ce-am mai citit in februarie 2014

in februarie am o luna de relas- singura din an in care am un singur proiect- asa ca am citiiiit

de-a valma si o gramada de nopti, si cu toate astea ma simt plina de energie

in ordinea citirii (titlurile sunt cum le-am citit, mi-e lene sa caut traduceri):

The Girl with a Pearl Earring-Tracy Chevalier- mi-a placut, are toate detaliile rafinate ale unei lecturi placute. genul meu de carte, cu un pic de actiune si cu suficienta atmosfera incat sa evadezi in alta lume. si finalul e frumos, o recomand

Adam and Eve and Pinch Me Ruth Rendell– un fel de carte politista. are multe hibe, daca stai sa analizezi din perspectiva unui cititor experimentat, dar a fost suficient de antrenanta

Nights in Rodanthe-Nicholas Sparks– mmmiaaam… romantica si idealista din mine au rezonat. nu e sirop, e o poveste frumoasa. n-am vazut filmul, dar mi-a placut atat de mult cartea incat am searchuit-o pe google si am vazut ca s-a facut si film, cu richard gere. la o prima vedere, distributia corespunde imaginarilor mele🙂 desi mie idealul de barbat (din Rodanthe) mi se pare vesnic Robert Redford. but hey, nu e nemuritor…

The Kite Runner- Khaled Hosseini– sincer, a fost mai pe gustul meu decat cei o mie de sori. o carte profunda, care te implica, fara sa te secatuiasca afectiv (nu suport epuizarea afectiva in lectura, am facut-o de-a lungul vremii si am realizat ca scopul meu catharctic nu e asta, sunt o mica hedonista superficiala asa, vreau placere, vreau transpunere, revelatii)

The Bookseller of Kabul- Åsne Seierstad, Ingrid Christopherson– nu mi-a placut, cartea este interesanta, din moment ce am reusit sa raman in ea, insa cu asta cred ca pun punct Afganistan-related books. am ajuns la o oarecare saturatie- de fapt, nici nu stiu de ce m-am apucat, prin natura muncii niste ani de zile m-am documentat mult-mult pe spatiile astea si cunosc suficiente detalii istorice, geografice incat sa-mi fi facut si o parere si sa nu mi se mai para exotica lumea

Orasul cu salcami, Accidentul- Mihail Sebastian– am cautat mult si am gasit in romana🙂 mi-am amintit imediat Jurnalul, Mihail Sebastian are un stil inconfundabil. relaxant stilul, pentru mine de o nostalgie transcedentala universul temporal. editare (sper) proasta, cu greseli gramaticale (cineva trebuie sa invete cand trebuie sa scrii sa fii si sa fi…), daca n-ar fi fost vorba de Mihail Sebastian as fi abandonat cititul pe fondul asta

Lake of Dreams Kim Edwards– din punctul meu de vedere, usor plictisitoare. m-am straduit, am ajuns la final, dar n-am inteles. teoretic, cred ca e o poveste initiatica? partea cu cautarile, voit misterioasa, nu mi-a trezit nici o curiozitate. dar e o carte de citit, totusi, cred ca e doar o chestiune de gust

Jocurile Foamei-Suzanne Collins– da. deci nu ma judecati prin prisma cartilor pe care nu le-am citit🙂 asta e o trilogie de adolescenti pe care nu am simtit nevoia, din reviewuri, sa o citesc. pana am citit-o. pe toata. e addictive, credeti-ma. in plus, traducerea e buna (eu nu iubesc traducerile, sunt carcotasa rau)

The Ice Princess- Camilla Läckberg– categoric da, daca va plac romanele politiste. eu nu sunt neaparat fan, dar pt variatie, intre lecturi mai solicitante, mai citesc.ma intorc la autoare, imi place cum scrie

Fifty Shades of Grey- E.L.James– hulita si laudata incat mi-e cam frica virtual sa zic ce cred intr-adevar😀 mi-a placut, am citit toata seria. primul volum incepe frumos (primul volum l-am citit intr-o traducere in romana execrabila), apoi daca reusesti sa treci peste niste scene mai hardcore asa, se termina suficient de intrigant incat sa te faca sa incepi si al doilea volum, desi iti promisesesi ca nu😀 se termina cam siropos seria, dar E.L. James e uimitor. cartile nu au neaparat o problematica si o actiune deosebite, insa alterneaza incarcatura erotica cu perversiuni cam greu de digerat de publicul larg, cu emotii si twisturi. o recomand, again, cu mentiunea de rabdare de a trece peste porcarelele din primul volum

The Lost Army of Cambyses- Paul Sussman– ma asteptam la mai mult, adicatelea sa sar din afganistan in egipt. e o carte de vacanta, de citit in avion, de consum. fara multa substanta si emotii si problematica, dar scrisa bine si antrenanta, mie mi-a amintit de filmele cu Indiana Jones😀

spor la citit, sper ca v-am inspirat si v-am dat idei

si mai dati-mi si mie, unele din cartile de mai sus le-am citit la recomandarile voastre🙂

One response

  1. […] renunti la lectura odata ce ai inceput. e diferita ca incarcare de A Thousand Splendid Suns si de The Kite Runner. I-am dat 5 stelute, mi-a placut mult-mult si v-o […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

