66.66

nu, nu e o eroare, desi cam da cu virgula

intr-o seara, ii povesteam consortului ca mi-e cam pofta de niste castraveti murati (fara otet) si gogonele murate si parca si de un pic de zacusca si ca la anul cred ca o sa ma apuc de facut zacusca si muraturi (nu credeam ca ma apuca din astea inainte de 40 de ani, dar na, uite ca ma apucara)

raspuns: de ce nu importi??!!

pfuai, atat mi-a trebuit, sa primesc unda verde la importuri. am sunat-o pe mama si i-am facut lista cu ce vreau:

-zacusca

-gogosari in sos de rosii

-dulceata de cirese negre

-magiun de prune

-muraturi (de oricare, ca tata pune fara otet si-s tare bune)

-miere

-visine la aspirina

a mai adaugat mama suc de rosii cu usturoi si fara usturoi, mix de legume in sos de rosii pentru mancaruri si inca vreo cateva bunatati de toamna de care face ea, ramane sa sun eu la firma de curierat si s-o anunt ce si cum

sun, vorbesc, vaidicapul meu, deci exista firma care ia de acasa de la ai mei si imi aduce mie acasa, cred ca am deschis cutia Pandorei rau de tot

o sun pe mama, mama deja era in fibrilatii, adunase deja juma’ de pachet, era in drum spre nu’s ce cutii si chestii

ii zic: Vezi, pui ce vrei, cu plata la livrare, dar tine cont totusi ca e 1.5 eur pe kg

raspuns: Treaba ta, eu am 100 eur, ii platesc pe astia si ce depaseste platesti tu.

stiti ce inseamna asta? de 100 eur trimite 66.66 kg de zacusca

66.66kg!

ma duc sa eliberez debaraua😀

28 responses

  1. Ce tare asta!!

    Dar cum adica visina la aspirina? cum se pun, ca nu stiu ..

    Apreciază

    1. Se scot samburii si se pun cu ceva zahar cred si aspirina la borcan, tin si doi ani, numai bune de tarte iarna. Reteta nu stiu, intreb (sau poate stiu cititoarele mai gospodine decat mine, eu sunt doar termita, consum )

      Apreciat de 1 persoană

    2. eu le congelam desamburate (am o problema cu aspirina). Reteta de gatit e simpla: un aluat de panispan si presor fructele😀.

      Apreciază

  2. Nu ai cantarit cu tot cu borcane😀 – ca ei cantaresc nu doar zacusca cu tot cu ambalaj.
    (I have experience: eu aduc miere de la o ruda din judetul Tulcea…) – sa nu zic ca atlasib-ul o refuzat sa ambaleze sticle😦 .

    La zacusca m-am apucat de 2 ori in viata mea si mi-am promis ca nu mai repet: e munca de o zi la copt, curatat, apoi iar timp pe foc….. plus bomba calorica😀.

    Apreciază

    1. Mai, e trufanda, deja la banii astia mancam cu frumuselul, nu cu borcanul 😃 n-as sta sa fac acum, cat mai are cine sa-mi faca, dupa aia cred ca o sa muncesc daca mi-e pofta

      Apreciat de 1 persoană

      1. Apai bine ca poti manca la fel ca icrele negre😀 ca eu zacusca o mananc ca pe bors😀
        La muraturi nu e munca (la gogonele o facut fiica mea puzzle in borcane😀 ) …

        Apreciază

      2. Mama gateste cam gras pt gustul meu, nu pot manca mult, ca mi se face rau 😃 i-am zis ca ii trimit bani sa-mi faca separat o varianta cu mai putin ulei, nu vrea , dar calul de dar nu se cauta la dinti
        Stiu ca muraturile nu necesita multa munca, doar reteta buna, din astea o sa pun anul viitor, ca sa nu mai import la pret de caviar :))

        Apreciat de 1 persoană

      3. Si constat ca asa tastez eu despre muraturi si zacusti cu unghiutele mele frumos colorate cu Chanel pirate princess 😂 orice s-ar zice si oriunde as trai, tot moldoveanca sunt :)))

        Apreciat de 2 persoane

      4. Eu import marar uscat si sare de muraturi😀 – asta cer cadou la prietenii care imi vin😀 . Sa ceri si hrean😀

        Apreciază

  3. dulceata de cirese negre? dulceata de cirese negreeee? are mama ta cea mai buna dulceata din lume?😀😀😀
    ma ofeream sa ridic eu pachetul, daca nu se inventa serviciul care ti-l aduce direct acasa, firar :))
    sa aveti pofta cand ajunge! eu am pus deja 2kg pe mine de la cata zacusca am mancat in ultimele saptamani (facu’ mama vreo 20 de borcane, 5 le-am sterpelit si dat la alti pofticiosi, vreo 10 s-au mancat, deci acusi ar trebui pusa din nou la treaba, ca tot n-are alte hobby-uri), plus muraturi, oai, ai mei iau castraveti, gogonele si conopida de la turci si le pun singuri la murat, au pus o tura acum vreo luna, cand am aflat ca e si conopida, clar, a disparut in cateva zile, ieri au mai pus o galeata doar cu conopida, pentru mine, spera ei sa-mi ajunga toata iarna (ce gluma buna😛 ).

