hai-hui medieval, cu porc roz, cu si fara alcool

weekendul acesta am fost in Valkenburg, un orasel medieval de o frumusete aparte

are o personalitate foarte pe gustul meu si sigur o sa ne intoarcem deoarece, fascinati fiind de frumusetea din jur ne-am uitat bananaind pe strazi si n-am apucat sa vedem termele romane si inca vreo cateva obiective. si e la o ora cu masina de noi, aproape

stradutele arata asa

straduta in valkenburg

am vizitat ruinele castelului, impresionante si mai ales foarte ingrijite, astia stiu sa faca bani din orice

castel ansamblu valkenburg

in interior am bantuit cam doua ore si am avut ce vedea

castel interior valkenburg

am avut inclusiv harta, piciul incepe sa se priceapa, pe hartile turistice deja se orienteaza

castel orientare cu harta valkenburg

asa arata castelul pe inserat vazut din oras

castel noaptea

dupa castel am fost intr-un lunch bar, unde ne-am incarcat bateriile. eu am baut Lindburg coffee, cu alcool

Lindburg coffee valkenburg

iar copilul s-a apucat de cerut in olandeza suc de mere cu alcool, am crezut ca-mi sta inima in loc😀 chelnerita a fost foarte draguta, i-a spus ca nu e chiar o idee buna si a si apucat sa bea doua guri de suc pana sa-l verse pe masa, pe el, pe tac’su si sa se puna pe urlat

apoi si-a luat un porc roz, cu care ne-am plimbat mandri si seriosi prin oras si am intrat in Fluweelengrot (Velvet Cave). e o fosta cariera de marlstone (nu’s cum se zice in romana, un fel de calcar, pt constructii)

barbati cu porc roz catre velvet cave

poze nu prea mi-au iesit, turul a durat o ora, sunt desene in grafit pe pereti (numa’ copilul intelegea despre ce, eu am prins doar cateva explicatii), si in general pe principiul avem o pestera, sa facem bani din ea, e plin orasul de pesteri, cariere, fosta mina de carbune, etc, frumos amenajate si din care olandezii, inteligenti, fac bani

desene velvet cave

apoi ne-am mai plimbat, am descoperit tot felul de detalii interesante

cana valkenburg

mai de aproape:

canal cu statuie valkeburg

si am dat o tura si prin Geul Park, spectaculos lacul si peisajul spre asfintit

geul park valkenburg

cred ca e orasul olandez care mi-a placut cel mai mult, chiar mai mult decat Maastricht-ul

si n-am fost sa votez, nici eu, nici consortul. pe langa faptul ca e departe, nu mai cred ca am dreptul asta. am plecat si nu vreau sa ma intorc in Romania niciodata. adica o sa ma intorc in vacante, insa ca sa locuiesc acolo nu, nu-mi doresc nici nu-mi planific. deci soarta tarii sa o hotarasca cei care locuiesc in ea sau cei care sunt in strainatate si vor sa se intoarca. eu nu. oricum, matematica pe care o stiu eu imi spune ca e aproape imposibil sa iasa altcineva si ma intristeaza asta…

4 responses

  1. Recomand piata de Craciun din Valkenburg, e de vazut, mai ales daca zici ca ti-a placut orasul http://www.kerststadvalkenburg.nl/informatie-kerststad-valkenburg/

    Apreciază

    1. uhuu, multuuumeeesc! chiar ca e un bun moment sa ne intoarcem🙂

      Apreciază

  2. Frumos oraşelul, podul😀 dar si căsuţa din capătul podului. Cât despre vot, tot respectul!

    Apreciază

    1. nu m-a tinut aparatul, toate casutele de pe partea aia aveau tot felul de statui, erau adevarate opere de arta… off, nu stiu ce s-o alege cu votul asta, as fi votat gandindu-ma la parinti, insa ei sunt majori si oricum voteaza altfel decat mine, ar fi insemnat sa le fac un bine cu forta😀

      Apreciază

Lasă un răspuns

