trei romantici, trei zile, Paris

saptamana trecuta am profitat de doua zile libere -joi si vineri- si am plecat trei zile la Paris

decizia am luat-o duminica seara, cand dupa cina tac’su i-a pus copilului muzica frantuzeasca pe calculator, i-a placut, a inceput sa cante ‘ooo, Champs Elysees’, asa ca in timp ce copilul continua sa asculte pe repeat aceeasi melodie noi am inceput sa planificam🙂

cu transportul pt noi a fost simplu si necostisitor, din Eindhoven faci 4 ore cu masina (bine, 4 ore am facut doar la intors, la dus am facut 6 pt ca am prins niste blocaje in trafic, ca doar am plecat odata cu tot poporul olandez, plus o ora de ratacit in Paris, sistemul de navigatie ne-a dus pe o strada cu nume identic, la 20km de destinatie😀 )

cazare am cautat, evident, pe booking.com, niste preturi de te durea mintea, intr-un final am ales Hotel du Chateau , de regula eu evit doua stele in locuri in care n-am mai fost, dar reviewurile erau foarte bune si pentru doua zile chiar aveam chestii mai misto de facut cu diferenta semnificativa de pret fata de altele

a fost foarte frumos, tot aici vom sta cand mai venim in Paris, am avut camera cu vedere la castel, toate arata ca in pozele de pe site, foarte curat, decorat cu bun gust, micul dejun delicios, personalul foarte, foarte politicos

in plus, important e cand mergi cu masina in Paris, sa ai unde parca si sa te misti cu metroul, hotelul e f aproape de metrou si poti sa rezervi parcare (contra cost, dar e mai ieftina decat in alte parti)

am avut un mic incident, la plecare am introdus de doua ori pinul pentru ca prima tranzactie a dat eroare, si ne-am trezit ca ne-a fost trasa de pe card de doua ori plata, insa personalul hotelului a raspuns pana acum foarte prompt, problema e in curs de rezolvare, cel mai probabil e o eroare a bancii, deci deocamdata n-am ce sa le reprosez, ne-am simtit foarte bine, iar suma oricum nu e asa mare ca sa reprezinte un inconvenient, avem rabdare sa se rezolve

asta vedeam de la geam🙂

1. Paris_Chateau de Vincennes_room with a view

desigur, am niste sute de poze, incerc sa ma cenzurez😀

mi-a placut mult, mai mergem. of course, cu un copil de nici 5 ani, am mai povestit eu pe blog, excursiile si vacantele au un alt ritm si un alt sens. noi savuram prezentul fix asa cum e, piciul creste ametitor de repede, nici o vacanta nu e ca alta, nu-mi doresc nimic in viitor, e delicios prezentul🙂

paranteza fiind incheiata, n-o sa va plictisesc nici cu poze de le stiti din cultura generala. noi n-am vizitat decat pe dinafara the landmarks, asta pt ca nu erau potrivite pt varsta copilului, si noi ne-am cam saturat de muzee, iar ca sa stai la asemenea cozi trebuie sa fii un pic maso (la Luvru, Notre Dame era la fel, si era vineri):

2. coada la turnul Eiffel

ne-am plimbat cu hop-on-hop-off bus, mi s-a parut cea mai buna alegere si a si fost, am coborat pe unde ne-a interesat, am cascat gura, am urcat inapoi, copilul era tot un ‘uoaaai, uohahahai’😀

la varsta lui atractiile turistice au fost, evident, cu totul altele decat pt noi, adultii. de ex, a fost mega-incantat de metroul fara vatman din Paris, ar fi mers doar cu metroul, ii placea ca se prefacea ca el conduce🙂

3. atractie turistica_sofer de metrou

de vizitat am vizitat locuri mai putin aglomerate, dar in sfera de interes a tuturor

Chateau de Vincennes, unde, evident, printre principalele atractii turistice era asta:

4. atractie turistica, pisica

ce mi-a placut in castelul asta e ca aveau tot felul de chestii atractive pt copii, o macheta interactiva, apasai pe butoane si iti arata pe un ecran fiecare loc ce era, la ce folosea, era biroul regelui, o camera stearsa, insa cu o tableta cu o aplicatie speciala puteai sa vezi cum arata in vremea ei, ecrane cu screen touch cu care se puteau juca cei mici si sa invete in acelasi timp

6. touch screen in castel

am mai fost in Panteon, copilul a fost impresionat de cripte, in Jardin du Louxembourg mie mi-a placut un fund, na. tot acolo mi-am exersat abilitatile de negociere, copilul voia o barca din aia de-i dadeai drumul pe apa si apoi te uitai la ea, i-am spus ca eu nu dau bani pe asa ceva, ca-s bani irositi, se poate uita la barcile altora ca-i acelasi lucru, insa daca vrea ii imprumut si mi-i restituie acasa din pusculita😀 n-a mai vrut barca

