Nastere naturala vs cezariana electiva

E o controversa de care as vrea sa ma tin departe principial vorbind, intrucat cred ca fiecare are dreptul sa hotarasca ce i se intampla propriei persoane, insa tin sa imi exprim parerea prin prisma experientei proprii si a circumstantelor ‘romanesti’.

Pe perioada sarcinii am citit si ras-citit zeci de articole si opinii pe aceasta tema si sunt de acord ca nasterea naturala, atunci cand nu exista nici o problema de sanatate evidenta, este cea mai benefica pentru mama si copil. Mama se recupereaza mai repede, iar in corpul copilului incepe o chimie pe care noi nu o putem deslusi, dar care il ajuta sa respire mai bine si sa se adapteze la viata din afara.

Frica de durere nu intra in discutie ca argument (sau contra-argument), pentru ca exista anestezia epidurala, folosita si in cazul cezarienei, deci eficienta.

Ce te faci insa daca in timpul nasterii, intr-un spital din Bucuresti, Romania, secolul XXI, ceva incepe sa mearga prost? N-are sens sa inrosesc netul pentru exemplele concrete de care imi amintesc, cu mame care au fost lasate sa se chinuie ca un animal, cu prunci schiloditi pe viata pentru ca medicul a refuzat sa faca cezariana, si alte muuulte cazuri asemanatoare. Nu generalizez, insa cateva cazuri sunt suficiente.

Deci, ce faci? Esti dispusa sa risti nasterea naturala sau alegi cezariana ca sa fii sigura ca scapati amandoi intregi si fara sechele?

Constatarea mea, cu tristete, este ca in Romania secolului XXI cezariana electiva nu mai e doar un moft, si nu mai e asa de ‘electiva’, ci se impune ca o masura de siguranta…

😀 acum dupa ce sigur ati aruncat cateva pietre in directia mea o sa va spun ca eu asa am gandit toata sarcina si am fost hotarata de la inceput sa aleg cezariana, insa spre finalul sarcinii imprejurari medicale pe care nu le detaliez aici au facut ca ‘alegerea’ sa nu mai fie a mea.

M-am recuperat insa foarte greu si m-am gandit mereu ca ar fi fost mult mai usor sa-mi revin daca as fi nascut ‘the old fashioned’ way…🙂

One response

  1. foarte frumos scris! in sfarsit o persoana cu capul pe umeri🙂
    si eu am facut cezariana electiva si din fix aceleasi motive. este foarte placut sa aud ca a mai gandit ca mine si altcineva.

    Apreciază

Lasă un răspuns

