integrare si moda

de un an in Olanda

weekendul trecut, desi m-am laudat ca ma plimb, a plouat, a fost mohorat si am stat in oras, cu o sesiune mai lunga de shopping sambata, ca trebuia sa luam si un cadou pt o zi de nastere, si ne mai trebuiau si noua diverse

cand am venit aici in proportie de 80% lucrurile din magazine mi se pareau de f buna calitate (chiar sunt), la preturi decente, dar uraaate, uraaaate cu spume

well, hmmm… sambata am avut un fel de revelatie, ceva, aproape tot ce am vazut mi-a placut😀

acum ce sa zic, ori mi-a murit orice simt de fashion (daca l-oi fi avut vreodata), ori m-am standardizat dupa modelul olandez

cateva exemple de lucruri despre care as fi putut jura acum ceva vreme ca n-o sa existe in veci un dulapul meu:

da, detin 2 (as in do-ua) perechi de asemenea atrocitati (pantaloni harem le zice). in apararea mea, ai mei sunt mai colorati, au costat f putin, sunt de la Primark si ii port doar prin casa😀 sunt f comozi, nu mi se mai par chiar asa de urati, dar tot nu i-as purta pe strada. jumatate dintre femeile din jurul meu poarta asa ceva

pantaloni

detin, in premiera dupa anii de liceu care nu se pun ever la socoteala in materie de moda, o geaca de blugi. da, oameni buni, o geaca de blugi (si una de piele, am 3 haine de piele dar n-aveam geaca de piele, m-am rezolvat in Romania, ca nu puteam sa nu am, toata lumea are geaca de piele si geaca de blugi aici). geaca mea arata cam ca asta numai ca e oleaca spre mov

geaca de blugi

am vreo 10-15 (minim, la numaratoare in minte) variante de veste ca cea de mai jos, pe diferite culori, lungimi, grosime groasa si grosime subtire, bolero-uri cu maneci lungi, scurte, albe, negre, mov, rosii, si cate texturi si culori si lungimi pot fi necesare (si SUNT necesare, nu am 2 identice ca lungime/grosime/culoare) purtarii in clima de aici. trebuie sa te imbraci in straturi, altfel ori mori de frig, ori de cald, ori transpiri horror

va pot face si o teorie a tipurilor de veste de care trebuie sa ai neaparat, pe sistemul ‘little black dress’, de texturi iti trebuie sigur 3, jerseu pt vara, ceva ca asta de mai jos subtirel pt toamna/primavara si mai groase pt iarna😀 si fiecare grosime tb pe 3 dimensiuni, ca sa mearga la fusta/pantaloni cu camasa/blugi si mai pot continua, dar va scutesc😀

vesta

nu mi se mai pare ciudat ca in luna iunie sa port asa ceva. anul trecut mi se parea😀 anul asta, hmm, in iunie nu, dar in mai am mai purtat si eu ghete. ghete ca cele de mai jos. adica fara nici un zvac, niste ghete… (bine, ale mele au inca oleaca de zvac, adica de toc, sa le vedem pe urmatoarele cum evoluez)

cizme

deocamdata insa, zic deocamdata, da?, nu am reusit sa am nici o pereche de slapi din astia flip-flop cum se cheama ei. bine, hai, recunosc. nu am asa ceva nu pt motivul pt ca mi se par urati (nu mi se MAI par urati, dar i-as purta doar la plaja), ci pt ca ma dor rau picioarele… cred ca trebuie sa revin cu impresii si la anul, poate ma vedeti umbland in flip-flops la birou😀

slapi

surse foto: V&D.nl

11 responses

  1. Deci ai gasit de lucru?🙂 Felicitari!
    Colanti ai deja?🙂

    Apreciază

    1. colanti albi nu am, in zona mea nu se poarta. dar am o tona de colanti, just in case ca-mi vine pofta sa ma cracesc pe bicicleta in fusta
      cu lucrul, not just yet, hold your felicitari inca doua zile ca s-o zic pe romgleza, vineri am raspunsul final :))
      eu cred ca da (dar pana nu vad oferta, nu as avea prea mare baza in ce cred eu😀 cu ultimii tot asa, eram cat pe ce, fermecasem pe toata lumea si fix cand asteptam oferta au inghetat angajarile, mi-au scris ca revin probabil in iulie, acel probabil e hmm)…
      deci not just yet, almost there, dar sunt cu nervii in capse, e tot ceea ce imi doream, plutesc pe niste norisori misto macar pana la raspuns, insa de data asta daca mi-o iau peste nas, n-o iau prea bine…

