ce mai citim

am facut curat in raftul lui de carti, asa ca am facut si un inventar (scuzati calitatea pozelor, ma preocupa curatenia)

sper sa foloseasca, eu de ex as fi vrut sa citesc undeva si sa ma destept in cateva privinte in legatura cu cartile potrivite varstei- m-am prins (prea) tarziu ca pana pe la 3.3 ani n-ar fi trebuit sa-i citesc povesti-povesti, ca nu facea diferenta intre real si imaginar si se lasa cu tot felul de crize ca vrea sa intre in cartea de povesti, frici ca o sa-l ia o vrajitoare rea si etc🙂

empiric si intuitiv o vreme i-am citit mai mult din cartile cu povesti reale, gen ‘Mia si Ben la gradinita’, insa na…

multe carti nepotrivite varstei sunt primite cadou, insa am cumparat si noi aiurea, nu-i bai, ca nu expira

am incercat sa le grupez cat de cat, in ordinea preferintelor, insa tot a iesit un roman despre carti pt copii🙂 dupa cum urmeaza:

Casuta din padure e povestea mea preferata din copilarie. Pe el nu-l pasioneaza. La 3.4 ani ii plac mult cartile cu povesti individuale, cu text gen 2-3 fraze pe pagina, are rabdare pana la capat. Tangled o stie pe de rost, o vrea citita de 3-4 ori. 101 dalmatieni e cu mai mult text, insa ii place povestea si are rabdare pana la capat. La Dumbo se plictiseste, Cartea Junglei apuc sa o citesc pana la capat numai cand are chef. Cartile astea imi plac si mie cel mai mult, au texte simplute si imagini frumoase.

carti_2

Ferma e o carte cu ferestre- initial l-au interesat ferestrele, acum vrea sa ii citesc din ele, despre animale si fructe, legume. Cartea cu dinozauri e geniala, are imagini care cand misti pagina fac dinozaurii sa dea din cap, vulcanul sa erupa. I-am luat-o din Londra acum un an si e inca de interes pt el, ii fac eu live translation, nu-l intereseaza neaparat povestea cat chestia cu animatia.

carti_3

cartile cu sunete au fost initial preferate pt sunete. acum ii plac pt ca povestile sunt scurticele. cartea cu oaia wooly (tot de provenienta britanica, primita cadou) e geniala pt ca are cate o rata ascunsa pe fiecare pagina si trebuie s-o gaseasca (eu am mai adaugat activitati, sa numere paianjenii, etc)

carti_4

cartile cu abtibilduri sunt in voga de pe la 3 ani. din pacate, n-am gasit si a 4-a carte din seria celor cu 100 de diferente, sunt f atractive (si ieftine), o carte l-a tinut ocupat cam o saptamna cate o ora pe seara🙂 tot f mult i-a placut cea cu 3 purcelusi pe fond albastru, acum o citim pe post de poveste. astea i le-am cumparat noi, celelalte sunt primite si pe mine zau ca ma depaseste ce trebuie sa fac cu abtibildurile… in varianta cealalta de 3 purcelusi, de ex, cate un abtibild completeaza textul. ok, il iau de acolo si unde il pun??? dupa aia cum mai citesc textul ca lipseste imaginea? in fine, poate mai cresc si inteleg🙂

carti_10

cartile cu magneti inca il atrag, acum mai mult cea romaneasca, in care are si problem solving. cele cu personajele din cars sunt la fel, inca atractive, au cate un rand-doua pe pagina si isi pastreaza interesul. Cantecul Strumfului are de fapt 2 povesti cu strumfi, noi avem povestile si pe dvd, deci de regula cand punem filmul, citim si cartea. Mia si Ben la gradinita e o poveste in versuri, cate 2 strofe pe pagina, o stie pe de rost si ii place ca eu am adaugat si soptit, gesturi🙂 de la cea 3D pe mine ma dor ochii, iar el inca nu sesizeaza ce mare chestie e

carti_7

povestile individuale de mai jos sunt toate primite de la bunici. ii place doar de Hansel si Gretel, desi e lunga, are rabdare sa i-o citesc pana la capat, si Ratusca cea urata, unde vrea sa-i adaptez povestea. restul cam stau degeaba deocamdata (pinocchio are scene cam dure, la fel si punguta cu doi bani, fata babei si fata mosneagului nu l-a interesat)

carti_6

cartea cu purcelul e povestea preferata din copilarie a lui tac’su, copilul nu manifesta interes pt culegerile de povesti disney sunt citite selectiv, pe cate 1-2 povesti din carte. cartea cu papagalii e citita tot selectiv, il intereseaza cateva pagini. enciclopedia- desi e parca pt 5 ani+- a fost citita intensiv intre 2-3 ani, in perioada dinozaurilor. acum si dinozaurii si cartea au intrat intr-un usor con de umbra

carti_5

culegerile mari de povesti de mai jos sunt frumos ilustrate, insa textul e prea lung pt atentia unui copil de 3 ani. are rabdare la 2-3 povesti preferate (alba ca zapada, motanul incaltat, mica sirena). culegerile mai mici au fost o investitie destul de proasta. cea din dreapta are niste povesti super aiuristice si tampitele (Zana Uratica& stuff :D), poate cand o fi mai mare. cea din stanga are povesti suficient de scurte si clare, dar niste ilustratii de te baga in boale. de mare interes sunt cartuliile ca Motanul Incaltat- ilustratii dragute, text scurt, ii place ca-l invata repede pe de rost si poate apoi sa se prefaca ca citeste singur. cartea cu animalele trebuie s-o daruim unui bebelus, a depasit faza identificatului animalelor

carti_9

seria de 4 carti cu disc il intereseaza si la 3 ani, l-a interesat si la 2 si la 1 an🙂 diferit, evident, dar tot evident a fost o buna investitie si cartile sunt inteligent facute. acum invata animalele si il intereseaza chestii problem-solving, il pun eu sa gaseasca diverse.

pe cele din randul doi le pastrez doar ca sa am contur pentru desene de colorat🙂 (nu-s in stare sa desenez singura un strugure, un mar, o vaca, etc)

carti_8

si, in fine, iar niste carti primite, de colorat si de activitati peste varsta lui, ratacite de grupul lor de carti de colorat care se afla in alta camera, la un loc cu acuarelele si culorile, si pe care nu le-am mai pozat (nici n-am ajuns inca la ele cu smotrul😛 ) cea de 5-7 ani cu patratele si colorat dupa puncte, incredibil, dar aseara a unit punctele si a fost si incantat de isprava, mai multe nu poate

de colorat deocamdata coloreaza cat de cat in contur. nu doreste sa coloreze dupa model😀 black beauty e verde, pe o pajiste albastra si un cer roz😀 il intreb: pai ai vazut tu cai verzi? -mnu. dar asa imi place mie😀

carti_11

2 responses

  1. Interesant si util de stiut. Ma intereseaza ca face si de unde ai luat cartea cu Mickey, a 3-a poza cred. Si cartile cu magneti, tot din strainataturi…?!

    Apreciază

    1. cartea cu mickey e din cora (in ro, luam din cora/carrefour/diverta, rar carturesti, elefant si emag); cea cu magneti romaneasca e de pe emag, cealalta e din uk

      Apreciază

Lasă un răspuns

