dormitul cu copilul, intre teorie si practica noastra

nu stiu daca am apucat sa mai scriu despre asta😀 daca ma contrazic in opinii, iata explicatia:

inainte de Baietzel am citit cate-n luna si-n stele despre educatia copilului, alimentatie, aveam niste principii clare dupa care imi planificam cresterea odraslei

unde mai pui ca simteam si nevoia sa imi expun respectivele principii cui voia sa ma asculte, si eram extrem de convinsa ca voi face mereu totul corect si perfect

insa teoria si practica… hehehe (de altfel, m-am prins tarziu ca teoriile se aplica personalizat, conform fisei tehnice a copilului propriu)

am sustinut sus si tare ca dormitul cu copilul este un mare no-no, ca se obisnuieste asa si adio intimitate, ca se razgaiaza, etc

aiurea, in afara de faptul ca e periculos cand bebe e f f mic, restul mi se par acum prostii emise de oameni care nu au copii

(sau, ma rog, or fi avand copii, dar nu tin cont ca nu toti copiii sunt la fel/au aceleasi nevoi emotionale si fizice)

il adorm in continuare pe Baietzel in brate, mangaindu-l si cantandu-i, apoi il pun in patutul lui

trec cam 2 ore de la momentul adormirii pana incepe mieunatul… se calmeaza daca mergem la el, insa o tine asa pana dimineata, drept pentru care la al doilea mieunat e transferat in patul conjugal, intre noi

este fantastica reactia si transformarea lui odata adus in patul nostru

semi-adormit ne cauta cu mainile pe amandoi, stanga-dreapta, verifica daca suntem acolo, apoi se face ghem si se cuibareste la pieptul unuia din noi, ofteaza si adoarme

noaptea, prin somn, mai plange, mai geme, ne cauta cu manutzele, se pisiceste maxim…

cand il doare ceva, se agata cu manutzele de gatul meu si nu-mi da drumul toata noaptea… (am incercat odata sa ma intorc pe partea cealalta si am fost admonestata prin somn: MA-MA! :D)

dormitul in 3 are acelasi efect si pentru parinti – odata adus puiul intre noi, somnul devine atat de odihnitor… si chiar daca ne trezim sa-l mangaiem cand mai viseaza, nimic nu e mai linistitor decat tihna aceasta a noastra…

asa ca, cine a emis teoriile cu copiii care trebuie sa doarma separat…

noi suntem fericiti asa, si nu, nu ne invadeaza intimitatea😀

ma gandesc ca timpul acesta in care el este mic si dragalas si doarme cu noi va trece foarte repede, si vom ramane cu amintirile in curand🙂

de pe net adunate, analizate si redate:

Dezavantaje:

-pericol de cadere din pat/ sufocare/strangulare pentru copil – cercetatorii americani nu recomanda co-sleepingul inainte de 2 ani (noi avem 1 an si aproape 2 luni si il luam in pat cu noi, din ce in ce mai des, de vreo 3-4 luni cred)

-se va dezvata greu si trecerea la patul lui va fi dificila (noi de asta incercam macar sa pastram partea cu adormitul la el in pat, in speranta ca la un moment dat nu se va mai trezi noaptea si va ramane acolo😀 viseee)

Avantaje:

– copilul doarme mai bine, simtindu-se in siguranta; invata ca somnul e ceva placut, si nu va face circ cand e dus la culcare (adevarat- dupa ce am reinceput sa-l adorm in brate mangaindu-l si cantandu-i, s-a terminat circul)

-mama doarme mai bine (da, somnul e mai odihnitor, dar te anchilozezi un pic, dormind in pozitiile in care sta el agatat de mine uneori)

– demonstrat stiintific- copiii care dorm cu parintii se dezvolta mai bine afectiv, intelectual si fizic

-parintii si copiii devin mai apropiati

-recuperam din timpul petrecut separati in timpul zilei

De aici m-am informat eu:

http://www.askdrsears.com/topics/sleep-problems/co-sleeping-yes-no-sometimes

http://www.naturalchild.org/guest/tami_breazeale.html

http://www.babycenter.com/404_what-are-the-long-term-effects-on-a-toddler-of-sharing-her-p_1289212.bc

http://kidshealth.org/parent/general/sleep/cosleeping.html

http://www.babycentre.co.uk/baby/sleep/cosleepingsafely/

http://thebabybond.com/Cosleeping&SIDSFactSheet.html

somn1

2 responses

  1. Eu am avut patutul fetei langa patul nostru. Am dormit in aceeasi camera pana la 3 ani, cand am hotarat ca e destul de mare sa doarma singura (de fapt ca tati e destul de batran sa mai doarma cu copilul, ca pe el l-am convins mai greu sa se desparta de patul mare:D ).
    Eu am ales sa o culc in patutul ei pentru ca aveam cosmaruri ca o imping / scap de pe patul mare, ca am adormit peste ea, asa ca am facut efortul de a o culca la ea in patut si eu sa ma ridic sa o iau la alaptat noaptea. Ziua dormea pe patul mare, dar am gasit-o intr-o zi cu picioarele atarnand pe margine si sa terminat si cu luxul asta. Am continuat sa o adorm la san pe patul mare, dar o mutam cu ajutorul unei pelincute/paturici pe care adormea, in patutul de bebe.
    La 1 an am scos suzeta, si am inceput „educarea” adormitului singurica. O saptamana si s-a conformat.
    La 3 ani adormea singura in camera ei si dormea singura, dar vacanta la bunici a distrus obiceiul si a introdus obligativitatea prezentei mele la adormit, certatul ca plec din camera noaptea :)))
    Acum, la 5 ani jumatate ne laudam ca adoarme singura la ora 21, si doarme toata noaptea.

    Apreciază

  2. […] co-sleepingului nostru si teoria mai pe larg le-am expus aici […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

