Ciresele in alimentatia bebelusului

Vara este anotimpul cireselor si cum noi ne bucuram din plin de gustul lor delicios de ce n-ar face-o si bebelusul?

Ciresele pot fi introduse in alimentatia bebelusului incepand cu varsta de 8 luni. Daca doriti sa faceti asta mai devreme, trebuie sa va consultati cu pediatrul, intrucat sistemul digestiv al copilului poate sa nu fie pregatit pentru a le digera.

Ciresele contin vitamina A, vitamina C, vitamina K, sunt surse importante de acid folic, potasiu, fosfor, magneziu, calciu, sodiu si fier. Deci pentru sanatate, un mare plus🙂

Noi i-am dat prima oara cirese lui Baietzel la 10 luni, din copacul bunicilor, pentru ca cele pe care le-am gasit in piete aratau jalnic… Le-am spalat bine, le-am scos samburele si i le-am dat faramitate in mana, incercand sa evit coaja, sa nu se innece, insa nu mi-a iesit mereu😀 nu s-a innecat, dar ne-am murdarit amandoi maxim

Am gasit pe internet o reteta de piure de cirese, pe care o voi incerca cu prima ocazie:

  • 250 g cirese
  • 1 canita cu apa

Ciresele se curata de samburi si se pun la fiert impreuna cu apa. Se fierb circa 15-20 minute amestecand mereu cu o lingura, pana cand se inmoaie ciresele. Se lasa sa se raceasca si apoi se terciuiesc cu blenderul🙂 trebuie sa fie tare bun

Pentru ca am o galeata intreaga de cirese acasa si nu vom apuca sa le mancam pe toate, intentionez sa ii prepar si cateva borcanele cu compot de cirese lui Baietzel, dupa urmatoarea reteta:

Eu intentionez sa folosesc borcanele de baby-food pe care le-am pastrat, in care voi pune:

  • cirese dupa bunul plac
  • o lingurita de zahar
  • apa rece, borcanul umplut cam pe 3 sferturi

Se pune capacul la borcan, se intoarce de verificare cu fundul in sus pentru a detecta eventuale scurgeri😀, apoi se pune intr-o tava cu apa (care sa fie cam la 2/3 din inaltimea borcanelor) si se da la cuptor, neincins in prealabil, la foc potrivit, cam 30 minute. Se verifica din cand in cand, ca sa nu le fierbem prea mult – cand sunt fierte ciresele se ridica la suprafata.

Atentie: bebelusii nu au voie aspirina pana la 3 ani! sa nu adaugati aspirina in compot, deci! Fiind sterilizate, compotul rezista foarte bine asa. Borcanele se depoziteaza la loc racoros.

Promit sa postez si poze cand ma invrednicesc.

Pofta buna la cirese!

Lasă un răspuns

