Lucruri necesare pentru nou-nascut

Am tinut sa fiu pregatita pentru sosirea lui Baietzel si, in pofida sfaturilor superstitioase, am inceput din timp sa cumpar tot ce trebuie. Asta m-a scutit de cheltuieli suplimentare, pentru ca daca l-as fi trimis pe El sa cumpere, totul ar fi costat dublu…

Hainutele eu le-am cumparat cu circa 3 saptamani inainte sa nasc, cand am avut idee cam ce greutate si lungime o sa aiba copilul. Restul le-am luat in timp.

Daca nu reusiti sa rezistati in magazine, cumparati hainute pt 3-6 luni, potrivite anotimpului cand va avea varsta respectiva🙂 sunt mai mari sanse sa-i vina decat cele de nou-nascut.

Lista mea cu lucruri necesare:

Hainute:

  •  body-uri – eu am ascultat sfaturile de a nu cumpara multe si rau am facut; necesarul e de cel putin 10 bucati, pentru ca bebe regurgiteaza destul de mult si lipsa de experienta in schimbatul scutecelor se lasa cu mult pipi pe langa😀 Cele mai utile au fost body-urile care se incheie cu capse de sus pana jos, pana cand bebe poate sta singur in fundulet este un chin sa ii tragi pe cap body-urile normale. Am folosit body-uri cu tot cu picioruse, foarte utile pentru ca imbracatul este rapid, insa crestea atat de repede incat la 2-3 saptamani ii ramaneau mici, asa ca am optat pentru cele cu chilotel si pantalonasi separati.
  • botosei, ciorapei – am cautat ciorapei fara elastic, cu banda mai lata, insa sunt foarte greu de gasit
  • bonete – o caciulita/doua pentru dupa baie sau iesit afara, in casa nu l-am tinut cu caciulita nici iarna
  • pantalonasi – foarte buni sunt cei cu botosei, pentru ca nu mai este nevoie de sosetele, insa ii raman repede mici
  • manusi anti-zgariere -foarte utile, Baietzel se zgaria la mare arta, reusea sa-si scoata si manusile🙂 in primele 3 saptamani oricum n-am avut curaj sa-i taiem impresiile de unghiute…

Mobila si lenjerie:

  • salteluta pentru schimbat scutece – neaparat, eu o pun deasupra patutului cand il schimb si seara la somn o dau la o parte, sa nu dea cu picioarele in ea; orice ar spune lumea, spatele mamicii e destul de solicitat de greutatea din sarcina si de ridicatul copilului, daca te mai si apleci de 7-8 ori pe zi sa schimbi copilul pe pat e pedeapsa lui Dumnezeu…
  • dulapior cu sertare pentru haine
  • patut – noi am optat pentru cel clasic, de lemn, pentru ca mi se pare mai stabil in perioada cand se ridica si trage de el, insa avem si un patut pliant cu plasa, pentru calatorii (foaarte util, e greu sa dormi in pat cu copilul, eu una nu reusesc sa ma odihnesc cum trebuie)
  • salteluta pt patut
  • protectie patut
  • sac de dormit – foarte foarte util, pentru ca sa bebe nu se mai dezveleste noaptea. In plus, ii creeaza o stare de siguranta.
  • paturici – 2-3 pentru iesit afara sau de acoperit cand sta in balansoar
  • husa protectie saltea, impermeabila – fara de care salteluta trebuie schimbata la o luna – bebe regurgiteaza mult si lapticul miroase imediat
  • huse saltea patut- am optat pentru huse in loc de cearsaf sau lenjerie, sunt mai comode si mai sigure
  • scaun pentru masina – eu nu recomand scaunele 3 in 1, care pot fi folosite nu-stiu-cat timp… Baietzel a avut scoica, in care a incaput pana pe la 6 luni, apoi i-am luat un scaun pentru 9-18 kg.
  • carucior – foarte importanta alegerea, trebuie sa nu fie cu roti mari, greu de manevrat si indesat in masina; eu m-am ghidat dupa principiul sa-l pot manevra cu o singura mana (ceea ce si esti nevoita sa faci, pentru ca nu ai mereu pe cineva care sa te ajute)

Pentru alaptat, hranit, igiena, schimbatul scutecelor:

