Schema mea de diversificare pentru mamici ocupate

Se ia o cresa, cu medic, asistenta si bucatareasa priceputa, se preda una bucata Baietzel sanatos si se ia gata diversificat😀

Glumesc, desigur!

Desi in mare parte, ‘schema de diversificare’ a fost in grija cresei, pentru ca acolo isi petrece ziua, n-am fost lipsiti de planuri si emotii. Din fericire, Baietzel a acceptat fara probleme orice aliment si e un pofticios.

  • Noi am inceput diversificarea la 4 luni jumatate, cu cereale in laptic si am continuat asa vreo 2 saptamani. Am mai fi asteptat, dar Baietzel plangea de foame seara dupa un biberon de 300 ml de lapte.

  • Apoi am continuat cu piure de morcov, am introdus toate legumele pe rand, la cate 2-3 zile distanta.
  • Dupa legume am inceput fructele, initial i-am dat doar fiert si copt, apoi crude cu cereale sau biscuit, tot asa, la cate 2-3 zile distanta un fruct nou.
  • Dupa fructe am introdus carnita de pui, iaurt si in jur de 7 luni galbenus de ou.
  • La 7 luni jumatate i-am dat ficatel de pui – esec total, bleah, s-a uitat crucis la mine.
  • Saptamana urmatoare i-am dat vitel cu legume, asta a fost yumm.
  • La 8 luni i-am facut branza calcica si cred ca de-acum cam papam de toate.

Ce ma ajuta pe mine sa economisesc timp si energie:

  • legumele si carnea  le cumpar saptamanal, le portionez si le congelez crude (separat) si le pun la fiert (tot separat) cu o ora inainte de masa
  • fructele le prepar exact inainte de masa, blenderul face toata treaba in 5 minute
  • incerc pe cat posibil sa prepar aceeasi mancare si pentru el si pentru noi, pt a economisi timp; pe a noastra o sarez si o condimentez in farfurie

Eu ii mai dau sa guste si din ce mancam noi, chiar si cand iesim in oras, daca mancarea nu e piperata sau sarata foarte tare.

De altfel, pofticios fiind la cresa a mancat si din laptele cu fidea al vecinului, mazare tot de la vecini, asa ca noi la diversificare bifam un mare succes🙂

Lasă un răspuns