    Apreciat de 1 persoană

  4. visine. omg. abia am gasit o mana de visine anul asta sa mananc. primeste mama ta si comenzi?😀

    Apreciază

    1. S-a notat, pastrez dulceata si visine pt Raluca 😊
      Se gasesc gogonele si gogosari la turci? Nu stiam, o sa caut
      Eu in vremea asta nu stiu ce am, dar nu ma ingras orice as manca (e drept, m-am dresat bine de cand am slabit acum 6 ani, nu pot manca mult la o masa ) , deci nu ma tem de zacusca 😃

      Apreciază

      1. Aici se gasesc uneori la turci si gogonele si castraveti mici😀.

        In rest, tu esti prietena aia de mananca cat vrea si nu se ingrasa, a?😀

        Apreciază

      2. Numai de vreo juma de an :)) nu te gandi ca-s vreo silfida, arat normal si-s ok cu cata sunt (acum sunt in varianta de iarna deja, am 58 kile )

        Apreciat de 1 persoană

  5. :)))
    eu as importa varza murata din Romania. nu ca in tara Sauerkraut-ului n-as gasi, dar degeaba, nu-i ca aia de acasa. nu… pute :))
    cred ca o sa mananc zilnic in noiembrie cand merg in tara, sa ma satur. nu stiu cum sa fac sa aduc cu avionul, dar daca pot… aduc.

    imi mai lipseste si telemeaua aia sarata, dar am gasit aici ceva asemanator, deci cu asta sunt impacata un pic.
    zacusti si gemuri… nu-s adepta.

    Apreciază

    1. Varza murata este si aici, dar e ff sarata si fff acra, nici mie nu-mi place, dar nu duc neaparat dorul
      Telemea avem aici, eu duc dorul branzei de burduf si branzei de vaci, din aia scoapta (din asta as putea sa fac, ca nu e vreo mare chestie, dar mi-e lene 😃 )

      Apreciază

      1. branza scoapta ai? chiar ca esti moldoveanca :))))

        Apreciază

      2. Si stiu sa si fac, dar nu ma lasa unghiile :p

        Apreciază

      3. Si tot cu unghiile facute, bonus si parfumata, am tinut sambata la noi acasa un workshop de facut placinta cu bostan. ..am muncit 2 ore, s-a mancat in 10 min de mi s-a dus vestea (la propriu, a trimis vecina poze pe WhatsApp, cred ca as putea sa fac chestia asta profesionist :))))

        Apreciază

      4. lasa ca facui eu branza scoapta. Apoi am decis ca e ok si aia de la laptar, chit ca nu are mereu (si mai ales cand vreau eu).
        Am incercat sa fac si cascaval.

        Cate o data. Am incercat😀

        Apreciază

      5. Si eu am facut o data, cand era copilul mic. Dupa care am decis ca e buna si aia de la soacra-mea 😃

        Apreciat de 1 persoană

  6. Update :azi au plecat spre Olanda 110kg de chestii. O. Suta. Zece.

    Apreciat de 1 persoană

    1. simt ca ai nevoie de ajutor la descarcat sii despachetat😀😀

      (nu ca ar vrea maica mea sa imi trimita ceva, vreodata, dar am o curiozitate: ai gasit transportator direct? Si cat ti-o cerut ca bani😀😀 )

      Apreciază

      1. Haha, la despachetat sigur, la carat nu, imi aduce acasa. Da, au dus ai mei la sediu in dorohoi si ajunge maine. Teoretic 1.2 eur pe kg , ca in dorohoi nu preiau de la domiciliu, cu preluat de la e 1.5, ai mei au platit aproape 500 lei pe suta asta de kg, cica aveau nu’s ce reducere

        Apreciat de 1 persoană

      2. Te pun in legatura cu mama mea atunci, ea traieste pt a face pachete :))) a fost asa fericita ca am vrut, nu i-am mai dat voie de vreo 5-6 ani. Caci pt ea nu conteaza ce vreau EU, ci ce crede ea ca trebuie sa vreau si ma enervam ca aruncam 😃 mna, si acum, am cerut un mileu facut de ea sa-mi fac tablou, ca e ultima fitza. Mi-a trimis un goblen, facut de altcineva, ca mileurile nu se pun pe pereti :))) degeaba i-am explicat ca am ce pune pe pereti, voiam ceva facut de ea, ca sa am si povestea din spatele operei de arta. Csf, ncsf

        Apreciat de 1 persoană

      3. haoleo, vrei mileuri? are vara mea la tulcea crosetate de mama ei. Cateva seturi. Le-a urat toata viata. Le tinea intr-o cutie si cand venii aici m-a intrebat de pot sa i le vand sa bea o bere linistita :))) .
        Si eu urasc mileurile, de orice fel. Si goblenurile pe pereti🙂 – imi plac peretii goi🙂 – cum si eu si vara mea avem ura asta, probabil e undeva in gena :))))

        Apreciază

      4. Ntz, nu iubesc mileurile, era un simbol, ceva migalit de mama in tinerete pt mine. Se pune un mileu delicat pe un fond contrastant, apoi intr-o rama potrivita si arata f misto. Eu am 2 pereti si holul de sus izolati si peste pus lemn, arata frumos si ar merge genul asta de tablouas. Pe peretii albi nici eu nu am pus nimic, am in cateva nise niste chestii cu valoare sentimentala – 3 chestii de la fostii proprietari, una de la fini si 2 cumparate de noi, de bun gust (3 bufnite pe o craca, din pluta, luate dintr-o vacanta, etc ) nu mai vreau decat sa construiesc un curcubeu la parter, adica o sa-mi iau materiale de la un magazin de pictura si vor picta la el toti oamenii importanti din vietile noastre, va fi curcubeul dragostei 😊 in rest, urasc aglomeratia, pregatesc un articol despre cum aproape am reusit sa traim mai simplu

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

