logica

eu si El, completand formulare pt notar. formularele in olandeza

086091079084084X0302Y066100F000000000

Sfinxul. (+eu, blonda, in 2005)

eu:

-Aici trebuie sa bifam pe numele cui cumparam, cat la suta pe numele tau si cat pe numele meu sau daca nu am inteles si vrem mai multe informatii.

-Ok, bifam.

-Dupa aia trebuie sa bifam asa: Daca nu intelegem olandeza, solicitam traducator. Din limba puncte-puncte. Scriu engleza, ca e mai ieftin.

-Nu.

-Nu?!

-Nu.

-De ceee?? Avem autorizatii de traducatori in engleza amandoi, de ce sa platim 200 eur in plus sa ne traduca cineva in romana??

-Pai acolo scrie ca DACA nu intelegi olandeza. Tu ce faci acum?!

😀

 

14 responses

  1. :)))
    aceeasi limba si la noi. Duar ca unu pricepea mai mult ca celalalt😀 .

    Apreciază

    1. :))) e obligatoriu sa ai traducator anyway, oricat de bine declari tu ca stii olandeza

      Apreciază

      1. no, d-acai musai, cu placere!!
        Spor la platit pe urmatorii 20 de ani!

        Apreciază

      2. Multumim, la fel ☺ hai c-avem spor, ca dobanda sub 2 la suta fixa pe 12 ani nu credeam ca vad in viata asta ☺

        Apreciază

      3. haha, nici eu, prima ipoteca in bucuresti avea 8% :))

        Apreciază

      4. Stiu, in bucuresti am inceput cu 7 virgula ceva si de vreo 8 ani avem 8.4, n-au mai modificat. Pe toata perioada platim dobanda aceeasi suma la casa de aici cu ap din bucuresti, si ap e de vreo 5 ori mai ieftin, suma imprumutata de vreo 7 ori mai mica. .. jecmaneala pe fata in ro, la anul il vindem

        Apreciază

      5. eu nu am constientizat asta pana nu am facut prima plata anticipata in Bucuressti. Pt 1000 lei cu scaderea perioadei, mi-a scazut 1 an si ceva – si nu pricepeam de ce asa de mare evolutia. Asa am platit tot.

        Apreciază

      6. eu nu vreau sa platesc anticipat nimic, il vindem si cu ce ramanem, ramanem, oricum iesim in pierdere, acum are acelasi pret ca atunci cand l-am cumparat, deci o sa ne recuperam banii de avans si ceva din ce-am achitat din sold… ar avea sens financiar sa-l achitam si sa-l tinem, dar nu are sens logic, adica noi nu vrem sa ne intoarcem, n-avem la ce sa ne intoarcem, numai ne-ar incurca

        Apreciază

      7. eu am achitat deja. Am facut plati anticipate, am fost inspirata sa fac de la inceput, si dobanda in plus am platit f. putin

        Apreciază

      8. eu am achitat deja. Am facut plati anticipate; am fost inspirata sa fac de la inceputuri, asa ca dobanda in plus am platit f. putin ( altfel in 28 ani as fi platit de 3 ori valoarea lui). Chiria actuala ( 100 euro) imi aduce un randament de 4% anual asa ca nu vand pana nu gasesc o idee de investit cu dobanda mai buna.
        Aceeasi decizie am de gand sa fac si acum: sa evaluez pana unde devine profitabil si pana unde nu si sa platesc anticipat.
        Deocamdata ne-au cocosat taxele de achizitie ( 10% la stat plus taxe bancare + taxe notariale + avans).

        Noi studiem sa ne intoarcem, nu am cum lucra pana la 73 ani aici pana contribui la cei 40 ani de contributie la pensie cerut. Nu stiu cum e in Olanda sistemul de pensionare, am doar o amica ce la 70 inca lucreaza ….de nevoie.

