in departari

cred ca mai bine zis indepartare

simt ca ma indepartez din ce in ce mai mult de locul, de tara din care am plecat

in curand cred ca voi inceta sa mai citesc stiri

ma simt din ce in ce mai acasa aici (am inceput sa ma visez aici si sa visez in curceala de limbi in care vorbesc), simt ca mi-am gasit locul, mi-am recreat zona de confort

si ma plimb, ma pliiiiimb

ca sa iesim din siropul introductiv, in ultimele weekenduri am fost asa:

la mare, in Vlissingen. superb

Vlissingen_1

soare, relativ cald (olandezii faceau baie, noi am cam zgribulit)

Vlissingen_2

pescarusi

Vlissingen_3

cu acea ocazie am aflat si ca Marea Nordului are flux si reflux😀 (ocazia ne-a facut fleasca belonginsurile, a fost destul de funny, parca ni se parea ca se tot apropie apa si cum ne intrebam noi daca doar ni se pare, ne-a luat un val pe sus)

Vlissingen_4

am mai fost si la Japanse Tuin, in Hasselt, Belgia

Hasselt_1

gradina e micuta, dar foarte frumoasa. am hranit niste pestoi cat viteii (copilul era sa sara in apa, l-a prins tac’su in zbor)

Hasselt_2

nu prea ai ce sa faci mai mult de cateva ore in gradina asta dar ai cu ce sa-ti bucuri privirea (bonus, nu se poate plati intrarea cu alte carduri decat belgiene… iar nenea de la intrare, desi ii vorbesti intr-o olandeza corecta dar cu accent, iti raspunde in engleza😀 in Olanda nu mi s-a intamplat)

Hasselt_3

weekendul asta nu stiu unde mergem, dar mergem

caci calatorului ii sade bine cu drumul

s-aveti drum bun si soare, deci (ceea ce ne dorim si noua, of course)

11 responses

  1. Sa va fie de bine plimbarea! ce fain ca ati inceput sa bicicliti! Eu nu stiu sa biciclesc, Miru nu vrea sa invete sa bicicleasca (si cred ca e din cauza mea, ca nu m-a vazut pe bicicleta). dar ne plimbam cu masina.
    Frumoasa gradina, si pestoii aia cat viteii ne-au speriat si pe noi in Franta, la Chantillie ca sareau dupa paine peste ratele si lebedele de pe rau :))

    Apreciază

    1. n-o sa-ti vina sa crezi, dar am invatat (cred) sa merg pe bicicleta in aprilie, in Romania, cu bicicleta socrului meu😀 am invartit-o prin curte, tind sa cred ca stiam deja, tin minte ca prin liceu am avut tentative de invatat pe doua roti dar nu mai stiam daca chiar pot sa merg. pe a socrului meu am reusit sa merg dupa cateva incercari, insa era prea grea pt mine, imi tremurau mainile dupa aia :)))

      Apreciază

      1. :))) important e ca ai, nu cand😉 doar ca pe masura ce ne inteleptim, ne bucuram mai mult de micile mari realizari

        Apreciază

      2. vorba aia, mai bine mai tarziu decat diloc🙂

        Apreciat de 1 persoană

  2. sa va fie de bine plimbarea. Nu am fost inca la Hasselt. Iar cu limba, e destul de diferita olandeza de flamanda asa ca e posibil sa nu fi priceput🙂 (cunosc un nr limitat de cuvinte si nu am reusit sa pronunt eu si un rotherdam-ez la fel cuvantul porc desi se scrie la fel)

    Apreciază

    1. m-am gandit ca se poate sa nu fi priceput, dar oricat de diferita ar fi, doua bilete de adulti si unul de copil si o mancare de pesti (asta scria pe un afis, deci am reprodus), nu cred ca suna tare diferit. oricum, a fost distractiv, a umblat o ora sotul meu sa gaseasca un bancomat in orasul ala😀
      gradina aia merita daca locuiesti relativ aproape, e frumoasa dar nu ca sa stai juma de zi in ea. iar orasul e cam prapadit, nu prea ai ce vedea

      Apreciază

      1. scrisul e la fel, vorbitul insa ne omoara🙂 v si f se inlocuiesc, iar literele guturale sunt si mai guturale in olanda. De la amigdale.

        Apreciază

      2. da, unii ma mir ca nu vomita in timp ce vorbesc. mai ales frisians, care vorbesc cu accentul lor, horror😀

        Apreciază

  3. Ce experiente diferite! probabil ca vorbesc cu olandeza foarte aiurea, ceea ce este si foarte posibil, dar mie in jumate din cazuri olandezii imi raspund in engleza daca detecteaza ca sunt strain si se bucura ca pot sa-si exerseze engleza si sunt mandri ca vorbesc engleza nu ca francezii si italienii cu care nu poti sa te intelegi cand mergi in vacanta😀

    Apreciază

    1. nu stiu de ce mi-a intrat in spam, comentariul asta, scuze, acum am verificat. daaa, sa stii ca sunt diferite experientele, eu am tot citit de faza asta cu raspunsul in engleza, mie nu mi s-a intamplat. din contra, mamele prietenilor baietelului ma forteaza sa vorbesc🙂

      Apreciază

Lasă un răspuns

