papanasi moldovenesti

din seria toxic, da’bun

pentru parintii si copii de 3 ani+

daca locuiti in Bucuresti, probabil ca nu ati gustat niciodata papanasii moldovenesti, nu au nici o legatura cu gogosile din aluat cu branza servite la restaurant

pentru mine si consort fac parte din gusturile copilariei si mancam destul de rar, pt ca in Bucuresti nu am de unde sa cumpar branza de vaci scoapta… asa ca o data pe an (sau la doi, trei), cand prind cate un bulgare de branza de la soacra-mea lansez dezmatul

se fac asa, cam aproximativ, dupa calitatile bucataresti ale gospodinei:

un bulgare de branza de vaci, scoapta

in functie de cata branza aveti, adaugati cam 1-2 oua, un praf de sare, un plic de zahar vanilat (eu pun o lingura de zahar brun si un pic de esenta de vanilie- nu pun zahar in compozitie pt ca se inmoaie prea tare si apoi va trebui sa fac un aluat cu multa faina…), 2-3 linguri de gris, cam tot atata faina, cat sa iasa o compozitie ca de chiftele (nu aluat ca de gogosi)

se modeleaza chiftelute si se fierb in ulei (varianta toxica) sau in apa (varianta light, apoi se tavalesc in pesmet amestecat cu zahar)

mie-mi plac fierte in ulei, desi eu nu prajesc mai deloc, dar la papanasi nu ma pot abtine- e ca si cum as manca un cozonac fara ou, fara faina si fara cacao🙂

later update: uleiul sa fie fierbinte cand le puneti, ca altfel se dezintegreaza si ma injurati😀

mama le presara cu zahar si le serveste cu smantana (sau dulceata si smantana)

eu renunt la dezmatul acesta, si presar ceva zahar pudra deasupra

copilul nu cred ca mai prinde, deci nu’s ce sa zic, daca ma simt vinovata ca nu-i lasam si lui, sau ca-i dau sa manance prajit😀

papanasi

7 responses

  1. :)) lasa-l si pe el sa manance ca sigur o sa-i placa! daca mananca prajit din cand in cand nu se intampla nimic

    Apreciază

  2. ce inseamna branza de vaci scoapta? ( PS : scuza-mi ignoranta, sunt din Bucuresti )

    Apreciază

    1. nu e genul la cutie cum gasesti la magazin, ca o crema, trebuie sa fie bulgare -se face in tifon, fara cheag, si se lasa sa se scurga (tre’sa arate cam ca in ultima poza de aici http://www.bucatarmaniac.ro/2009/08/branza-dulce-de-vaca.html). am incercat sa fac cu branza de magazin si ia prea multa faina, iese un aluat, branza scoapta pt ca nu are zeama n-are nevoie decat de un pic de ou, gris si faina cat sa se lege, si predomina branza in gust, sunt deliciosi

      Apreciază

  3. Buna….se gaseste la piata de lactate branza de care spui tu. Papanasii respectivi se fac si in Ardeal, mai mult varianta fierti, dati prin pesmet. Servirea se face tot cu zahar si smantana.

    Apreciază

    1. buna. da, am vazut in piata, dar daca nu cunosc vaca, laptele nefiind pasteurizat, nu prea am curaj…

      Apreciază

      1. Pai da’ oricum „gogoselele” le tratezi termic (prajit/fiert) asa ca se pasteurizeaza si mama vacii, eu nu m-as ingrijora pt acest aspect🙂
        Si eu gasesc „branza de vaci” la tarani, la piata, bulgare, bine scursa, ia sa pun si eu de un dezmat dinasta mic …🙂

        Apreciază

      2. ah da, cele mai bune dezmaturi in viata, papanasii si clatitele, astea o sa-mi omoare mie silueta😀

        Apreciază

Lasă un răspuns

