Analize recomandate in sarcina

Eu sunt pro-sarcina planificata si a unui set complet de analize inainte de conceptie, cel putin in cazul meu s-a dovedit a fi o decizie foarte buna, pentru ca la analizele respective au descoperit o infectie in sange (care altfel nu prezenta simptome) si care, daca nu ar fi fost tratata inainte, ar fi putut pune in pericol sanatatea copilului.

Cu sau fara analize inainte de sarcina, in timpul sarcinii eu am facut urmatoarele analize si ecografii recomandate:

Saptamana 5:

  • ecografie confirmare sarcina (necesara, chiar daca aveti senzatia ca ecografia transvaginala dauneaza bebeluslui – nu dauneaza! insa va poate salva viata, in caz in care este sarcina extrauterina)
  • sumar de urina
  • analizele uzuale de sange, care trebuie sa includa: determinarea RH-ului, determinare si dozare anticorpi, Rubella, HIV, Chlamydia, Toxoplasma, Citomegalovirus, Listeria

Saptamana 9-12:

  • ecografie cu morfologie
  • dublu test (analize de sange impreuna cu ecografia, se evalueaza riscurile bolilor congenitale precum sindromul Down)

Saptamana 14-16:

  • hemoleucograma
  • sumar de urina
  • triplu test (morfologie fetala) pentru determinarea riscurilor de boli congenitale
  • determinare anticorpi antitoxoplasma (daca analizele anterioare o recomanda)

Saptamana 18-22:

  • hemoleucograma
  • ecografie
  • sumar urina

Saptamana 22-28:

  • hemoleucograma
  • screening pt diabet
  • Doppler pentru determinarea eventualei preeclampsii

Saptamana 32-35:

  • hemoleucograma (repetarile sunt la recomandarea medicului, in functie de rezultatele anterioare -eu am facut de m-am saturat, ca le-am avut pe toate la limita mereu)
  • examen urina
  • examen hepatita B
  • streptococ β-hemolitic in colul uterin (eu am facut in saptamana 36, a iesit pozitiv😦 drept pentru care am mancat antibiotic pe final de sarcina si am avut si in perfuzie la nastere; pentru ca a fost depistat din timp, bebe nu a patit absolut nimic)

Saptamana 36-40:

  • hemoleucograma
  • examen de urina
  • ecografie (la noi in saptamana 36-37 s-a decis cezariana, pentru ca Baietzel nu se intorsese si nici nu mai avea cum sa se intoarca)

Din saptamana 8 pana in saptamana 36 am mers lunar la controlul de rutina, unde mi se si indicau urmatoarele analize.

Incepand cu saptamana 36, controalele sunt saptamanale.

Am auzit ca unii medici practica, dar eu nu am fost controlata niciodata ‘clasic’, doar ecografii transvaginale in primele saptamani si inca doua in saptamana 31-32 cand eram cat pe ce sa nasc🙂

In privinta ecografiilor, parerea mea e ca strictul necesar e cel mai bine. Nu cred ca afecteaza in vreun fel bebele, dar sunt bani aruncati… la fel cu ecografiile cu multi D… se vede acelasi lucru din punct de vedere medical ca la 2D, doar ca iti raman tie poze si filmulete… noi nu le-am platit ca intrau pe abonament, insa ar fi fost bani irositi, pentru ca Baietzel n-a stat la nici o poza😀

Lasă un răspuns

