Nasterea in clinica privata vs nasterea ‘la stat’

O parte dintre persoanele pe care le stiu cred ca nasterea la o maternitate privata e un moft care tine de dorinta de confort a mamei.  Am vazut si spitale de stat si private si am ascultat povesti de nastere de la prietene/cunostinte care au nascut ‘la stat’ si ‘la privat’.  Eu am considerat nasterea intr-o clinica privata ca pe o investitie si acum, privind inapoi dupa mai multe luni, constat ca am facut o investitie buna.

Acum cativa ani am ajuns intr-un spital de stat cu o urgenta si a fost pentru mine o experienta horror – am fost plimbata de la Giulesti la Filantropia si inca intr-un loc pe care nu mi-l mai amintesc foarte bine, comportamentul personalului medical a fost sub orice critica, m-au trimis acasa cu o reteta cu vitamine (!daa). A doua zi am mers la o clinica privata, unde am fost tratata cum se cuvine. Atunci mi-am jurat ca n-o sa fac un copil decat atunci cand o sa-mi permit sa nasc intr-o maternitate civilizata.

Motivul decisiv pentru mine a fost cel de mai sus, suficient in sine, dar care a completat imaginea stiuta de toata lumea a sistemului sanitar romanesc.

‘Returns of investment’:

  • Sarcina a fost urmarita de acelasi medic cu care am nascut, la acelasi spital, iar pe parcursul celor 39 de saptamani nu am avut nici un repros la adresa nimanui. Nu am asteptat niciodata pe holuri, am facut toate analizele necesare si, cand la 31 de saptamani am avut contractii sambata noaptea acelasi medic a fost chemat de acasa si a venit sa ma vada. A venit tot de acasa si a doua zi, duminica, sa vada cum ma simt… si i-a recomandat sotului meu sa caute un medicament care nu se gaseste in Romania (aici am alta revolta metafizica, despre care voi scrie candva) dar de importanta vitala pentru Baietzel.
  • Experienta nasterii pentru mine, Baietzel si Tatic a fost asa cum mi-am dorit: una frumoasa, asteptata, de care ne amintim cu drag.
  • M-am prezentat la spital doar cu poseta, nici macar cu efecte personale – mi-au dat inclusiv periuta de dinti.
  • Personalul medical s-a comportat exemplar, taticul s-a uitat la noi din spatele unui geam si apoi l-a insotit pe Baietzel pana la acvariul cu bebelusi. A stat cu noi cat a poftit, chiar si la terapie intensiva a avut voie. Am primit ce vizitatori am dorit intre 8 dimineata si 10 seara, vizitatori care purtau halat, masti si se dezinfectau inainte de a intra in spital.
  • Eu am avut telefon langa pat si butoane de urgenta pentru chemat asistente/infirmiere sau pe cineva sa-l aduca sau sa-l ia pe Baietzel. Am avut aer conditionat si eu si bebe, foarte important pentru ca am nascut pe canicula. In plus, pentru cine-si mai aminteste incendiul de la maternitatea Giulesti, cu 2 saptamani inainte sa nasc eu, salonul si acvariul cu bebelusi erau dotate cu senzori de fum😀
  • Nu neaparat necesar, dar excelent pentru mine: am avut pat cu telecomanda, cu ajutorul caruia puteam sa ma ridic singura, fara efort si fara dureri
  • Am primit toate informatiile cerute, tratament si ingrijire la timp si la cerere (fara sa se puna problema calmantelor, cum mi-a povestit o prietena care a nascut la un spital de stat). Din jumatate in jumatate de ora cineva venea sa verifice cum ma simt, daca sunt in regula.
  • Baia mea era curata, am putut sa fac dus cand am vrut. Camasile si lenjeria schimbate de cate ori era nevoie, monitorizarea evolutiei mele si a copilului impecabila.
  • Am fost invatata cum sa-l alaptez, cum sa-i fac baie si cum sa-l tin in brate.
  • Lui Baietzel si mie ni s-au facut un set complet de analize, pentru el am optat si pentru teste de auz/vaz, etc.
  • Mai important decat toate, am plecat amandoi din spital sanatosi, fara traume psihice si fizice, fara ciuperci, virusi, streptococi si alte cele.
  • Nimeni nu a dat nici o spaga si nici o ‘atentie’. I-a dus El medicului un buchet de flori la cabinet, dar asta pentru ca asa am vrut eu si pentru ca stiam ca ii plac florile (s-a bucurat ca un copil cand i-am dus ghiocei de 1 martie).
  • Am platit exact cat mi s-a spus, nu mi s-a incarcat nota de plata cu ‘diverse’ si evident, si azi mergem in acelasi spital la pediatrie, unde ne facem vaccinurile si controalele periodice.

Daca n-as fi avut suma necesara, as fi facut credit si tot asa l-as fi adus pe lume pe Baietzel. Ma gandesc ca pe vremurile astea nu nasti de prea multe ori, si o data-de doua ori in viata cred ca merita sa sacrifici banii de o vacanta pentru asa ceva😀

Si da, stiu, e trist si revoltator ca trebuie sa platim pentru ceva ce ar trebui sa ne fie oferit de sistemul de stat, ca doar contribuim cu totii. Dar asta e o alta discutie…

Am zis😉

(acu’ daca ma plateste clinica la cata reclama i-am facut, ii zic si numele :D)

Asa arata Baietzel abia nascut, in acvariul cu bebelusi:

4 responses

  1. foarte bine structurata postarea! Felicitari!🙂 … am descoperit-o azi, dupa ce am postat si eu ceva pe aceasi tema…. si imi pare bine ca l-am descoperit, chiar daca mai tarziu. Pot posta un link catre acest articol? Merci.

    Apreciază

  2. sigur ca poti posta link. am intrat si eu pe site-ul vostru, imi place

    Apreciază

  3. Unde ai nascut? Trebuie sa ma decid si eu:)

    Apreciază

    1. la medlife grivita, cu mirela popa. nota 10

      Apreciază

Lasă un răspuns

