aer de Bucuresti

in prima zi cand am re-respirat aerul de Bucuresti dupa un an de pauza, am avut exact aceeasi senzatie ca in cei doi ani cand m-am lasat de fumat, ante- in timpul si post-sarcina, cand simteam ca ma sufoc… foarte, foarte poluat…

in trafic, la primele ore ale diminetii, ne-a luat un ras cu lacrimi pe amandoi, era cam ca la nebuni… calare unii peste altii blocand intersectiile, claxonau cei din spate, care la randul lor cand le venea randul blocau intersectia si erau claxonati, ceva de nedescris😀

mi-a amintit de ceva ce am citit undeva, ca in Mexic nu au semne de circulatie si se inteleg din priviri soferii care si cum trece😀

mi s-a parut paraginit, murdar si poluat, desi Bucurestiul e frumos, mai ales in Centrul Vechi (la Zaraza se mananca o pastrama de oaie cu mamaliga… merita toata apa pe care o beti dupa😛 )

bucuresti_2

am remarcat si un nou ‘aer’, mai ales in centru, am vazut biciclete, lumea parca mai putin garbovita si incrancenata, orasul creste, in sensul de cum cresc copiii sa se faca mari, mi-a placut asta

of course, in Bucuresti oamenii tot nu dau buna-ziua si nu zambesc, si nu ma refer la mersul pe strada. stam la hotel de 3 zile si m-au salutat pana acum pe holuri 2 persoane, un spaniol si un nu-stiu-ce-era ca mi-a zis ‘hi’😀 pana si pe receptioner a trebuit sa-l salut eu prima

daca ai tupeul sa vrei sa cumperi ceva, sau sa vrei sa platesti ceva, o sa te ia la rost vanzatoarele, pe consort l-a apostrofat o tanti de la benzinarie ca n-a vrut sa-si ia si al doilea Redbull la pret redus😀

pana acum serviciile la institutiile de stat au fost ok, cu scarpinatul lor dupa urechi, dar reusesti sa gasesti intelegere si sa-ti rezolvi probleme

desigur, daca ajungi la 08.28 si programul incepe la 08.30, tanti de la ghiseu va gandi cu voce tare in fata ta:

– E 8 si 28. Sa va iau acum sau peste 2 minute?

– Cum doriti, pot sa ies si sa ma intorc in 2 minute.

– (realizand enormitatea probabil) Haideti ca va iau acum.

eu am crezut ca fac pe mine de ras, sotul meu era extrem de serios cand purta conversatia de mai sus

aseara am fost la Alioli, daca aveti drum prin Bucuresti, merita

au cea mai parfumata Sangria pe care am baut-o pana acum

alioli_1

pfuai, si o friptura de vita… medium to rare per-fec-ta (n-am putut s-o mananc pe toata, ca mi se facea rau, dar as mai fi mancat). poza e cam tremurata ca am facut-o pe fuga, imi ploua in gura

alioli_2

ce mi-a placut insa cel mai mult la Alioli a fost servirea, eu tin mai mult la asta decat la mancarea in sine uneori. nimic fancy, doar normalul, oamenii iti zambeau, iti umpleau paharul cand se golea, nimicuri din astea importante

mai mergem cat mai stam aici, clar

concluzia?

Bucurestiul imi e strain, nu mai e acasa

mi-e dor de Olanda, abia astept sa ma intorc

12 responses

  1. bine ai nit in Bucuresti🙂
    Pt cine nu e nascut in oras mare, Bucurestiul e agitat, prea agitat. Tu in Einhoven nu ai parte de asa ceva :))))

    Apreciază

    1. Bucurestiul a fost ok pana pe la 32 de ani, dupa ce a aparut copilul a inceput sa ne oboseasca agitatia, Eindhovenul e perfect pentru noi acum

      Apreciază

  2. Ce n-as da pentru vremea din Bucuresti! Ma uitam zilele trecute peste o prognoza, temperaturile din timpul zilei in Olanda = temperaturile din timpul noptii in Bucuresti… o zi sa zac la soare/umbra, atata imi doresc.

    Apreciază

    1. momentan nu e mare diferenta, ploua si e frig😀 dar cand a fost cald, mi s-a parut prea cald, au fost si 27 de grade :))

      Apreciază

  3. Am trait in Bucuresti 27 de ani. Am simtit exact la fel cand l-am revazut, dupa 2 ani de Olanda🙂

    Apreciat de 1 persoană

  4. Fiecare oras are farmecul lui, insa parca trasatura definitorie este data de oamenii pe care ii vezi pe strada, cu care te intalnesti, cu care vorbesti, cu care interactionezi…

    Apreciază

    1. asa e. de asta imi si place centrul vechi, oamenii care se plimba pe acolo au un alt aer. ah, si am remarcat ca se poarta blugii rupti, e o uniforma de o frecventa deja hazlie🙂

      Apreciază

  5. Mie mi-e dor de Timisoara mea si de Clujul meu drag. De Viena nici nu mai zic. Dar e drept, toate trei sunt departe de Bucuresti :))))

    Apreciază

    1. eee, de Timisoara si de Cluj si mie mi-ar fi dor. a fost ciudat, acum 10 ani cand ne-am mutat din Onesti in Bucuresti, timp de vreo 3 ani aveam nostalgii cand ne intorceam, o stare din aceea de familiaritate si de locuri stiute, de acasa. cu Bucurestiul, desi aici eu am locuit mai mult, ne-am facut cuibul nostru si avem o gramada de amintiri frumoase, nu a fost asa, l-am simtit absolut strain si distant, nimic din ce e aici nu mai e acasa si nu-mi trezeste nostalgii…

      Apreciat de 1 persoană

      1. alexandrapintea

        cred ca Bucurestiul are „talentul” asta, la fel ca majoritatea oraselor mari de a redeveni rece si inabordabil de indata ce l-ai parasit.

        Apreciază

      2. exact, ca si casele foarte mari, in care eu nu as reusi sa ma simt ‘acasa’ ci doar un ‘guest’ temporar🙂

        Apreciază

  6. […] aprilie si mai am citit ceav mai putin decat norma, pentru ca doua saptamani in Bucuresti, pentru ca prajituri si multe […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

