hai-hui prin Olanda

spre deosebire de vacanta de anul trecut care a avut trei saptamani, anul acesta am avut doar o saptamana si niste weekend-uri hai-hui in august, dupa ce in familia noastra locul Fiestei bucurestene l-a luat atata masina😀 :

1masina

poze de vreo mare calitate nu avem, si nici multe, intrucat vara trecuta am luat proasta decizie de a schimba dslr-ul pe un compact, ca eu sunt aia pasionata de fotografie si ma cocosasem carand. mna, compactul face treaba pt care l-am luat, adica ocupa locul unui pachet de tigari in poseta, imortalizeaza momentul si nu mai stau cu bestia de gat ca japonezii, in loc sa ma bucur de chestii sa fac poze artistice🙂 dar prospectez piata pt ceva intre, si rectific de Mos Craciun. sau de Black Friday

mi-a placut enorm la Efteling. e un parc tematic, in genul Disney, insa e cu povesti in mare parte de Andersen. copilul a reusit sa stea interesat 12 ore, a scartait undeva spre 8 seara, in rest- again, copil de 4 ani- a stat si o ora jumatate la coada ca sa vada diverse, mai mergem, insa nu mai platim bilet cu intrare prioritara, pt ca parcul e in Tilburg, la 30min cu masina de noi si nu e musai sa intram la 10

dimineata se ia un carucior si se apuca de carat copilul in lumea povestilor

de sus, cam asa arata:

3ansamblu efteling

cateva dintre lucrurile care ne-au incantat pe noi si pe el cel mai mult, copacul vorbitor, genial realizat

4copac vorbitor efteling

la casuta din povestea cu Hansel si Gretel, Baietzel s-a apucat de gustat mirat tortul de plastic, reactia lui a fost deliciul celor din jur si al nostru

5hansel si gretel efteling

am bifat atatea chestii incat as putea scrie un articol separat despre, spre seara niste doamne si-au aratat chilotii

6desuuri efteling

si ziua s-a incheiat cu un water show senzational, spectacol de apa si lumini si muzica si foc. copilul s-a cam speriat, insa mie mi-a placut mult

7water show efteling

tot pe langa Tilburg am fost la Safari Park Beerkse Bergen. planuiam sa stam tot o zi intreaga insa ne-a cam plouat, am bifat o croaziera in jurul parcului, un tur cu autobuzul, o crizuta la masa potentata de prezenta bunicilor si niste lei

9safari park lei

la Marea Nordului am fost doua zile, am stat in Haga, in acea Mamaia a Olandei, si anume Scheveningen

pe 20 august la Marea Nordului e friiiig, in jur de 17 grade- olandezii insa fac baie si asa🙂 noi insa ne-am ocupat cu plimbatul, alergatul pe plaja

12alergat pe plaja haga

si am admirat ploaia in largul Marii Nordului

10ploaie marea nordului

cu alte poze cu peisaje nu va plictisesc, sunt convinsa ca au facut-o deja prietenii de pe facebook😛

pt ca tot am fost in Haga, ne-am plimbat si prin oras si a trebuit sa bifam si Madurodam, care, desi stiam ca e o tourist trap, trebuia vazut macar o data. e Olanda in miniatura

14madurodam ansamblu

ne-a placut mult ca erau multe jocuri interactive, ca asta unde trebuia sa astupi gaurile din care tasnea apa (dupa o poveste olandeza cu un baietel care a salvat un oras astupand cu degetul o gaura in dig)

15madurodam stropitori

tot la capitolul interactiv era si o fabrica de saboti, unde puneai cativa centi si iti aduceau cu un trenulet mic niste sabotei. barbatii au incercat si la fabrica de bere, dar nu le-a mers🙂

13barbati fara bere la madurodam

eu am constatat ca fac cat doua branze (mai bine decat una, totusi, ce mare branza)

16madurodam sa mai slabesc

intr-o zi am lasat copilul pe capul bunicilor, pt ca a trebuit sa mergem la un curs in Amsterdam, si ne-am simtit ca in studentie, colegi de banca🙂 si cum eram fara copil, am dat o tura si prin oras, si am putut admira magazinele cu jucarii in liniste😀

17jucarii

si-am stat, si n-am facut nimic special, doar am cascat gura si am pierdut vremea noi doi si porumbeii

18centru amsterdam

si am mai fost si in Maastricht. copilul voia in pesteri, insa noi am decis ca nu merita efortul de a ne trambala cu tot cu bunici, asa ca St Pieter’s Fort si St Pieter’s Caves raman pe data viitoare, ne-a placut mult orasul si clar revenim

in schimb am bagat copilul in cazemate, spre deliciul ghidului si celorlalti vizitatori (ghid care a comentat in olandeza ca nu e chiar Efteling😀 ), insa am un omulet pasionat de lupte si razboaie si soldati si nu i-a tacut gura o secunda, tot a vrut sa stie. basca, tremura de frica intunericului si cand ieseam la lumina, brusc i se indrepta spatele de cocos viteaz😀

19cazemate maastricht

daca pt Baietzel si tac’su si bunic’su cazematele au fost the hit, ei, eu am declarat ca fix asta-i locul in care vreau sa traiesc si sa imbatranesc cand am vazut ce le-au facut olandezii bisericilor😀

mai exact, librarii:

20librarie maastricht

hoteluri

21hotel maastricht

cam asta fu vacanta olandeza

bonus, stiti ca povesteam ca ma ocup sa clocesc un ou de dinozaur?

sunt closca buna

22ou de dinozaur

poza cu aratarea la final nu am, ca m-am scarbosit toata extragand-o, insa copilul se joaca bine-mersi cu ea

ei, acum poate sa vina toamnaaaa

8 responses

  1. Tii! Prin ce locuri frumoase v-ati plimbarit! Multumim pentru ca virtual ne-ati luat in calatorie si pe noi!😉

    Apreciază

  2. De cand asteptam un nou articol🙂

    Apreciază

  3. ma bucur ca v-am transmis un strop de vacanta🙂

    Apreciază

  4. Unde stati in Olanda?

    Apreciază

  5. […] desigur, mi-a placut mai mult Scheveningen, in Olanda, pentru ca te poti plimba si prin Haga, si zona de shopping stradal la apusul soarelui […]

    Apreciază

  6. […] , insa a fost o alegere cam gresita din punct de vedere al destinatiei, e un fel de mini-Efteling, si cand zic mini ma refer si la dimensiuni, si la varsta publicului tinta, e pt copii sub 4 […]

    Apreciază

  7. […] trecut am fost prima oara la Efteling, si am zis atunci ca vom inaugura o traditie, in fiecare august al copilariei puiului sa mergem […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

