7 zile fara zahar. what happened

joia trecuta, in drum spre casa, intr-un moment monumental apoteotic de (ne)povestit, am hotarat (eu, restul se supun😀 ) ca in casa noastra nu se mai mananca zahar

asa ca am venit acasa hotarata sa arunc tot ceea ce contine marsavul dulce

Raw_sugar_closeupSursa foto: Wikipedia

am luat sacul de gunoi si am purces la treaba

cutia cu zahar brut pt cafea a ramas, intrucat mie cafeaua amara mi se pare o pedeapsa a vietii

am aruncat asa: 2 cutiute mici-mici de bombonele de ciocolata-de-ale copilului, cateva iaurturi de baut, o cutiuta de alte bombonele de ciocolata de le mai puneam eu pe torturi, 2 batoane de cereale cu ciocolata de care-mi luam eu sa rontai la birou, o cutie de hagelslag (fulgi de ciocolata), un borcan cu dulceata de cirese amare si unul cu dulceata de capsuni

inghetata nu aveam, ca nu era perioada potrivita a lunii😀

deci de o saptamana suntem toti 3 sugar-free- ma rog, noi, adultii, cu una sau doua lingurite de, in functie de cate cafele bem in ziua respectiva, si eu cu ceva zahar cat poate sa fie intr-o ciocolata calda pe care o beau la serviciu (putin, e departe de ciocolata la plicuri la care va ganditi). painea mai are ceva, in rest noi cumparam numai anumite branduri de chestii verificate la vremea lor, si stiu sigur ca sucul de rosii nu are, etc, deci zaharul adaugat in diverse tinde si el spre zero.

asa

acum ce am remarcat eu in aceasta saptamana in care nu am mancat zahar?

NIMIC

nu am fost in sevraj, nu ne-a fost pofta de dulce, nu am simtit nevoia sa mancam nimic

copilul nu s-a tavalit pe jos, n-a facut crize in magazin, a cerut de cateva ori, i-am explicat, a inteles

clatitele cu miere au fost cam scarboase si au ramas nemancate

mie personal nu mi-a fost nici mai foame, mai sete, nici n-am avut mai multa energie

analize nu mi-am facut inainte si dupa, ca sa va dau nivele de draci imbunatatite, deci na, nu vorbim stiintific

cert este ca pe cantar m-am urcat dimineata, am fix 59.2kg cat aveam si joia trecuta si acum doua saptamani

in concluzie, fleosc

pe termen lung o sa reapara lunar inghetata de ciocolata in frigider si dulceata, intrucat pentru mine viata fara clatite e ca aia in care-ti bei cafeaua amara

bombonele de pus pe tort n-o sa reapara, intrucat pretextul sugar-free este numai bun ca sa nu mai fac chestii😀

iaurturi cu fructe, hagelslag si dulciuri de copii nici astea n-o sa mai apara, pentru ca vad ca nu li se simte lipsa

over and out😀

18 responses

  1. Efectele trebuie așteptate pe termen lung, nu doar într o săptămână, însă renuntatul la zahăr este un lucru foarte tare și benefic pentru sănătatea noastră! Doar ca există în atâtea alimente incat ar trebui să aruncăm jumătate din cămară !

    Apreciază

    1. sa stii ca ma sperie, enorm de multe lucruri contin zahar adaugat…

      Apreciază

      1. Așadar nu il vom putea elimina complet nicicând🙂

        Apreciază

      2. am incercat eu, putem, dar ne facem viata un chin :)) cand am slabit dupa nastere am suferit de boala cititului etichetelor, atunci am eliminat foarte multe, de asta probabil nici nu am simtit vreo mare diferenta acum, ca nu mai consumam semnificativ. multe sortimente de mazare, bulion, etc au si zahar, pe astea le poti elimina, dar daca iti tai zaharul din cafea, inghetata luata in aceeasi perioada cu tampoanele, clatita cu dulceata… nu’s daca traiesti mai mult, dar traiesti mai trist😛

