un articolaș

acest textuleț merită diacritice în ciuda lenei mele

pe când eram în România, mă agasa uneori să aud oamenii întrebându-mi copilul dacă nu vrea apiță, supică, mâncărică, după ce am fost orice numai graviduță cu burtică nu (eram cât ușa)

well, și apoi am venit în Olanda. pardon, Olăndica

după ce am început să mai înțeleg câte ceva, și m-am și prins că mi-e mai ușor să folosesc diminutive (din motive gramaticale), le-am mai comis și eu, atât cât se cheamă că vorbesc eu, însă eu sunt așaa, un fel de ciudățenie a naturii

olandezii din jurul meu vorbesc numai în diminutive

conform lor, copilașul meu (4 ani și 8 luni, un metru și ceva) are ghiozdănel, hăinuță, sticluță, bea suculeț, mănâncă sandvișel, se joacă cu jucărioare, merge la somnuleț

la magazin, noi trei, tac’su plătea

văzătoarea întreabă în olandeză:

– O plăsuță vreți?

– Tac’su răspunde, fericit că a înțeles, că nu.

după care urmează:

– Aveți vreo întrebărică?

tac’su perplex. eu zic că nu, ieșim

– Ce a întrebat???

– Dacă avem o întrebare.

– Păi se zice altfel.

– Da, dar a spus întrebărică.

– M-ai luat la faza asta. Cum, măi, întrebărică???!!!

ieri, tot la magazin, cer 2 pachete de țigări. era cam zgomot, vânzătorul se întoarce cu un pachet și mă întreabă, atențieee:

– Un unuleț?

– Două.

😀 de acum pot să zic că le-am auzit pe toate

 

 

 

 

11 responses

  1. 🙂 )))) nu am mai ras de ceva vreme citind un articol😀

    Apreciază

    1. un rasulet, numai unul😀

      Apreciază

  2. Hahalet!!!!!!!!!!!!!

    Apreciat de 1 persoană

  3. vai mie, ma dor ochii doar gandindu-ma la asa diminitive.

    Apreciază

  4. Ma duc la fermierii mei preferati. Aveti oua? Si imi raspunde ceva de genul: „null, geen eicheren” sau de genul asta.
    Eu am inteles (aproximativ – ca nu stiu cum se scrie): niciun oushor

    Apreciază

    1. 😀 cred ca eiren, parca asa e pluralul, da’ daca il zic pe r ca pe g. oricum eu uneori stau si ma gandesc de cateva ori dupa ce mi se zice ceva, ca sa fiu sigura ca am inteles ce trebuie

      Apreciază

      1. pe eiren il stiu cum se zice, dar tanti parca a zis kleine eiren dar intr-o forma ciudata🙂 adica un fel de outze :))) ca ne-am amuzat dupa aia muult timp🙂

        Apreciază

      2. 😀 si olandezii sunt plini de glumite, trebuie sa fii foarte atenta sa te prinzi

        Apreciază

  5. Ha ha🙂 Nu cred ca toate-s diminutive, dar cand te uiti la ei, ditamai oamenii si vorbesc cu atea ‘-je’-uri … mi s-a parut foarte caraghios o vreme buna, asta pana m-am apucat sa invat olandeza -> mult mai usor cu ‘diminutive’ pentru ca toate sunt de acealsi gen si ai scapat de o problema in plus :p

    Apreciază

    1. stiu😀 e funny tare cand ii vezi de 2 metri si diminutiveaza chestii

      Apreciază

  6. […] -sa cafelutzesc, pungicesc, racelesc si alte diminutive demne de o carte dedicata. the fun and ever-surprising part of life […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