  • biberoane – macar 2 trebuie sa ai, chiar daca alaptezi; se intampla ca laptele sa vina mai tarziu sau bebe sa refuze sanul dintr-un motiv sau altul si atunci trebuie sa ii dai ceva, macar apa, sa nu se deshidrateze
  • o cutie de lapte praf (de preferat din cel din care i s-a dat in maternitate si cunoaste gustul), just in case
  • suzete – 2-3 sunt suficiente, pentru a le putea roti la sterilizat. Parerile sunt impartite despre suzete, eu am considerat ca sunt benefice, in primele luni bebe suptul il linisteste pe bebe. Nu cred ca risca sa se obisnuiasca, etc, asta depinde copil. Baietzel la 8 luni vrea suzeta numai cand e agitat si obosit, il ajuta sa adoarma, deci nu cred ca va fi o problema sa o eliminam cand va veni vremea.
  • sterilizator – este necesar, daca nu vrei sa fierbi biberoanele, numai de asta nu ai timp… eu am optat (primit cadou, dar am fost intrebata inainte) pentru un sterilizator in care sa incapa mai multe biberoane, electric. Sunt mai scumpe, dar merita banii si daca pleci de acasa sterilizatorul la microunde devine inutilizabil.
  • pompa san – la inceput e nevoie de ajutor😉 se foloseste putin timp, asa ca daca puteti primi de la cineva, e perfect… eu am avut pompa electrica de la Primii Pasi si a functionat foarte bine
  • aparatori de san – eu cel putin nu l-am putut pune la san fara in primele zile. Sunt foarte bune cele de la Avent, sunt pe marimi si se pot fierbe/steriliza.
  • cadita de baie – din multitudinea de cadite scumpe si cu tot felul de brizbrizuri noi am luat o cadita din piata, simpla. E mai usor de manevrat copilul in ea. In primele saptamani am avut imprumutata o cadita-galetusa, foarte buna daca trebuie sa imbaiezi singura copilul. Baietzel era insa prea mare si dupa 3 saptamani nu a mai incaput in ea.
  • perie par
  • forfecuta unghii
  • termometru bebelusi (unul care masoara temperatura in 10 sec) – aici am facut o investitie pentru ca poate fi folosit mai mult timp si am cumparat un termometru cu infrarosii, care ia temperatura din ureche😀 si-a meritat banii
  • gel de dus – special pentru bebelusi, nu conteaza marca. Totusi, am remarcat ca cele mai scumpe gen Mustela sunt foarte bune intr-adevar si merita banii, tin destul de mult.
  • sampon
  • ulei/crema pentru masaj- am cumparat, dar nu am folosit, depinde de bebe. Al meu urla si acum la masaj, nu ii place, deci am folosit eu produsele🙂
  • lavete din bumbac – bune pentru orice, de pus pe umar cand da bebe aerul afara, de sters, etc. Mie mi-au trebuit multe, vreo 10.
  • ser fiziologic – si acum ii pun in nas lui Baietzel dimineata si seara, ajuta sa se desfunde, fluidizeze scretiile. Foarte bune sunt fiolele de plastic, se rupe varful si pot fi utilizate direct, fara seringi sau alte complicatenii
  • comprese sterile – unora dintre bebelusi le curg ochisorii (chiar si celor care nu sunt nascuti natural) si trebuie stersi de secretii cu compresa sterila si cu ser. Eu dupa 2 luni le-am inlocuit cu dischete demachiante obisnuite, care insa, atentie, nu sunt sterile.
  • Servetele umede- sunt cea mai buna inventie dupa pampers
  • Crema pentru fundulet – cea folosita in maternitate era crema de galbenele in recipient mare, costa cam 10 lei si poate fi gasita la orice Plafar. Foarte buna.
  • Bepanthene- unguent, nu crema (este o mare diferenta intre ele); folosim destul de rar, cand se mai inroseste funduletul, ii trece foarte repede
  • ceai babycalm/ anticolici – am cumparat, dar nu am avut nevoie. A functionat foarte bine Infacolul.
  • ceai chimen/anason – pentru stimularea lactatiei
  • Baneocin pudra pentru buric
  • scutece newborn – 2pachete, nu mai mult pentru ca iese repede din ele. Pana am trecut la urmatoarea masura am consumat fix cele doua pachete🙂
Utile:
  • As mai adauga la lista lumina de veghe, foarte importanta in primele saptamani cand bebe scoate tot felul de sunete si ti-e frica sa nu se innece. Asa vezi ce face fara sa aprinzi lumina.
  • Din aceeasi serie, foarte buna o veioza langa masa de infasat. Eu noaptea nu aprindeam niciodata lumina, doar veioza, nu ma jucam cu el si vorbeam in soapta. Asa Baietzel a inceput sa se prinda cum e cu noaptea si somnul si de la 3 luni nu s-a mai trezit noaptea.
  • Si cum era sa uit, balansoarul este foarte important🙂 in perioada colicilor, dar nu numai, e foarte greu sa te plimbi cu el in brate ore in sir, Baietzel a dormit multe nopti in balansoar, il leganam cu o singura mana si adormeam amandoi asa🙂
  • Infacol pentru colici (nu e o obligatoriu ca bebe sa aiba colici)
Total inutile mi-au fost:
  • pompita pentru nas
  • termometrul de baie (degeaba arata termometrul 37 de grade, lui Baietzel nu-i placea, asa ca a fost pe incercate pana am nimerit temperatura care ii trebuie lui si verific cu cotul :D)
  • body-urile fara capse si hainele complicat de imbracat

Later update: Foarte util, investitie pe termen lung- bebe monitor. eu n-am avut, ca apartamentul nostru e micut si camerele sunt amplasate radial, daca las usile deschise se vede din dormitor in sufragerie, insa au prieteni de-ai nostri si il folosesc si la 4 ani🙂 ii simt lipsa cand suntem plecati de acasa si altii stau la terasa cu monitorul pe masa… in vreme ce noi facem cu randul. din ce am vazut la apropiati, sunt geniale cele cu camera cu infrarosii, insa si mai scumpe. isi fac treaba foarte bine insa si niste statii, care detecteaza doar sunetul si sunt chiar ieftine

much later update: chiar cumparati-va monitor😀 noi am luat cand avea copilul 4 ani, ca ne-am mutat intr-o casa cu niste scari ametitoare. il folosim cu succes si in vacante, copilul poate fi invatat sa vorbeasca la camera si sa astepte sa vina un adult (noi asa am facut)

3 responses

  1. foarte utila lista,voi tine cont de ea!ms!

    Apreciază

  2. Noi in materie de mobila ne-am lipsit de multe. Desi cumparasem doua patuturi (unul de lemn, altul textil) bebe a dormit cu noi in pat.

    Apreciază

    1. n-ai de unde sa stii dinainte ce o sa prefere copilul, eu am prietene ai caror copii n-au vrut sub nici o forma in patul parintilor, si am prietene ai caror copii au dormit in patul parintilor din prima saptamana

      Apreciază

Lasă un răspuns

