Variante de mic dejun pentru copii ‘diversificati’

In loc sa postez o mie de retete, mi s-a parut mai util sa fac o lista cu variantele mele de mic dejun- pregatirea fructelor nu e mare filozofie, iar cantitatile le apreciaza fiecare mama in functie de apetitul copilului

variantele sunt pentru bebelusi deja ‘diversificati’, care au introdus toate alimentele (asta se intampla in jur de 1 an, poate pe la 10 luni, cam asa). Eu la masa de fructe adaug 1-2 biscuiti/ 2 cupe de cereale, pentru ca nu mi se pare ok sa manance fructele goale, pe mine una m-ar durea burta

Combinatiile noastre sunt cam acestea:

1. mar cu cereale/biscuiti (clasicul, nu foarte popular, dar eu ii mai dau)- adaug de regula si 1 lingura de branza de vaci

2. pepene galben cu para si branza

3. mar cu banana si branza

3. morcov fiert cu mar copt/fiert

4. avocado cu mar

5. pepene galben cu avocado, banana si branza

6. banana cu piersica si iaurt

7. banana cu branza

8. avocado cu mar si mango

9. mar, para si branza

10. para, banana si branza

11. rodie cu banana si branza

12. rodie cu mar

13. dovleac cu iaurt

14. avocado cu banana si iaurt

15. prune/cirese un pic fierte (cat sa se inmoaie) cu banana (combinatia e de natura sa evite diareea)

Nu i-am dat pana acum capsuni, cand era anotimpul lor era prea mic, insa i-am pus in toamna cam o lingura de zmeura in amestecul de fructe si nu a avut nimic.

De regula incerc sa combin 2, maxim 3 fructe cu gust complementar, adaug un fainos si, daca amestecul de fructe permite, eu incerc sa adaug mereu si branza de vaci. Daca dimineata a baut lapte mai putin si, la fel, amestecul de fructe permite, eu adaug si 2 cupe de lapte formula (nu preparat, praful).

Nu prea raman in pana de idei, combinatiile sunt nelimitate, trebuie doar sa tii cont de cum se completeaza gusturile.

Deocamdata inca pasam fructele, pentru ca nu are toti dintii/maselele. Mananca insa bucatele, cand rontaie (ii dau banana in mana sau bucatele de mar/etc)

Lasă un răspuns

