza
        Dar, vorba ta, si cand iti vine… azi am raspuns in olandeza la telefon, eram intr-o conversatie, in engleza, culmea, si mintea mea atat a putut sa proceseze :))))

        Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns

