microbii, gunoiul si banana

Eu si Baietzel langa bloc, in parculet.

Baietzel gaseste o piatra si se distreaza maxim lovind in cosul metalic de gunoi.

Beti, o fetita de 2 ani si3 luni, cel mai mic copil din imprejurimi cu care se poate juca Baietzel, e atrasa de joc si vine sa ii tina companie.

Brusc apare mama lui Beti (o femeie ok de altfel, nu e nevorbita si mai mult ne zambim), cu o banana in mana, racnind din toate puterile:

– Nuuu, nu la gunoi, are microbi, are microbiii!!!!

Baitzel ramane sa surzeasca microbii din cos, Beti pleaca spasita. Iar mama ii da sa manance banana.

Mainile lui Beti sunt mai curate decat ale lui Baietzel (care cauta furnici si sfarama bulgari de pamant), insa tot murdare. Pe maini nu sunt microbi?

N-o fi mai rau sa ii dai mereu de mancare la locul de joaca copilului, decat sa-l lasi sa se murdareasca si sa descopere? (toata saptamana am fost stresata de Beti, Bubu si alti copii de afara- zau nu stiu daca asa ii cheama pe bune- care mancau cu maini mai mult sau mai putin murdare cubeti, pufuleti, biscuiti, banane si alte cele, iar Baietzel scancea ca vrea si el…)

***

Ironic sau nu, a doua zi dupa faza cu microbii, gunoiul si banana, ma intalnesc iar cu mama lui Beti, care o fugarea tinand (iar) o banana in mana. Baietzel vede si scanceste ca vrea si el. Ea se scuza (nu mai avea decat o farama, n-avea de unde sa-i dea): ii tot dau, ca a facut o enterocolita si poate o mai strange la burtica…

… am tacut; i-as fi spus ce cred, dar am invatat ca binele copilului e mai presus de adevarul meu; trebuie sa aiba prieteni cu care sa se joace

si microbi!

10 responses

  1. E chiar tare asta cu enterocolita :)))))))

    Apreciază

  2. Buna. Iti urmaresc de ceva vreme postarile dar nu am mai scris pana acum..Insa acum nu ma pot abtine sa nu spun ca iti dau dreptate si ca exista (cred eu, din nefericire) atat de multe mamici de Beti … chiar ieri am intalnit si eu o „mamica de Beti” care spunea tuturor cu mandrie ca nu si-a scos niciodata fetita la mall /shopping (fetita avand 10 luni) pt ca ii e teama ca micuta sa nu ia microbii din aglomeratiile supermarketurilor – personaj, nu judec insa parerea mea este ca o atitudine „overprotective” mai mult va dauna la un moment dat…mai devreme sau mai tarziu…

    Apreciază

    1. eu cred ca toate tindem sa fim overprotective cu copiii nostri si exageram in unele privinte, insa trebuie sa ne si controlam :))

      Apreciază

  3. acu’ n-am mai scris si asta, da’ mie imi place sa il las sa se distreze la joaca si sa ‘conduca’ el jocul, ca doar e al lui (eu ii mai arat cum functioneaza diverse si apoi il las pe el); stergem toate trotuarele cu turul pantalonilor cautand furnici si desenand cu creta… mamicile de Beti si de Bubu se crizeaza pe langa noi ridicandu-si copiii de pe jos ‘sa nu se murdareasca’, ‘e prea rece’… mai trece cate o baba si imi face observatie😀 m-am obisnuit

    Apreciază

  4. in Austria toti bebelusii care pot si totii copiii – se taresc pe jos, inclusiv in clinici, spitale, cabinete medicale. Nu cred ca e mult mai curata pardoseala decat in Romania. Am fost socati la inceput, eu si sotul meu, dar acum ne-am obisnuit. Inca nu pot sa spun daca e OK! sau nu ..pana la urma sunt locuri pline de microbi, virusi, bacterii. Dar toti miculutii astia par tare sanatosi. Cred ca si noi vom incerca sa nu fim prea protectivi in privinta asta – cu unele limite insa, in functie de imprejurari. Deocamdata Bebelusa noastra e la stadiul de incercat sa stea singura in fundulet.

