Trucuri in bucatarie

Ca sa reusesc sa am timp de toate, bucataresc organizat, astfel incat sa nu petrec mult timp la cratita, dar sa ofer totusi familiei mele un meniu sanatos si mancare gatita in casa.

De regula, reusesc sa nu petrec mai mult de 30 minute in bucatarie, o data la doua-trei zile.

Ce ma ajuta sa economisesc timp:

  • Cumpar legume  periodic (saptamanal sau la doua saptamani), cand pot direct din piata, iar acasa le grupez in combinatiile pe care vreau sa le prepar (cat mai diverse) si le toc pe  toate odata la robot. Apoi le portionez si le pun in pungi la congelator, de unde scot cate una si o pun direct in tava pt fripturi/oala cu presiune pt tocanite/in tigaie pentru sote-uri.
  • Carnea o cumpar tot periodic, portionez in pungi cat imi trebuie la o mancare si o scot de a congelator de dimineata pentru seara. Uneori folosesc cuptorul cu microunde pentru dezghetare, insa evit.
  • Painea o prepar in casa, la masina; dureaza circa 5 minute sa pun ingredientele, apoi astept. Nu consumam multa paine, insa cand o facem avem paine gatita in casa, mult mai gustoasa decat cea de magazin. Prajituri fac tot la masina de paine, aluat de pizza la fel.
  • Imi fac liste cu necesarul gospodariei si cumpar totul periodic, astfel incat sa am mereu in casa tot ce imi trebuie pentru a incropi o cina rapida sau o prajitura pentru musafiri surpriza.
  • Folosesc oala cu presiune si cuptorul pe cat posibil, pentru a evita prajelile si rantasurile in primul rand, dar si pentru a nu sta sa mestec in oala🙂 pun toate ingredientele odata si apoi astept😉

Foarte interesanta si utila mi se pare ideea congelarii. Eu nu o aplic pentru ca ii gatesc lui Baietzel doar in weekend, in rest mananca la cresa si acasa doar ii prepar lapticul seara si dimineata. Pentru mamele care trebuie insa sa ofere zilnic toate mesele puiului mi se pare foarte foarte util. Mai multe despre asta a scris prietena mea Iulia:

http://babygogoshel.blogspot.com/2011/05/trucurile-mele-pentru-castiga-timp-in.html

3 responses

  1. deci masina de paine e chiar utila la casa omului?! ma gandesc de mult timp si eu sa-mi achizitionez una..:) super ideea cu legumele taiate si congelate, si eu o aplic (mai ales pt supe), dar cred ca o sa o extind la o gama mai larga de feluri de mancare..

    Apreciază

    1. da, este cea mai tare inventie, ever🙂 noi paine nu prea mancam, o data la 2 saptamani fac, insa aseara spre exemplu am facut aluat de pizza si de gogosi, il iau gata crescut, fara sa ma mai murdaresc, iar la paine ce sa mai zic, fac toate felurile posibile, cu masline, integrala, cu seminte… e drept, cel mai scurt program e de 1 ora si ceva, dar ce mai conteaza, daca nu faci decat sa pui ingredientele si sa astepti🙂

      Apreciază

    2. noi am primit un voucher cadou la domo si am pus diferenta de am achizitionat-o – poate le dati idei celor care vor sa va faca un cadou😉

      Apreciază

Lasă un răspuns