        Apreciază

  2. Eu am incercat o luna fara zahar. 30 de zile. Prima saptamana la mine a fost foarte aiurea, apoi m-am linistit. Apoi am reinceput sa mananc si dulce, dar cu masura. Ideal cred ca e sa gasim o balanta, sa nu exageram cu el dar nici sa nu scapam de tot, ca-i buna tare o cioco din cand in cand :)))

    Apreciază

    1. Acum 4 ani si ceva cand am slabit, am facut si eu, nici in cafea, zero, nu stiu totusi daca a fost sevraj sau doar frustrare la pachet cu tot slabitul, a fost nasol si la mine 😃aveam ganduri depresive gen ce viata amarata am si eu daca nici o ciocolata nu pot sa mananc 😃 partea buna e ca am schimbat stilul alimentatiei intregii familii atunci si asa am ramas, per ansamblu noi mancam destul de corect, cu derapaje controlate si izolate

      Apreciat de 1 persoană

      1. Eu am tinut niciodata dieta, pur si simplu mi s-a năzărit mie sa tai zaharul (mie si prietenei mele;) Dar am decis ca viata e prea scurta ca sa traiesc doar cu clătite cu miere ;)))

        Apreciază

  3. in acest moment soacra mea face o placinta cu mere in care pune 17 linguri de zahar😀 ea m-a anuntat ca face o placinta FARA zahar. am cerut reteta. am primit-o pe email. Fara zahar=numai 17 linguri😀 o s-o mananc, mai bine nu ceream reteta😛

    Apreciază

    1. Eu reduc cit pot zaharul…cam la jumatate. Si cind vad ca merge si asa, mai scad.

      Apreciază

      1. Asa am facut si eu, e o chestiune de obisnuinta, acum mie de ex ciocolata mi se pare prea dulce, nu-mi cumpar pt ca nu pot manca mai mult de cateva patratele, restul ramane si intr-un final o arunc, mi se pare ca irosesc
        Multe prajituri si tarte merg aproape deloc fara zahar, eu planuiesc sa incerc reteta tartei cu mere de am postat-o pe blog cu juma din cantitatea de zahar, cred ca iese, ca praful de copt nu e drojdie sa-i trebuiasca zahar la crescut

        Apreciază

  4. Am vazut si eu video-ul cu olandezul care a lasat zaharul. Din ce am remarcat nenea consuma multe chestii cu zahar:
    -sucuri si energizante zilnic(noi deloc, cel mult un fresh de portocale ce ni-l facem)
    -fast food, paine din comert (zahar cacalau) – noi nu
    -bere, alcool (ok, am baut singurica o sticla de vin de 750ml in ultimile 2 sapt, ba de sarbatorire, ba de suparare, cate 50-100ml seara de seara😀 )
    -dulciuri si sosuri (dulce facui in weekend vreo 2 sapt. de pauza)

    In conditiile astea, si daca renunta numai al sucuri si energizante si fast food tot era diferenta.

    Eu la fructe si la miere nu renunt, consider ca avantajele lor combat acea urma de ‘zahar’ ce il contin.
    In plus, si pediatrul mi-a explicat si insistat ca nu e de acord cu dietele astea extremiste, ci sa balansam, ca si cerealele au partile lor bune, dar sa fiu atenta ca din supermarket multe chestii au zahar. Si e drept, am gasit pe eticheta la ketchup, sucul de rosii, sos soia, mustar, maioneza, piine, peste afumat, peste marinat la borcanel, iaurt (cu sau fara fructe) etc etc. asa ca mai trecem o data pe luna la supermarket si in rest la piata si iau produse de baza: faina pt piine, lapte de ferma pt iaurt, oase pt supa, etc.

