horror-povestile din copilaria lui

citim povesti. care sunt horror

eu nu-mi amintesc sa ma fi traumatizat vreo poveste, nici macar aia in care capetele iezilor ranjeau la geam si peretii erau manjiti de sange😀

sensibilitatea mi s-a desteptat cand am inceput sa-i citesc Baietzelului povesti

continutul il adaptez, dar ce ma fac cu imaginile?

1. reactie: se fase, se faseeee???!!!!

2. reactie: de se bate gaina??? (partea cu stransul de gat nu o sesizeaza)

3. reactie: se fase? se faseeeee???!!!

cartile cu pricina au fost primite cadou de la tata, dar tot au fost eliminate din peisaj😀

4 responses

  1. Mai … si eu am avut aceeasi tresarire cand le-am citit lor povesti🙂
    Am trecut repede peste partile sangeroase. Si cand a cazut lupul in groapa cu jaratec, si se perpelea, chiar daca si-o merita, tot am derulat mai repede povestea🙂
    Am incercat sa le citesc si dinalea mai vechi, romanesti, dar m-am lovit de capcauni si de balauri cu sapte capete, pe langa limbajul puuuutintel diferit de cel de azi, deja obosisem de atata tradus si ciopartit la texte🙂 Dar sincer nici atata roz si idealism cum este prezentat in anumite desene/povesti!
    Deci nu stiu care-i faza si cum percepeam noi, eram influentati de povesti, dar totusi nu ne isterizam de chestiile macabre, nici nu aveam tendinta sa imitam neaparat.
    Eu am ramas marcata, putin, negativ, de povestea lui Barba Albastra(nu mai stiu ce autor/versiune), care mi s-a citit totusi destul de tarziu, si de sfarsitul (ala adevarat) de la Mica Sirena (cand ea moare, si se transforma in spuma marii, sau ceva de genul), dar nici nu stiu daca sa fiu deacord sau nu, cu finalurile astea modificate(ca sa dea pozitiv), mai nou! Mi se cam apleaca de atata happy-end, sincer, e nerealist. Si face fetitele, in special, sa viseze doar la printul care le va incununa viata cu fericire, si atat!
    Ma rog, ma abtin, deja divaghez!🙂
    Eu zic sa-i citesti cum e scris, si cu explicatii logice si neaparat adevarate, la ce se intampla acolo. Stiu ca vrei sa-l protejezi, cum si eu vreau, pe ai mei, dar e mai cinstit sa stie, decat sa bananaie aiurea, si pana la urma tot afla, mia bine de la tine.

    Apreciază

    1. aoleu, da, si pe mine m-a marcat aia cu barba albastra, tot asa, citita ceva mai tarziu cred, daca imi amintesc; mica sirena nu m-a impresionat ca se transforma in spuma, ci mai degraba durerea ei cand simte o mie de ace la fiecare pas😀
      incerc sa nu infloresc tare povestile, dar cum am o problema si cu Hansel si Gretel si el tot o cere, aseara i-am zis ca mama vitrega e vrajitoare… ca n-am stiut cum sa-i explic ce e aia o mama vitrega si de ce copiii aia n-au mama, si mai ales de ce mama decide sa-i lase in padure😀
      sunt convinsa ca ne facem noi mai multe probleme decat sunt, dar poza aia cu Pinocchio spanzurat, zau asa

      Apreciază

  2. Eu nu am cenzurat mai nimic, Miru a avut acces la carti de la 5 luni, si am citit / povestit cum le stiam eu – chiar daca sunt cam sadice – asa se formeaza caracterele puternice :))

    Apreciază

    1. tu ai dreptate, asa ar fi normal, dar eu nu ma pot abtine😀 bine, F. a ascultat povesti numai cand era f f mic, dupa aia n-a mai avut rabdare, acum suntem la faza in care este atent la Pinocchio de ex, o varianta cu 6 paginute (=paragrafe), insa nu-i place sa-i citesc (cred ca nici nu intelege toate cuvintele), ii povestesc eu in cuvintele mele🙂

      Apreciază

Lasă un răspuns