7. fund cu jardin de luxembourg

ne-a placut Parcul Floral

8. parc floral_ansamblu

o explozie de culoare

10. parc floral_culoare

si nu doar culoare, ci si o doamna cam explodata, dar in poza asta nu se vede, ca am ales-o special, sa nu-mi terfelesc orgoliul (am slabit deja un kg, still going down)😀

9. parc floral_printre copaci

croissante si baghete nu prea am mancat, dar tot ne-am destrabalat culinar

aici a fost o French coffee cu muuulta frisca (si multe calorii)😛

13. a fost French coffee

ne-am plimbat pana cand ne-au apucat carceii pe mine si pe baietel. asa am vazut ca a ajuns si Puisor la Paris

14. puisor la paris

parcarile perfecte…

15. parfait

long story short, merita un city break la Paris cu copil inca mititel. desi Parisul de savurat e cam pentru ‘in your 20s si in your 60s’, parerea mea

insa, patrioti, va urez si ne urez tot ce scrie pe pereti🙂

patriotes

and remember:

singurul lucru valoros care poate fi cumparat cu bani sunt calatoriile (n-am zis eu asta, am citit-o pe undeva)

9 responses

  1. Noi deja de multa vreme folosim cazarile de pe aribnb.com. Suntem asa de multumiti – de le recomandam peste tot :)))) Faina excursie (noi avem weekend-ul viitor trei zile libere, una dupa alta, dar stam pe undeva pe aproape, plaja, soare si mare :))

    Apreciază

    1. m-am uitat prima oara pe airbnb cand am fost in ro, voiam sa inchiriem o garsoniera in Centrul Vechi, insa ce ne-a placut nu era disponibil pt perioada aia cum voiam noi
      si noi avem luni 25 liber,e ultima pana de Craciun, asa ca vom sta acasa si vom dormi😀 ca sambata si duminica iar hoinarim. ce mi-ar placea o zi macar o temperatura de Grecia… (noi aveam 14 grade in living azi dimineata :))

      Apreciază

      1. alexandrapintea

        ultima pana de Craciun??? Wow … Aici e liber 1 iunie – in fiecare an cade diferit sarbatoarea asta, eu le-am pierdut numarul (mai ales ca nu-s nici relogioasa). Apoi mai avem in 15 august, in septembrie, in octombrie, noiembrie si de Craciun :)))))) Aici e chiar foarte cald deja, in dormitor 22 si afara 26 (e ora 8 dimineata )

        Apreciază

      2. ooo, ce norocosi!
        cred ca s-ar putea sa mai aiba sotul din astea date de companie, dar nu-s public holidays, cum a fost, de ex, ziua de vineri, doar joi a fost liber oficial, vineri a fost corporate holiday, ca sa le lege
        in schimb la scoala au o gramada de zile, saptamana viitoare are doar 2 zile scoala :))) si tot asa. si maica-mea il caina atata, bietul copil, merge la scoala de la 4 ani :)))

        Apreciat de 1 persoană

  2. cu zilele libere scolare, ce fac parintii care lucreaza full time?

    Apreciază

    1. m-am interesat si eu, ca sunt in faza finala (again😀 ) de recrutare la un job full time, exista out-of-school care pt zilele in care nu e scoala, inclusiv vacante, solutii sunt si la pret nu-s exagerat de scumpe daca sunt 2 salarii in casa, eu mi-am facut o socoteala ca o sa ma coste sub 400eur pe luna in vacanta, iar after-ul e decent si el, niste socoteli ochiometrice vreo 240eur pe luna (astea asa, de pe site, cand ajung la locul faptei poate ma falimenteaza :))

      Apreciază

  3. Frumos Parisul cu / fara copil. E in plan pentru anul viitor, ca vrea Miru sa vada turnul si castelul Versailles. Am sa-mi notez adresa hotelului. Sa va fie de bine plimbarea!

    Apreciază

    1. multumim. a fost frumos, da, iar hotelul, clar ca ne intoarcem, raportul calitate-pret e excelent pt ce ne trebuie noua. problema cu plata s-a rezolvat, deja ne-au returnat banii, au fost f politicosi si helpful. noi ne vom intoarce cand o sa ne vina si noua vremea de vizitat diverse, acum e prea micut, el sta la cozi cu orele fara sa protesteze, dar la ce il intereseaza pe el mult, acum inca nu Versailles and stuff🙂

      Apreciază

  4. […] pt ca imi doream niste poze cu lacate, in Paris n-am […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