    Apreciază

    1. pai zaharul din fructe si mierea sunt altceva, noi mancam foarte multe fructe, kg intregi pe saptamana (nu lipsesc 2kg de mere, 2kg de banane si 2kg de portocale, astea sunt baza, plus ce mai adaugam de sezon sau de pofta), miere la fel, tata are prisaca, noi 3 consumam vreo 12kg de miere pe an😀 (stiu pt ca primesc 3 borcane de 4 kg si nu-mi prea ajung…)
      zaharul procesat e baubau. din fericire, aici nu prea mai iau conserve daca vreau sa fac o mazare sau un spanac, de ex, ca gasesc legume proaspete in pungi, gata curatate, taiate, numai le arunc in oala, si ne-am obisnuit sa ne facem cumparaturile cam la 2 zile, saptamnal luam detergenti, hartie, faina, cafea, din astea, si ingredientele proaspete pe loc
      mai nasol e ca daca stai sa constientizezi te apuca groaza. am taiat eu hagelslagul si iaurtul lui de baut cu fructe, dar la after le mai dau cateodata un fel de chec, preponderent le dau fructe, dar mai mananca si paine cu ‘jem’, se joaca in fata casei cu picii de pe-aici, pac, imi vine cu acadeaua primita de la nu’s ce vecini, se duce la joaca la prieteni, pacpac acadeaua, tortuletul, etc… iar dorinta lui de integrare e mai mare decat dorinta mea de a taia dulciurile…😦 singura mea speranta e ca pe masura ce creste va intelege si va refuza singur. deja m-a intrebat si i-am explicat ce e zaharul si de ce nu e bun, mi-a zis ca la o petrecere el a mancat fructe, nu bomboane, dar e si el omulet mic, cata vointa poate sa aiba… (el are carii, ca de aia m-au apucat dracii pe zahar, cand am plecat din ro nu avea nici una…)

      Apreciază

      1. Si noi luam pana la 15-20kg de legume si fructe, 40kg de miere pe an (dar mai mult de juma o facem cadouri/vindem la prieteni deci nu stiu sa estimez, dar cred ca tot pe la 10-20 ajungem si noi).

        Si pe mine ma sperie ca peste tot e dulce si copilul primeste dulce, si s-a agravat cu stresul schimbarii: smaltul cazut la dinti, pete pe dinti, 14 plombe(nu a apucat sa faca carii ca avem grija cu igiena etc) etc. De halloween un dentist avea anunt amuzant legate de bomboanele astea…. Nu ii interzicem, nici nu ii luam, mai fac acasa.

        Apreciază

      2. Eu vazusem un punct negru, in rest mi-a aratat inca 5, nu se vad cu ochiul liber de nedentist, dar dr zice ca sunt carii. Eu ii mai cumparam, nu mult si nu frecvent, iar cu igiena, dimineata il spala tac’su, si dr a zis ca tb ajutat, inca nu poate sg, dar seara se spala sg si cateodata se facea doar, iar noi de lehamite ne prefaceam ca nu observam 😃 vina asta mi-o asum, dar asa era si in ro, si atunci n-avea nimic. .. Ma apuca groaza ca incepe curand isteria cu sinterklas

        Apreciază

  5. Jur ca-mi vine sa injur, dar sunt intr-o conferinta. Dentistul i-a zis ca are voie dulce o data pe zi. Eu nu eram acolo. Cum o data pe ZI? ? Uoffff. Deci noi nu mancam atata dulce, fraticule, asta mic ramane fara dinti la sfatul medicului. Puii mei. I have a very bad day, work included 😐

    Apreciază

  6. Si la noi in Franta e zahar peste tot…noroc ca de citiva ani s-au scos gustarile de la ora 9 si de la 4, ca atunci se mincau dulciuri in cadru organizat.
    Eu ma mir ca n-au copiii carii, desi igiena nu e f stricta.
    Altfel miere la noi e cam luna si kilogramul, plus vara la socata…sa tot fie vreo 15 kg pe an.

    Apreciază

    1. Si eu ma mir, copiii olandezi mananca mult mai mult dulce decat al meu si nu au nimic
      Poate asa le sunt genele
      Al meu seamana cu tac’su, din pacate, se pare. Eu pana sa fiu gravida cu el n-am avut nici o carie si nici de atunci incoace. Bunicul din partea mamei, cu care seman eu, a murit la aproape 80 ani fara nici o carie, cu dintii albi ca in reclame. .. se spala o data pe zi cu sare, cu degetele pana sa apara periutele. Dulciuri nu erau atunci, dar in rest omul si-a trait viata, a mancat, a baut

      Apreciază

Lasă un răspuns