    Apreciază

  5. Buna,
    Am si eu un bebita mic, inca nu mergem la locul de joaca in parc dar o sa vina si vremea asta … Care este problema cu mancatul in parc sau in alte locuri ? Ca ma gandesc ca i se va face fomita sau va vedea la alti copii, cum faci in cazul asta ? Ma gandesc la gustari sanatoase (fructe sau gustari facute in casa). Nu e ok sa ia gustari in parc ? Trebuie sa fie luate in mediul de acasa sau la ore fixe ? Intreb si eu ca nu stiu cum o sa fie … dar ma gandesc ca va trebui sa am ceva gustari la mine, nu ? Decat sa ceara de la alti copii sau sa ma puna sa-i cumpar din parc ceva junky. Tu cum faci ?
    Multumesc, Florina

    Apreciază

    1. Pai Florina, nu prea ai cum sa-l opresti sa ceara de la alti copii… mie mi se face rau numai cand il vad ducandu-se spre punga cu chipsuri ale altui copil, dar daca-l iau de acolo sau ii distrag atentia sau ii dau altceva nu functioneaza… vrea si el si gata (din fericire, pt ca nu e obisnuit, de regula mananca unul, se stramba si ii ajunge); eu nu cred ca mancatul in parc e in regula (asta cand copilul mananca singur, nu cand e mic-mic si il hranesti cu lingurita), gandeste-te ca el se joaca, se da pe tobogan, pune mana pe diverse, si oricat l-ai sterge tu cu servetele, are mainile murdare- daca baga mancare in gura, enterocolita si alte cele sunt gata… eu iau cu noi in parc doar apa, daca i se face foame mergem in casa, dar de regula nu-i trebuie nimic numai sa nu-l iau de la joaca🙂 cat e f mic, da, i se face foame mai des, dar mai tarziu n-ai treaba cu el 3-4 ore… noi iesim in timpul saptamanii seara vreo 2 ore, nu-i trebuie mancare, iar in weekend dupa micul dejun – intre 9 si 12-13.00, venim in casa, mananca pranzul, doarme, iesim iar de pe la 3-4 pana pe la 7, cand intram in casa ii dam un iaurtel, si pe la 9 e baia, laptele si somnul, nu ii trebuie mancare afara

      Apreciază

  6. Intr-adevar, pare logic .. ca doar nici noi parintii nu ne caram cu oale si strachini sa mancam cand ne plimbam in parc, prin oras, cu metroul etc. Si rontaitul se stie ca nu e sanatos, deci acasa/birou ar trebui sa manance fiecare.
    Multumesc mult ptr raspuns. Sper sa reusesc sa-l tin pe pitic departe de tot ce inseamna pungi colorate cu chipsuri/pufuleti etc in parc. Daca ii va oferi cineva o sa le zic ca are alergie la ceva (inventez in fct de ce ne ofera :)))

    Apreciază

  7. Mancarea in parc? hmm. Eu ii iau si acum fructe (banana, mar, para, piersici…), biscuiti, pufuleti – nu chipsuri, nu ma cramponez de microbi (o sterg bine pe maini), ne retragem pe bancuta si stam linistite, ea savureaza, eu ma odihnesc.

    Fiica-mea a refuzat sa se murdareasca stand pe jos, dar a gasit mereu alta metoda :)) A batut in cosul de gunoi cu bete, a cautat furnici si buburuze, a rupt flori si le-a imprastiat prin tot parcul, a desenat cu creta zeci de metrii patrati si i-a „curatat” cu servetel umed, a maturat si a mutat pietre (aveam colectie de pietre din parcuri in masina), a cules melci (a venit cu bluza plina de melci mari si i-a aliniat pe trotuar, le canta si ii speria sa isi stranga cornitele), s-a „spalat” in balti si si-a spalat pantofii in balti.

    Si, paradoxal, singura enterocolita a facut-o de la struguri importati, spalati si prespalati, dar pe care nu a reusit sa-i digere si doua zile a avut reflex de voma la fiecare inghititura.

    Apreciază

  8. […] in postari pe blog (din aceasta serie, plus din seria daca doriti sa revedeti, poate ati ratat microbii, gunoiul si banana, de ce nu mai calc prin biserica , inghetata, fericire si babe , mancat, jucarii si lipsa de bun simt […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

