La fisc…

Saptamana trecuta am avut o experienta tipica pentru birocratia romaneasca. Imi luasem zi libera si eram foarte relaxata, asa ca m-am amuzat copios, insa nu e de ras… La finalul zilei ma intrebam oare cum o fi intr-o alta tara si iar eram convinsa sa emigrez…

Am avut nevoie, printre altele, de un anume certificat de la administratia financiara.

Pentru a depune actele, am urmat traseul acesta (fara nici o exagerare):

  • Administratia financiara pe care o stiam eu si unde imi platesc impozitele: ajung la registratura, unde mi se raspunde scurt: nu aici, in Brancoveanu. Am inceput bine, imi zic, asa ca merg in Brancoveanu.
  • Acolo incep: birou informatii – xerox – birou 3 – birou 10 – camera 9 cu doua ghisee separate – posta – birou 10

Sa le luam pe rand:

birou informatii:

eu: am nevoie de urmatorul certificat, in original, in 2 exemplare

tanti: va trebuie asta si asta, mergeti la xerox dupa 1 formular de cerere, apoi la biroul 3

Merg la xerox, xeroxez ce trebuie, iau formularul in 2 exemplare (stiu eu ce stiu), completez, socializez cu toata lumea care nu stia sa completeze, merg la biroul 3

biroul 3:

tanti: se uita atent pe ele, eu spun iar ce imi trebuie, ma trimite la biroul 10

De acum incepe distractia.

Biroul 10:

tanti : la 9 ati fost?

eu: nu, de la 3 mi-au zis sa vin aici

ea: pai trebuie sa mergeti la 9

eu: pai sa-i spuneti colegei sa indrume lumea direct la 9

ea: nu se poate

moment in care ma bufneste rasul si ea se isterizeaza

eu plec mandra de mine

Camera 9:

  • ghiseul 1:

tanti: eu nu stiu ce certificat este asta?!

eu: !!! ma apuc sa-i explic

ea: aaa, atunci mergeti la ghiseul 2, la colega

  • ghiseul 2:

colega lui tanti de la ghiseul 1, 2 metri mai incolo: timbre fiscale aveti?

eu: nu, ma duc sa cumpar. altceva ce imi mai trebuie?

ea: mmm, stati sa vad

se apuca sa caute in calculator

pe mine ma bufneste iar rasul

ea jenata: e o procedura noua si inca ne familiarizam

eu: uite, va ajut eu, ca stiu ce acte imi trebuie

ea: aa, foarte bine

eu:🙂 (zambesc amabil)

insa apare o problema: eu am nevoie de 2 certificate

intervine alta tanti de acolo: nu se poate

eu: ba se poate, ca imi trebuie original si am contracte cu 2 firme

ea: aaa, atunci va trebuie 2 cereri

eu: pai am cerut 2 cereri, colega de la 3 mi-a zis ca imi trebuie doar una

ea: nuuuu, va trebuie 2

eu: bineeee, poftiti pe a 2-a (cu ranjetul de rigoare)

ea uimita: gata completata????

eu: daaa (cu ranjetul si mai larg)

Bun, zic, acuma ce timbre fiscale imi trebuie, sa ma duc sa cumpar?

tanti nr 1 de la biroul 2: 2 lei

tanti nr 2 de la biroul 2: 4 lei

Ajung la posta (2 statii de tramvai mai incolo): nu avem timbre de 2 lei…

am luat de 6, le-am lipit pe toate cererile si copiile din dotare

Biroul 10, in sfarsit, dau de alta tanti decat cea cu care am vorbit initial. Imi ia hartiile si se apuca sa faca ceva, nu stiu ce.

eu: am nevoie de 2 certificate

ea: mosmoneste acolo intre acte

eu insist: am nevoie de 2 certificate

ea: mosmoneste

eu: am nevoie…

ea ma intrerupe ofuscata: am auzit! eu nici nu fac nici nu eliberez certificate!

eu incep sa ma enervez, dar ma gandesc ca nu e cazul.

astept

si astept

si mi se da in cele din urma un bonulet cu care sa vin saptamana viitoare „direct la camera 9, dupa ora 10”

de ce „dupa ora 10” e inca un mister, ca programul incepe la 8.30😀

S-a intamplat in Bucuresti, Romania, sectorul 4.

va urma (n-am ridicat inca actele :D)

4 responses

  1. daaaa..suntem campioni la capitolul birocratie in sensul negativ al cuvantului..eu de fiecare ma enervez si fac crize atunci cand trebuie sa umblu dupa acte…sunt curioasa cum (cand) se vor rezzolva lucrurile! tine-ne la curent

    Apreciază

  2. si cand povestea mircea badea de avebturi sin astea,ma gandeam ca exagereaza…..
    din pacate ,e cat se poate de ‘romaneste’…

    Apreciază

  3. […] mai amintiti povestile si aventurile mele cu fiscul romanesc? le gasiti aici si aici si aici si […]

    Apreciază

  4. […] olandez – ca despre cel romanesc am povestit acum niste ani cum n-am facut nimic juma de zi sau banalitati kafkiene despre cum sa ceri un certificat […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