        Apreciază

      9. cat iti da cu plus, da, e ok
        la noi nu prea renteaza sa achiti anticipat, pe langa faptul ca avem 1.9% dobanda fixa pe 12 ani, din banii astia mai si primim inapoi din returnari de taxe, plus ca noi ne luam casa garantata printr-un fond (de aia si avem dobanda mica, banca nu are risc, practic) si daca dintr-un motiv nu mai poti sa platesti, preia fondul, evident, ramai fara casa, dar ramai si fara datorii, oricare ar fi diferenta intre pretul de vanzare si pretul la care ai cumparat tu
        cu xls-ul in fata, daca achitam anticipat iesim mai ieftin cu vreo 0.7%😀 insa vom achita in astia 12 ani, fara stress major, ca nu vreau sa traim pt caramizi, vreau si vacante si haine si sa traim -cumpatati cum suntem, desigur, fara sa cadem nici in extrema strnsului din fund, nici in aia a aruncatului cu bani pe rahaturi
        zic ca vreau sa achitam pt ca dupa aia sa mai cumparam un apartament, la un parter, centru, batrani-friendly, sa-l achitam tot in vreo 10 ani, apoi sa-l mai inchiriem vreo 10 si cand ne vine vremea sa nu mai putem urca scarile sa ne mutam in el (si sa vindem/inchiriem casa/ori alte variante, in fine, avem o sursa suplimentara de venit, iar din chiria pe un apartament aici plus pensia minima traiesti f bine
        noi o sa iesim la pensie la 67, mai avem 30 eu (29 el) si suntem de aproape 2 aici, deci o sa luam cca 64% din pensia la care avem dreptul la varsta aia, in olanda pt fiecare an lucrat aici ai 2% din pensia intreaga, insa poti sa suplimentezi pe parcurs astfel incat sa ai pensia intreaga la varsta pensionarii. INSA cu plan de pensii problema asta e nesemnificativa, sotul meu o sa aiba o pensie frumusica (si sunt si eu acoperita in caz de ceva, am sprijin financiar pana la varsta mea de pensionare, plus copilul, si ce asigurari mai avem, ca ne-am facut diverse), de anul viitor o sa-mi fac si eu, ca acum nu am decat contributiile alea obligatorii si conform calculelor mele o sa ies la pensie cu vreo 900-1000 eur😀 (bine, cu venituri dintr-o chirie aici o duc bine-mersi, cum spuneam, dar nu mi se pare safe sa procedez asa)
        faza cu romania e asa: ok, daca dau diverse nenorociri peste noi in viata asta, ca stii tu, tu iti faci planuri si nenea de sus se cracaneaza de ras, nu exclud posibilitatea sa ne luam jucarelele si sa ne intoarcem la un moment dat (ca na, cel putin cat traiesc parintii, avem unde manca, parintii nostri au case pe pamant, gradini si vietati prin curti, iar dac-o fi la pensie, cu 900-1000eur de-i iau din olanda in casa bunicii eu zic ca pot sa ne traim linistiti batranetile. faza e ca pe mine ma ingrozeste tocmai perspectiva asta, a batranetii in romania, ca fix atunci te apuca bolile si tare n-as vrea sa patimesc prin spitale romanesti, zau… plus ca aici, de bine de rau, nu c-as fi vreo morbida, dar e legala eutanasia. daca mi-o fi scris sa mor de ceva groaznic, macar aici stiu sigur ca nu ma chinui… mama e asistenta medicala, ce povesti cu chinuri finale am auzit… oh, well, pana atunci, sa fim sanatosi si fericiti. batranetea nu e frumoasa, asta e…

        Apreciază

  2. Eu tot cu excelul, si daca pot achita anticipat pot economisi cam 20 mii euro la partea dobanda prin achitare numai a principalului… lucru care conteaza (in Ro am economisit asa aproape 100 mii lei noi, gasii desfasuratoarele pe meil si comparai…). Ideea e, asa cum ai spus, sa mai cumpar dupa aia inca un imobil, fix din motivele expuse de tine, pt ca aici pensia e conditionata de 40 ani contribuiti – pe care nu ii am cum face (deja am 38 lucrati ani, daca mai lucrez inca 35 ani o sa ajung la 73 ani sa muncesc prin belgique lucru pe care nu il vad posibil cu boala cronica). Am aflat de lege de cateva luni si acum ma uit… la orice solutie.

    A, si eu vreau batranetzile la soare, nu sa fac muschi in urechi :)))) (Tenerife, ti-am zis? daca nu, de acu incolo iti bat capul😀 cu asta – erau o gramada de pensionari europeni ce …isi petreceau acolo timpurile)

    Apreciază

    1. Mai e un aspect major de luat in calcul, si asta e de fapt ce ma motiveaza pe mine cel mai mult sa achit in 12 ani astia : acum suntem tineri, avem fix cata experienta si energie profesionala trebuie ca sa fim foarte angajabili. Daca ne pierdem jobul acum, in 6-12 luni gasim altul fara probleme. Peste 12 ani ne vom apropia de 50, oricat ne-am incuraja noi ca X si ca y, nu vom mai fi asa sexi. .. e mai safe sa nu te prinda vreun necaz cu rate la casa. ..
      In rest, first world problems, sa stii ca si eu ma uit dupa mobila second, dar nu prea se potriveste in casa, ca e micuta, am 45mp pe nivel, nu merge lemn masiv, au vecinii si incarca urat. .. dar shoppingul, chiar si uitatul, e relaxant ☺

      Apreciază

      1. si eu tot pana la 50 ani vreau rata🙂 – acu e pâna la 53 ani, dar o plata anticipata ma scade.
        Apoi inchiriez si ma mut in Tenerife :)))

        Apreciază

Lasă un răspuns