      Apreciază

  2. dupa 4 ani in Burxelles, cand ajung in Bucuresti ma simt ca cenusareasa pe langa covorul rosu :))) – toate fetele/duamnele super aranjate si dichisite iar eu cu geaca de ploaie cu gluga – preventiv🙂

    La mine vestele tale sunt inlocuite de geci de la Dechatlon, stop ploaie+ vant. Si am impachetat ghetele de iarna dar dupa ce au fo 12 grade zilele trecute regret :)))) – desi vazui in statia de metrou o dama bine in sandale. Eu sunt acum in pantofi, am unii noi, marfa de contrabanda :)) ca aici incaltamintea nu e doar scumpa, e al naibii de scumpa :)) .

    Apreciază

    1. am stop ploaie si vant inca din Bucuresti. si eu regret ca am impachetat ghetele, ba chiar ca am impachetat si pantofii, trebuie sa-i caut, ca mor de frig in sandale :)))

      Apreciază

  3. Eu apreciez colantii cel mai mult din tinutele olandeze – nu albi, ca nu ma ajuta silueta🙂
    Am fost foarte multumita sa constat ca pot sa port colanti la orice si nimeni nu strama din nas ca ma imbrac prost. Cand ma duc in Romania, bunica-mea o roaga discret pe mama sa ma convinga sa-mi dau jos colantii cand port rochie😀😀
    Pai, sa fie cu succes de data asta si daca nu, data viitoare. Poate sa dureze putin, dar daca perseverezi te inveti cu metehnele si asteptarile angajatorilor de pe aici. Dar flip-flops n-am vazut la birou, dar poate depinde de domeniul de activitate. Dar am vazut crocs pentru confortul de sub birou🙂

    Apreciază

    1. si mie-mi place chestia asta cu colantii, mi-am luat si mov si roz, de toate felurile. eu ii port cu un fel de tunici din astea care acopera fundul. rochii am putine si nu prea merg cu colanti. ziceam de albi ca asa scriu blogurile de expati ca poarta olandezele, desi eu n-am prea vazut🙂
      multumesc pt urari. la nivel strict realist si cu capul pe umeri imi dau seama ca e o chestiune de timp pana imi gasesc, m-as fi ingrijorat daca nu ma suna nimeni, dar desi joburi sunt f f putine (in medie am 2 aplicari pe luna din septembrie pana acum), am tot fost la interviuri, ma suna, feedbackurile au fost f pozitive, doar ca nu ne-am potrivit unii cu altii. eu m-am implicat si intr-un proiect din asta cu neveste de expati si o sa ma bag si intr-un voluntariat in curand daca nu imi iese cu jobul asta, razna nu o iau, dar de data asta jobul asta e fix ce imi doresc eu, din toate punctele de vedere, job in sine, program, angajator, etc.
      bine, tot teoretic nu o iau razna, intre prietenii apropiati am destule persoane care au trecut sau trec prin pierdere de job si cautari si situatia nu e roz nici in Ro, nici in alte tari, iti toceste orice nervisor si mai mult ne incarcam reciproc decat ne descarcam… macar eu n-am probleme financiare (incep sa gandesc olandez, astia daca te plangi ca ploua, zic ca da, dar macar nu bate vantul😀 )

      Apreciază

  4. Doamnelor, multumesc pentru sustinere! stiu ca asteptati o informatie, asa ca v-o spun: gata, am terminat cu statutul de nevasta de expat😀 ma duc sa cumpar o sampanie si sa imi ametesc neuronii, ca mai au un pic si scurtcircuiteaza😛

    Apreciază

    1. felicitari, doamna! Sa fie intr-un ceas bun! Sampania o bei cu sotul, la primul salariu.

      Apreciază

      1. multumesc! era o metafora, nu-mi plac bauturile cu bule, nici macar sampania🙂 dar un vin rosu sec merge (de care-mi place si de care m-am lasat, ca pateaza dintii, eh…)

        Apreciază

  5. Well done!!

    Apreciază

  6. […] nu il face pe om. moda e relativa. in plus fata de ce am constatat in articolul la care am pus link nu am de zis decat ca oh, well, […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

