ce-am mai citit in noiembrie si decembrie 2015

a time to betrayA Time to Betray, Reza Kahlili – Una dintre putinele carti careia i-am dat cinci stelute pe Goodreads. Este din categoria non-fictiune, povestea unui agent CIA in garzile revolutionare din Iran, dar e atat de bine scrisa incat poate fi citita foarte bine ca un roman. Personal, am aflat detalii pe care nu le stiam despre regimul Khomeini si am citit cu sufletul la gura cartea asta, o recomand, asa, de auto-documentare, chiar daca nu sunteti pasionati de spionaj😉

The Yacoubian BuildingThe Yacoubian Building, Alaa Al Aswany – reviewurile zic ca e un bestseller egiptean, mie mi s-a parut o carte frumoasa, cu o latura a Egiptului pe care nu o cunosteam (pentru ca deh, tuturor ne plac misterele Egiptului antic) si mai ales cu o latura a dragostei din perspectiva asta, mie mi-a placut. nu e genul de carte care sa nu te lase sa dormi noaptea, insa e o lectura surprinzator de lipsita de cliseele lumii arabe si de cliseele celeilalte lumi. v-o recomand

behind the beautiful foreversBehind the Beautiful Forevers, Katherine Boo – o carte care a ajuns in kindle-ul meu intrucat e castigatoare de Pulitzer (da, stiu, sunt shallow, si sa vedeti acusi ce shallow sunt cand o sa pun poze cu ce bijuterii mi-am luat iar de pe regalgold.ro, mai aveti rabdare, ca-mi revin cu scrisul, gata, inchid paranteza😀 ). carti despre India altfel decat India lui Eliade eu una n-am citit… e coplesitoare cartea asta, mai ales prin realitatile descrise, dar mie mi-a placut si stilul. e o carte din care ramai cu ceva, mai multe ceva-uri acolo de reflectat si de digerat…

the standThe Stand, Stephen King – cu ramas de ‘ceva’ nu se poate spune si despre Stephen King (sorry, Adela, o sa ma bati😀 ). Am mai citit Carrie si The Dead Zone, Carrie nu mi-a placut, The Dead Zone asa si-asa, The Stand m-a prins rau, rau de tot si e si lungaa… In continuare, sunt de parerea ca are talent si profunzimi, ar putea fi un scriitor de referinta daca si-ar lasa partea aceea la iveala, dar ne trebuie si distractie. E o carte captivanta (mai ales daca va plac astea cu catastrofe, sfarsitul lumii, eu imi recunosc slabiciunea), mult mai faina decat uitatul la orice film, si generatoare de insomnii. Instrumentul de relaxare si deconectare per-fect.

the famished roadThe Famished Road, Ben Okri – fascinanta. e narata de un abiku, un spirit-copil care, in traditia nigeriana, pluteste undeva intre lumea spiritelor si pamant. fascinanta pentru mine a fost tehnica narativa si felul in care am intrat eu in conventia fantastica, deci asa o carte care sa ma faca sa citesc intr-un vis parca, eu n-am mai intalnit. e generatoare de placeri lecturistice nebanuite😀

a painted houseA Painted House, John Grisham – pe asta am citit-o in concediu, cand aveam casa plina, asa ca spre rusinea mea a fost atat de fragmentata lectura incat nu-mi amintesc decat ca citeam ceva despre unii care culegeau bumbac🙂 si ca nu ma puteam opri din citit ca sa dorm😀 lasand gluma la o parte, e o carte cumintica, dar undeva dincolo de jumatatea cartii tot astepti sa vezi dezvoltate personajele, inceputul e bun, insa nu prea te alegi nici cu personaje, nici cu actiune, se termina cam banal oricum… as reveni la autor, totusi

we have always lived in the castleWe Have Always Lived in the Castle, Shirley Jackson – e funny. m-as fi asteptat sa ma trepideze un pic, dar are o intriga destul de bizara, ritmul e ciudat, greu de comentat. de revenit as reveni la autoare, imi place stilul, insa in afara de glumita de sfarsit – a devenit amuzant pe masura ce incepeam sa prevad sfarsitul, nu mi se pare foarte bine construita actiunea, nici personajele… de curiozitate, merge citita🙂

 

Surse foto: Goodreads

4 responses

  1. nu stiu nici una din carti, eu citii in vacanta Ciresarii, Tom Sawyer , Huckleberry Finn etc🙂

    Apreciază

    1. 😀 ajung si eu la varsta asta, nu-s departe

      Apreciază

  2. Buna ziua!
    Am o rugaminte. Am vazut ca cititi pe e-reader.
    Va rog sa-mi dati cateva detalii despre el. De mult imi doresc unul dar pt mine va fi „o investitie” si vreau sa am idee despre ce e vorba inainte sa il cumpar. Cateva recomandari din partea dvs. mi-ar fi de mare ajutor. Va multumesc!
    Oana

    Apreciază

    1. buna, Oana, multumesc pt vizita
      eu am kindle paperwhite de peste 2 ani si sunt f multumita de el. si pt mine a fost o investitie la vremea lui, mi l-a luat sotul din duty-free cu vreo 170 lire la vremea aia, plus coperta tip carte, e f comoda si protejeaza bine
      intre un kindle fara lumina din asta si cu lumina, ca al meu, e diferenta mare de pret, trebuie sa te hotarasti daca ai nevoie- eu am, pot sa citesc in pat, cu lumina stinsa, cand restul oamenilor dorm🙂
      am investigat atunci diverse, nook si nu mai stiu ce readere mai sunt, am si vazut la prieteni cum se comporta si altele si kindle-ul asta, si l-am ales pe kindle, nu imi pare rau deloc, e si usor, in ro il purtam in poseta pt ca mereu aveam de asteptat prin diverse locuri (aici nu😀 ) si profitam de ragaz sa citesc
      sfatul meu e sa te documentezi bine si mai bine mai astepti si strangi bani si iti iei unul care sa foloseasca exact scopurilor tale si sa te si tina

      Apreciază

Lasă un răspuns

